Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Sossigt. Du behöver en merca.Nu verkar (o)turen kommit till mig för detta elände.
Så, vad ska man ha?
Polestar eller Q4, varför eller varför inte?
Etron GT.Nu verkar (o)turen kommit till mig för detta elände.
Så, vad ska man ha?
Nu verkar (o)turen kommit till mig för detta elände.
Så, vad ska man ha?
Bra val!Jag har en helt okej hybrid, e300de. Borde gå att få för 600?
40km kanskeBra val!
Hur långt kommer du på fullt batteri?
Jag har en Mercedes redanSossigt. Du behöver en merca.
Frågan var polestar eller q4. ?Etron GT.
Tack för svaret.Är det alltså krav på elbil, laddhybrid inget alternativ? Företagsleasing antar jag om någon sätter regler på er och har någon koftig typ fått för sig att ni ska vara extra miljövänliga nu?
Vet många som är nöjda med Polestar, men de är samtidigt ligger de i topp i antal fel per bil. EQC verkar ju också många tycka vara trevlig. Kia EV6 har väl också vunnit många tester.
Sen finns ju Tesla också, men de delar upp folk i två läger. Antingen gillar man dem eller så stör man sig på att de inte riktigt uppför sig som andra bilar. Provkör åtminstone innan köp och se vilken sida du hamnar på. Jag gillar min M3, men vi är fyra i familjen, är man fler, eller vill lasta mycket blir det trångt, den är ju rymlig för att vara sedan och har hyggligt stor frunk, men en halvkombi är alltid mer flexibel. MY är då ett bättre val, även om den har konstiga proportioner rent estetiskt och med samma batteri kommer en fem mil kortare. Priset skiljer idag väldigt lite på M3 och MY, speciellt om man som jag vill ha dragkrok som är standard på MY men inte M3.
Nu verkar (o)turen kommit till mig för detta elände.
Så, vad ska man ha?
Tack för ett svar på frågan, först ut tror jag. ?Av dessa skulle jag välja Polestar, om du inte behöver maximalt utrymme. Har visat sig funka bra om än med lite hög förbrukning, men levererar väl på övriga områden. Dessutom kul att köra och känns ändå modern. Q4 är väl ID4 i ny kostym och VAG ligger någon generation efter vad gäller elbilsteknik och mjukvara/funktioner.
Exakt. Köp en helsvensk Polestar.Vad du än gör, köp inte en MG för den är kinesisk och stöttar diktaturen!
Ah, förstår att det var en lista nu;Tack för svaret.
Det som verkar finnas på menyn är vw, kia, polestar och q4. Vw och Kia känns inte som min grej.
Så inget annat är intressant för mig att läsa om.
Helst skulle jag ha en BMW 540 bensin.

Ok. Men då går det att ta en laddhybrid, om du ger upp din agg mot VW eller Kia? Fast då hade väl andra Audis funnit på menyn. Finns det verkligen bara elbilar som alternativ kanske du ska sluta jobba på miljöpartiets kansli och ta ett hederligt jobb så kanske du får fler alternativ på nästa ställe?Tack för svaret.
Det som verkar finnas på menyn är vw, kia, polestar och q4. Vw och Kia känns inte som min grej.
Så inget annat är intressant för mig att läsa om.
Helst skulle jag ha en BMW 540 bensin.
Ok. Men då går det att ta en laddhybrid, om du ger upp din agg mot VW eller Kia? Fast då hade väl andra Audis funnit på menyn. Finns det verkligen bara elbilar som alternativ kanske du ska sluta jobba på miljöpartiets kansli och ta ett hederligt jobb så kanske du får fler alternativ på nästa ställe?
Fast om man jämför med vanliga bilar är inte Volvo ens nära Audi men det är annorlunda med dessa Gröna Lund fordon menar du?Ah, förstår att det var en lista nu;
Polestar alla gånger. Q4an är inte lika underhållande att köra (allt detta är ju subjektivt). Inte heller VAGs UI är sådär så man hoppar högt.. Polestar känns mer solid. Upplever inte Audi vara på samma nivå med sina ”mindre”(den är ju inte direkt liten ändå, Q4..) modeller.
Wuuut? Inte en M3 Touring alltså? Väntar fortfarande på min![]()
Jag tycker det verkar som han egentligen vill ha en bensinbil. Då är laddhybrid närmre. Antog att det var någon företagspolicy att de måste ha åtminstone lite laddbart. Då kan han bensintanka på långresan och när han inte orkat ladda och långsamt vänja sig vid att köra eldrift. Att det är två enheter som ska servas och lagas är ett mindre problem för leasingkunden, efter tre år blir det ny leksak.Varför förespråkar du laddhybrid?
Är det inte bättre att skippa hela drivlinan och förbränningsmotorn och istället ha ett större batteri?
Eller är du rädd att du ska sakna kamremsbyten?
|
|
Missa inte Bikes sommarnummer!
Innehåll Bike powered by... |
|
|
Missa inte Bikes sommarnummer!
Innehåll Bike powered by... |
|
|
Shelby Turner, klar för GGN
Pressmeddelande 2026-08-05F... |