Visa mig, sakligt. Eller avstå. För just nu upprepar du bara sådant du läst någon annanstans tror jag. Det gör vi väl förvisso allihop i någon mening, men jag får tydligt intryck av att du köpt hela 2000-2015 storyn och inte kan ta dig ur den. Försök se mig som din ledsagare mot ljuset så ska vi nog klara det här.
Polen och Ungern har tackat nej, uttryckligen, till mångkultur och islam. Det är vad detta handlar om. Det kan förstås inte accepteras, speciellt inte av länder som Sverige, Tyskland och Frankrike som själva skapat ett mångkulturellt fiasko, helt utan rysk inblandning dessutom, konstigt. Ingen har hört talas om att man är lika förbaskad i länder som är någorlunda intakta, tex Spanien, Norge eller Finland. Nej, jag vet att Norge inte är en del av EU.
Här kan man se Dominik Tarczyński bli utfrågad av den kontroversiella Cathy Newman. Dessutom deltar en tysk förvirrad kvinna vid namn Barbara Lochbihler (MP) som påstår att Tyskland har lägre brottslighet än på tjugofem år, sedan kom nyårsafton i Köln, och ja, sedan var sanningen ikapp Tyskland också.
German Green Party MEP Barbara Lochbihler and Dominik Tarczynski, an MP from Poland's right-wing Law and Justice party, discuss migration.
www.channel4.com
Apropå Norge, är det inte konstigt att deras public service gjort en tv serie (som SVT vägrar sända) om hur konstigt Sverige blivit? Den kanske också är rysk "egentligen"?
Kan innvandring ødelegge Norge? Programleder Leo Ajkic lytter til folks uro for innvandring og "svenske tilstander" i Norge.
tv.nrk.no
Det bästa med sanningen är att den kommer nästan alltid fram, vissa behöver mer tid på sig bara. ?
Förresten, så här hanterar vi sanningen i Sverige, vår oberoende public service får fixa till den, som tur är tror väl nästan ingen på detta Nordkoreafierade trams längre?