SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
- Hoj
- Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Även om det som du säger stämmer så tycker jag att dåtidens turbohojar har sin charm. Teknikonanin kanske inte resulterade i någon vidare hit, men jag tycker att det är väldigt roligt att den förekom. Jag uppskattar att man vågade chansa och ta ut svängarna på det sätt man gjorde, även om hojarna i sig inte var några höjdare. Jag och tjejen har en liten samling av hojar som vi tycker är trevliga, roliga, och/eller udda, och där ingår faktiskt en Suzuki XN85 just för att vi tycker att det är rätt ballt att stortillverkarna faktiskt gjorde en satsning på hojar med fabriksmonterad turbo. Men det är ju inte direkt en värdespekulation utan mest som kuriosa, en kufisk och udda hoj vars eventuella/tveksamma samlarvärde består i att den är just udda och vågad för sin tid. Vi gav dock inga så astronomiska summor för den, utan den känns mer ekonomiskt rättfärdigad. Men jag skulle gärna utöka samlingen med den där CX650n, för så vitt jag kunnat läsa mig till så var det den av alla dåtidens turbohojar som faktiskt presterade någorlunda. Men jag är absolut inte så sugen att jag skulle ge ens i närheten av de pengarna för en. Men om säljaren blir riktigt desperat så kanske...Sanningar och klokskaper.
Frågade då varför han först satte ut den för 149 och sen sänkte till 99, har inte hört nåt sen dess
Men ja, av vårt korta utbyte så börjar jag tro att det inte bara är säljarens prisidé som är problemet utan dennes attityd i stort... Hans svar hade både ton och stavning värdig en grinig femåring...
Han måste ju ha en tombola att dra prislappar ur.Även om det som du säger stämmer så tycker jag att dåtidens turbohojar har sin charm. Teknikonanin kanske inte resulterade i någon vidare hit, men jag tycker att det är väldigt roligt att den förekom. Jag uppskattar att man vågade chansa och ta ut svängarna på det sätt man gjorde, även om hojarna i sig inte var några höjdare. Jag och tjejen har en liten samling av hojar som vi tycker är trevliga, roliga, och/eller udda, och där ingår faktiskt en Suzuki XN85 just för att vi tycker att det är rätt ballt att stortillverkarna faktiskt gjorde en satsning på hojar med fabriksmonterad turbo. Men det är ju inte direkt en värdespekulation utan mest som kuriosa, en kufisk och udda hoj vars eventuella/tveksamma samlarvärde består i att den är just udda och vågad för sin tid. Vi gav dock inga så astronomiska summor för den, utan den känns mer ekonomiskt rättfärdigad. Men jag skulle gärna utöka samlingen med den där CX650n, för så vitt jag kunnat läsa mig till så var det den av alla dåtidens turbohojar som faktiskt presterade någorlunda. Men jag är absolut inte så sugen att jag skulle ge ens i närheten av de pengarna för en. Men om säljaren blir riktigt desperat så kanske...
Edit: Hörde faktiskt av mig till säljaren och frågade hurpass säljsugen han var och om han kanske funderat på att han begär för mycket, han blev skapligt defensiv och gick på om hur han minsann satt på en sällsynt guldklimp och att han hade spekulanter på kö för att få köpa eftersom de är så sällsynta och eftertraktade... Påstod dessutom att han alltid får vad han begär för hojarna han säljer, och att han tror att potentiella intressenter skulle vara ute efter att köpa och ha den som brukshojFrågade då varför han först satte ut den för 149 och sen sänkte till 99, har inte hört nåt sen dess
Men ja, av vårt korta utbyte så börjar jag tro att det inte bara är säljarens prisidé som är problemet utan dennes attityd i stort...
Edit 2: Han har till och med bemödat sig med att annonsera internationellt, så lätt var det att hitta svenska köpare som är beredda att betala det han begär
Han måste ju ha en tombola att dra prislappar ur.
Lätt överprisad va...

FB med https://www.facebook.com/commerce/listing/215902601070439/?media_id=0&ref=share_attachmentÄven om det som du säger stämmer så tycker jag att dåtidens turbohojar har sin charm. Teknikonanin kanske inte resulterade i någon vidare hit, men jag tycker att det är väldigt roligt att den förekom. Jag uppskattar att man vågade chansa och ta ut svängarna på det sätt man gjorde, även om hojarna i sig inte var några höjdare. Jag och tjejen har en liten samling av hojar som vi tycker är trevliga, roliga, och/eller udda, och där ingår faktiskt en Suzuki XN85 just för att vi tycker att det är rätt ballt att stortillverkarna faktiskt gjorde en satsning på hojar med fabriksmonterad turbo. Men det är ju inte direkt en värdespekulation utan mest som kuriosa, en kufisk och udda hoj vars eventuella/tveksamma samlarvärde består i att den är just udda och vågad för sin tid. Vi gav dock inga så astronomiska summor för den, utan den känns mer ekonomiskt rättfärdigad. Men jag skulle gärna utöka samlingen med den där CX650n, för så vitt jag kunnat läsa mig till så var det den av alla dåtidens turbohojar som faktiskt presterade någorlunda. Men jag är absolut inte så sugen att jag skulle ge ens i närheten av de pengarna för en. Men om säljaren blir riktigt desperat så kanske...
Edit: Hörde faktiskt av mig till säljaren och frågade hurpass säljsugen han var och om han kanske funderat på att han begär för mycket, han blev skapligt defensiv och gick på om hur han minsann satt på en sällsynt guldklimp och att han hade spekulanter på kö för att få köpa eftersom de är så sällsynta och eftertraktade... Påstod dessutom att han alltid får vad han begär för hojarna han säljer, och att han tror att potentiella intressenter skulle vara ute efter att köpa och ha den som brukshojFrågade då varför han först satte ut den för 149 och sen sänkte till 99, har inte hört nåt sen dess
Men ja, av vårt korta utbyte så börjar jag tro att det inte bara är säljarens prisidé som är problemet utan dennes attityd i stort... Hans svar hade både ton och stavning värdig en grinig femåring...
Edit 2: Han har till och med bemödat sig med att annonsera internationellt, så lätt var det att hitta svenska köpare som är beredda att betala det han begär

Ja…men….garderobsrensing ?
Det var nog så långt bort, även om jag inte brukar klaga på avstånd.Är ju något för bosse?
Tänkte mera att du gillar att pilla ihop saker som inte funkar o priset är ju svårt att gnälla på.Det var nog så långt bort, även om jag inte brukar klaga på avstånd.
Du måste vrida bromsskivorna så ekrarna synkar.Får man promota sin egen hoj om den har viss unicitet? https://www.blocket.se/annons/jonkoping/suzuki_gsx_r750_utstallningsskick/108436636
Får man promota sin egen hoj om den har viss unicitet? https://www.blocket.se/annons/jonkoping/suzuki_gsx_r750_utstallningsskick/108436636




Det slitaget väcker onekligen frågor.Tja, enligt rotationspilen så sitter det rätt.
Men, det räcker med att se hur illa det slits för att förstå att något är jäkligt fel.
Tänka att både kompetens och sunt förnuft kan lämna en bransch så snabbt.
Jadå.Jag antar att vissa av er går igång på sånt här...
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |