Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Den behöver en hel del kärlek men den har ju bra förutsättningar att bli något. Eller för all del är den ju ganska rå som den är.
 

Bifogat

  • Screenshot_20230323-080703.png
    Screenshot_20230323-080703.png
    743.6 KB · Visningar: 71
Såg annonsen och reagerade på att just Blekinge håller positionen som ett litet KLX-fäste i Sverige.
För typ 15-20 år sedan rullade det många KLX 650 R här nere - värstingmodellen som kunde mäta sig med Hondas XR 650 R.

Känner inte säljaren dock.

Men det där är väl en KLR? Den stora tanken vore dock intressant, fast han säljer väl knappast den lös.
 
Men det där är väl en KLR? Den stora tanken vore dock intressant, fast han säljer väl knappast den lös.


Absolut. Tanken var nog att skriva "Kawafäste". Både KLR och KLX-C har funnits en masse där nere, men just andelen KLX-R var anmärkningsvärd i Blekinge. Det måste gått en busslinje mellan Tyskland och Blekinge back in the days där folket hämtade hojar som andra köpte öl.
 
Absolut. Tanken var nog att skriva "Kawafäste". Både KLR och KLX-C har funnits en masse där nere, men just andelen KLX-R var anmärkningsvärd i Blekinge. Det måste gått en busslinje mellan Tyskland och Blekinge back in the days där folket hämtade hojar som andra köpte öl.
Du menar "hämtade hojar när man ändå köpte öl" väl? :wiggle
 
Den behöver en hel del kärlek men den har ju bra förutsättningar att bli något. Eller för all del är den ju ganska rå som den är.

Jäklar vilken tur att jag har nog med projekt troligtvis fram till pension om jag även räknar med bilar. Annars hade jag nog köpt den och försökt få till nåt liknande denna https://www.mecum.com/lots/LV0123-540317/1952-triumph-custom-bobber-650/ Har alltid gillat just denna hoj sen jag såg den på nätet för länge sen.

Dock tycker jag faktiskt att eldragningen såg lite taskig ut på Trajan med blåa kabelskor på kondensatorn, där hade man väl i alla fall kunna kosta på sig ett par av crimpmodell utan isolering och även tejpat (som i jänkebilar) eller satt kablarna i nån form av gammeldags kabelskydd. Dock får man väl anse eldragningen ändå är en bra bit över medel för att vara en bobber ;)
 
Jäklar vilken tur att jag har nog med projekt troligtvis fram till pension om jag även räknar med bilar. Annars hade jag nog köpt den och försökt få till nåt liknande denna https://www.mecum.com/lots/LV0123-540317/1952-triumph-custom-bobber-650/ Har alltid gillat just denna hoj sen jag såg den på nätet för länge sen.

Dock tycker jag faktiskt att eldragningen såg lite taskig ut på Trajan med blåa kabelskor på kondensatorn, där hade man väl i alla fall kunna kosta på sig ett par av crimpmodell utan isolering och även tejpat (som i jänkebilar) eller satt kablarna i nån form av gammeldags kabelskydd. Dock får man väl anse eldragningen ändå är en bra bit över medel för att vara en bobber ;)

Ja, det är mycket man skulle behöva justera på den men i grunden känns den ganska designmässigt rätt.
 
Det blir bara så fel när man lägger ned tid och pengar på en cb400n. Hur ball (?) hojen än blir så är den byggd kring den mest charmlösa motor som skapats. Om det åtminstone varit en stånka, eller en v-motor eller vad som helst annat.
Jo, alla vet ju att det är CB250 som gäller om man ska bygga coola byggen.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top