Covid-19 viktig information!

Ett Föredrag finns ju på nätet numera.

Jag har sett igenom det här på ca 45 minuter och slutsatsen jag drar är att
1) det är mycket bra att inte vara överviktig / lida av fetma om du smittas av Covid-19
2) risken att bli svårt sjuk ökar snabbt med åldern, under 60 år liten risk dö, under 30 år ännu mindre osv.
3) pga biverkningar är det som jag ser det nu tveksamt att vaccinera folk under 45 (?) år

Och att vaccinera barn är rent sinnessjukt så länge inte barnet av någon anledning har väldigt dålig hälsa.

Det kan bero på vad som helst utom vaccinet... :näsblod

Det kan bero på vad som helst utom vaccinet... :näsblod

Typ att vi lever i de dystraste tider på rätt länge. Utesluter inte att vaccinet kan ha betydelse, men oavsett det… hur många vill sätta ett barn till världen utan framtidstro?

Typ att vi lever i de dystraste tider på rätt länge. Utesluter inte att vaccinet kan ha betydelse, men oavsett det… hur många vill sätta ett barn till världen utan framtidstro?
Det är nog en delorsak om inte annat.
Till skillnad mot år 2020 och 2021 när vi levde i en pandemi?
Så här ser kurvan ut.
Det var ju inte så muntert strax innan 2000 heller...

Blir intressant att se om kurvan fortsätter nedåt.

Det är nog en delorsak om inte annat.

Så här ser kurvan ut.
Det var ju inte så muntert strax innan 2000 heller...

Blir intressant att se om kurvan fortsätter nedåt.

Kurvorna bör justeras för den ökade folkmängden. Fruktsamheten per kvinna ser ut så här.

Bifogat

• Screenshot_20230223-084039.png
    Screenshot_20230223-084039.png
    192.8 KB · Visningar: 9
Kurvorna bör justeras för den ökade folkmängden. Fruktsamheten per kvinna ser ut så här.

Tja, det följer väl hyfsat den andra bara kortare intervall och mer "utslätad".
Fortfarande en bra dipp vid den "ekonomiska oron" strax före och runt 2000.

Tja, det följer väl hyfsat den andra bara kortare intervall och mer "utslätad".
Fortfarande en bra dipp vid den "ekonomiska oron" strax före och runt 2000.

Det var ingen ekonomisk oro före 2000 det var tvärtom hysteriskt ända fram till våren 2000, it-kraschen kom därefter.

Bifogat

• Screenshot_20230223-092128.png
    Screenshot_20230223-092128.png
    106.3 KB · Visningar: 5
Sant, jag är 10 år sen. :rodnar

Så varför så lågt runt 2000?

Gissar på att det är en följd av demografin, krigsbarnen hade slutat reproducera sig och deras barn hade inte börjat reproducera sig. Jag sökte lite efter befolkningspyramider från de åren men hittade ingen. Det finns nog för de en som söker.

Menar du alla vaccin eller bara covid?

Jag menar covidvaccinet, barn blev aldrig svårt sjuka eller dog av covid undantaget barn med andra problem.
Men ändå ville vissa tvinga i barnen ett vaccin som inte långtidstestats, för att skydda barnen från vad? Döden? Men inga barn dog ju!?

Jag menar covidvaccinet, barn blev aldrig svårt sjuka eller dog av covid undantaget barn med andra problem.
Men ändå ville vissa tvinga i barnen ett vaccin som inte långtidstestats, för att skydda barnen från vad? Döden? Men inga barn dog ju!?
Håller med och trodde nog det var så du menade.

Här är en befolkningspyramid från 2002, den visar en svacka som bottnar vid 42-åringarna, dessa var alltså 38 år 1998 när vi hade förra botten i fertilitetskurvan.
Jag kan väl inte säga att jag tycker demografinkurvan tydligt pekar på att fertiliteten borde bottna just vid 1998, jag kan ju subjektivt nästan tycka att den borde bottna några år före 1998.

Att kurvan faller i början, i takt med att krigsbarnen blir allt äldre och att det borde bli en botten någonstans här är väl inte förvånande.

Sedan så är är det väl inte så konstigt att fertiliteten börjat öka här vid år 2002 då det är en förhållandevis hög andel personer just i åldern 28-38 år. Krigsbarnens barn.

Bifogat

• 2002.png
    2002.png
    161.9 KB · Visningar: 5
Det var ingen ekonomisk oro före 2000 det var tvärtom hysteriskt ända fram till våren 2000, it-kraschen kom därefter.
Nu kanske vi pratar olika tidsrymder, men vi köpte första kåken 1992, vi hade 12,75% ränta på i alla fall ett av lånen som vi spred på flera och olika bindningstid. På sommaren skulle de försvara kronan och räntorna steg skyhögt. 1995-96 tror jag att det var, grannen skulle sälja sin kåk för att flytta, ingen kom och tittade. En annan grannes dotter fick ge bort sin bostadsrätt till föreningen för att slippa avgifterna. 2000 köpte vi tomt som vi byggde hus på 2001, då hade ekonomin kommit igång igen.

Nu kanske vi pratar olika tidsrymder, men vi köpte första kåken 1992, vi hade 12,75% ränta på i alla fall ett av lånen som vi spred på flera och olika bindningstid. På sommaren skulle de försvara kronan och räntorna steg skyhögt. 1995-96 tror jag att det var, grannen skulle sälja sin kåk för att flytta, ingen kom och tittade. En annan grannes dotter fick ge bort sin bostadsrätt till föreningen för att slippa avgifterna. 2000 köpte vi tomt som vi byggde hus på 2001, då hade ekonomin kommit igång igen.

Ja, det var en annan krasch 1992 då när styrräntan var 500% en tid innan Riksbanken kapitulerade och släppte kronan fri, därefter från kanske 1994-1995 gick allt bra för att formligen skena kring millennieskiftet då det sedan kraschen började några månader efter millennieskiftet.
2001 var ekonomin inte alls munter men som vanligt är räntorna låga i lågkonjunktur och för de som kan behålla jobbet och inte äger några aktier kan nog den personliga ekonomin kännas jättebra.

Såg lite TV-reklam om Covid-19 Vaccinationerna
Dagsbudet från FHM är att endast 65 år och äldre ska vaccineras
samt Riskgrupper 18 år och äldre
Tydligt är att vaccinerna har för många tråkiga biverkningar / skyddar så dåligt ?
Antagligen konstaterat genom den vaccinering som gjorts i Sverige.

Last edited:
Idag på morgonnyheterna:
Chefen för FBI säger att viruset kommer från ett labb i Wuhan. Tyvärr inga konkreta bevis.

Förvånande och intressant om det stämmer.

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back