Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Har vi sett några tendenser på Blocket för säsongen än? Äldre hojar verkar gå direkt. En Honda cb125 från -70 nånting och en lika gammal MZ250 250cc försvann på ett par dagar, bägge för runt 20´kr. Sånt verkar alltid ha en marknad. Svårare att bedöma brukshojar, tar väl kanske nån månad till innan det tar fart.
De senaste 3-4 åren har priserna legat att par snäpp över vad alla verkar ha förväntat sig, spännande att se hur det blir i år med inflation, räntor och allt.
 
De som haft turen att komma över en SR250 lär hålla dem inlåsta, bara att beskådas och avnjutas av andra finsmakare.
Här har du några parkerade SR250! :tummenupp

Under en Tammer i pris. Legat ute ett tag förvisso trots att det är en populär hoj bland samlare. Tyvär några tusen Tammer bort men så ser livet ut ibland. :hihi:hihi


1679677859687.png
Fler finns men då kostar de över en Tammer...:(
1679678116275.png
På sidan 10 kommer de riktigt dyra där priset inte ens finns!

1679678230732.png
 
Här har du några parkerade SR250! :tummenupp

Under en Tammer i pris. Legat ute ett tag förvisso trots att det är en populär hoj bland samlare. Tyvär några tusen Tammer bort men så ser livet ut ibland. :hihi:hihi



Fler finns men då kostar de över en Tammer...:(

På sidan 10 kommer de riktigt dyra där priset inte ens finns!
Men vem åker några hundra mil ut i Europa för en hoj? Har inte sett någon här göra sådana uppoffringar för någon hoj. Även om en SR250 är väldigt eftertraktad så går ju gränsen någonstans. Dessutom är dessa hojar ännu mer eftertraktade på kontinenten och betingar oftast fantasipriser. Det är snart bara i Sverige och på Sporthoj som man ännu inte upptäckt dessa hojars kvalitéer.
 
Men vem åker några hundra mil ut i Europa för en hoj? Har inte sett någon här göra sådana uppoffringar för någon hoj. Även om en SR250 är väldigt eftertraktad så går ju gränsen någonstans. Dessutom är dessa hojar ännu mer eftertraktade på kontinenten och betingar oftast fantasipriser. Det är snart bara i Sverige och på Sporthoj som man ännu inte upptäckt dessa hojars kvalitéer.
Jag känner flera men då har det, naturligtvis, inte varit en SR250 eller YSR50 utan från andra tillverkare som varit mindre attraktiva för de som vet vad som är rätt! :crash :hej
 
BMW på Blocket, men kan någon säga vad som hänt med bromsvätskebehållaren - ser helskumt ut1679687414342.png, slangen "knippad" o behållaren ser ut att sitta underligt placerad (högt upp)
 
Men vem åker några hundra mil ut i Europa för en hoj? Har inte sett någon här göra sådana uppoffringar för någon hoj. Även om en SR250 är väldigt eftertraktad så går ju gränsen någonstans. Dessutom är dessa hojar ännu mer eftertraktade på kontinenten och betingar oftast fantasipriser. Det är snart bara i Sverige och på Sporthoj som man ännu inte upptäckt dessa hojars kvalitéer.


 
Men vem åker några hundra mil ut i Europa för en hoj? Har inte sett någon här göra sådana uppoffringar för någon hoj. Även om en SR250 är väldigt eftertraktad så går ju gränsen någonstans. Dessutom är dessa hojar ännu mer eftertraktade på kontinenten och betingar oftast fantasipriser. Det är snart bara i Sverige och på Sporthoj som man ännu inte upptäckt dessa hojars kvalitéer.
Trollet Tammer...:arsele:krama
 
BMW på Blocket, men kan någon säga vad som hänt med bromsvätskebehållaren - ser helskumt utView attachment 482264, slangen "knippad" o behållaren ser ut att sitta underligt placerad (högt upp)


F800GS vet jag har universums mest bisarra bromsvätskebehållare:

images (7).jpeg

Den jäkla ärtan skångrar, flaxar och bär sig åt så att man börjar fundera över om det finns skumbildningshämmare i DOT 4 eller om man behöver byta kvalisort.

Touratech och typ 13 andra alubockare erbjuder diverse "skydd" för det mesta på dagens BMW.

Faktum är att just en sådan grunka kunde vara aktuellt här. Kanske inte just för skydd, utan med för att staga upp grejerna - eller åtminstone skyla intrycket av raveparty på substanser.
 
Last edited:
Faktum är att just en sådan grunka kunde vara aktuellt här. Kanske inte just för skydd, utan med för att staga upp grejerna - eller åtminstone skyla intrycket av raveparty på substanser.

Man kanske kan fylla i lite metallspån och göra en sån där snöglob av den, om man gillar snöstorm vill säga...

Det känns som det gamla knepet med en bit plastslang med en kork i änden skulle vara bättre, eller som jag såg den där japanen som bygger psykadeliska choppers hade gjort, en spruta fylld med bromsvätska direkt ner i cylidern.

Först trodde jag att han höll på att lufta systemet vid fototillfället, men sedan såg jag att hojen kördes så också...

Tala om en knarkchopper...
 
Gatlegal... tveksamt

 
Tillbaka hos ny handlare och med nytt, högre pris.


Detta är så märkligt:

Screenshot_20230325-115819.png


Företaget som nu annonserar ut denna icke fungerande "utställningshoj" öppnar nytt i Helsingborg och skall tydligen ha detta ras som "publikmagnet" eller något.

Thing is...
...dom har redan ett bygge ståendes i sin lokal i Getinge.

Den har varit uppe på auktion flera gånger, men aldrig nått det reservationspris dom själva satt.







Borde inte det varit ett tecken...?


Hojen står kvar osåld i Getinge, och det märkliga är att man gör liksom inget av den eventuella wow-faktorn heller.

Hojen står i ett mörkt hörn och skäms.
Jag begriper mig inte på sådant här.

Ja, och att ens bygga en racer på en TR1, som ju är det sladdrigaste och mest instabila as man kan tänka sig - med ett tydligt markerat gångjärn just mellan tank och sadel. Man kan banne mig peka på punkten hojen vrider sig kring när man börjar ställa lite krav på den.

Som att bygga en LeMans-Trabant.
Det går nog. Men är det värt det?
 
Detta är så märkligt:

View attachment 482283


Företaget som nu annonserar ut denna icke fungerande "utställningshoj" öppnar nytt i Helsingborg och skall tydligen ha detta ras som "publikmagnet" eller något.

Thing is...
...dom har redan ett bygge ståendes i sin lokal i Getinge.

Den har varit uppe på auktion flera gånger, men aldrig nått det reservationspris dom själva satt.







Borde inte det varit ett tecken...?


Hojen står kvar osåld i Getinge, och det märkliga är att man gör liksom inget av den eventuella wow-faktorn heller.

Hojen står i ett mörkt hörn och skäms.
Jag begriper mig inte på sådant här.

Ja, och att ens bygga en racer på en TR1, som ju är det sladdrigaste och mest instabila as man kan tänka sig - med ett tydligt markerat gångjärn just mellan tank och sadel. Man kan banne mig peka på punkten hojen vrider sig kring när man börjar ställa lite krav på den.

Som att bygga en LeMans-Trabant.
Det går nog. Men är det värt det?
1679743425798.png
 
TR1an ser ju åtminstone ganska bra ut även om det är mer show än go och jag har en känsla av att saker kommer gå sönder om någon börjar använda den hojen.

Och nummerplåtshållaren verkar ju som att någon helt annan och blind byggare snickrat dit och sadeln skulle jag vilja höja en aning i bakkant.

Och bakstötdämparen är väl en sån där kinesskit där gasbehållaren bara är en dummy.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top