notrightrider
Reklampaus
Är inflationsångesten här, eller?
Borde inte den här ha hittat ett hem förlängesedan?
View attachment 481875
Inte min favorit.
Det är en överskattad mellanmodell.
Finns väl bara som en eller två årsmodeller...?
Bara några få hästar mer än den gamla 2-ventilade XT 500, hopplös centralfjädring, jobbig YDIS-dubbelförgasare och klen, flexig gaffel.
Jag har haft ett par sådana och inte trivts med någon av dem.
Hasplåten är i aluminium och ser rejäl ut - men ändå har jag spräckt en blockhalva i en landning - rakt igenom skyddsplåten.
För mig är den en besvikelse bara.
Fördelarna är att den inte är alldeles svintung och att den har 12-voltsspolar så den kan driva en H4.
Jag har mycket mycket roligare på en XT 500.

