Hoztic
Alltid på väg mot nya mål
Näe, man rundade honom istället. Tex när jag sa upp mig så var han den siste på kontoret som fick veta. Jag knackade på hans dörr och frågade om han hade tid. Han sa nej, så jag gick in och satte mig i hans besöktsstol och berättade att jag ville säga upp mig. Självklart frågade han om någon mer visste om det här, så jag sa glatt att alla visste, sen gick jag. Jag kände på något vis att min närvaro inte var helt uppskattad.Knepet med en sån är att plantera alla förslag som en tanke hos honom och låta honom komma på det....
"Tänk om vi hade ett rum där vi kunde sitta många och visa upp våra projekt för varandra på en stor bildskärm eller se instuktionsfilmer allihopa"
Vips så köps det en en stor bildskärm/projektor till konferansrummet lagom till skidskyttet på torsdag....
Han var en sån som, trots varningar, lät folk jobba sig in i väggen och sen säga upp sig, det såg han som mest lönsamt. Eller inte lät folk ta någon som helst form av ledighet om dom hade sagt upp sig. En kille, som var betydligt bättre säljare än honom, placerade han i Göteborg, trots att vi höll till i södra Stockholm. Han kunde ju inte sparka honom, så han gjorde så att killen inte ville jobba kvar istället.