Idag är jag förbannad därför att...

Trött.
På jobbet i fredags började en kollega jiddra om att han behövde dränera bakom huset..

Då får ju min extremt briljanta hjärna samma tanke men bakom växthuset.

07:00 ich +- några minuter/halvtimme stövlar jag ut o rotar fram skottkärra o smal spade, 10 ich var en 25 meter lång 15cm bred o 25-40cm djupt dike grävt.

In o dricka hämta markduk o dräneringsrör, svär över duken som vill blåsa bort konstant från diket, får ned duk o rör sedan börjar skottning och kärrning av singel.

Well nu är det klart och jag är trött i armarna?View attachment 483829View attachment 483829

Trött.
På jobbet i fredags började en kollega jiddra om att han behövde dränera bakom huset..

07:00 ich +- några minuter/halvtimme stövlar jag ut o rotar fram skottkärra o smal spade, 10 ich var en 25 meter lång 15cm bred o 25-40cm djupt dike grävt.

In o dricka hämta markduk o dräneringsrör, svär över duken som vill blåsa bort konstant från diket, får ned duk o rör sedan börjar skottning och kärrning av singel.

Well nu är det klart och jag är trött i armarna?View attachment 483829View attachment 483829
Grusad trial bana på tomten. :tummenupp

Trött.

Fick du göra det två gånger? ?

Bytte styrleder för ca 2 år sedan, men tydligen var det inte bästa kvalitet för det blev nedslag på besiktningen redan detta år.

Blev till att byta igen.

Vis av erfarenhet mätte jag denna gång upp hjulen med laser så inte hjulinställningen skulle bli fel igen.

Det var ett helvete att få bort de gamla styrlederna utan avdragare.

Nåväl. Till slut satt de nya på plats. Glad över det och kör iväg.
Men vafan?! Något skrapar vid fullt rattutslag!
Givetvis har jag lyckats montera styrlederna på fel sida.

Dessutom lyckades jag sabba hjulinställningen.

...att det är vår och alla idioter i åtsittande läder tror att alla allmänna vägar är GP-banor. Gärna med vrålaps-avgasrör så ALLA i hela kommunen hör att de kommer.
Idioter!
Man blir förbannad.

...att det är vår och alla idioter i åtsittande läder tror att alla allmänna vägar är GP-banor. Gärna med vrålaps-avgasrör så ALLA i hela kommunen hör att de kommer.
Idioter!
Man blir förbannad.
Och?!

Idioter!
Man blir förbannad.
Jag är mest förbannad över att inte själv vara ute på vägarna just nu. Lite för kallt här fortfarande och skinnstället har krympt... Och jag har en hoj som är mer huligan än sport.

Kollar på SVT:s partiledardebatt och känner att för varje minut som går är det som att TV:n försöker sänka mitt IQ med tio enheter. Nog bäst att stänga av.

Kollar på SVT:s partiledardebatt och känner att för varje minut som går är det som att TV:n försöker sänka mitt IQ med tio enheter. Nog bäst att stänga av.
Jag var precis på väg in här med liknande kommentar.
Herregud! Har verkligen vi röstat fram dessa tomtar? ?‍

Jag var precis på väg in här med liknande kommentar.
Herregud! Har verkligen vi röstat fram dessa tomtar? ?‍
Undrar om det går att rösta på vuxna politiker nästa gång. Känns som att hela det demokratiska samtalet bara bryter samman mer och mer. Tror SVT:s debattformat har spelat ut sin roll.

Tittar ni på TV? Jag kan inte minnas när jag gjorde det senast. Sån där direktsänd linjär utsändning...

Har försökt se i efterhand på tuben eller liknande, men debatterna är så pinsamma att det krävs skämskudde. Jösses vilka amatörer!

Tittar ni på TV? Jag kan inte minnas när jag gjorde det senast. Sån där direktsänd linjär utsändning...

Har försökt se i efterhand på tuben eller liknande, men debatterna är så pinsamma att det krävs skämskudde. Jösses vilka amatörer!
Nja, TV på det vanliga sättet har jag inte haft på minst 10 år, men hindrar ju inte att man streamar direktsändningen på den platta stora skärmen på väggen som i dagligt tal brukar kallas TV ?

Håller med om skämskudden och att det är amatörer.

Jag hatar min chef. Förjävligt att vara egenföretagare.

Jag betraktar det som att jag har hundratals chefer men i motsats till när jag var anställd är det bara ett fåtal jag faktiskt ogillar och de värsta av dom kan jag skicka till någon annan.
Hände senast i helgen med en kund som försökte beordra mig istället för att föra en dialog.

Jag betraktar det som att jag har hundratals chefer men i motsats till när jag var anställd är det bara ett fåtal jag faktiskt ogillar och de värsta av dom kan jag skicka till någon annan.
Hände senast i helgen med en kund som försökte beordra mig istället för att föra en dialog.
Ja så är det. Mina kunder är dock till 99% mer proffsiga och respektfulla än någon chef jag haft. Det är så nice.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back