Idag är jag förbannad därför att...

Fraud de luxe på bankkontot idag
Banken kan inte stoppa ett reserverat belopp :( måste vänta tills betalning skett och sen snacka med bängen (hoppas att det inte är nån överflyttad från trafikbängen som tar hand om ärendet). Sen reklamera betalningen, känns som en årslång process. :huvet
View attachment 480942

View attachment 480944
Känns igen. Samma svar från ICA-banken.
MEN för mig det var ingen fara på taket.
På grund av något data strul reserverade ICA pengarna men det gick ingen bekräftelse till leverantören. Så dom tog aldrig mina pengar. Hade då typ 4 ggr priset (ca 4 x 1500kr ) som reserverade hos ICA-banken.
För det verkade för mig som köpen inte gick igenom så jag försökte köpa på nytt.
Och tydligen fick leverantören inte heller någon bekräftelse.
Så efter någon vecka var reservationerna borta.
Hoppas det går bra för dig också.

Last edited:
Nej det är inte bevisat, tvärtom.
Beror helt på vad folk jobbar med. Sitter och ritar lösningar i Auto-Cad, OK
Sitter som säljare med telefonen som verktyg. Katastrof. Stör varandra.
Mittemellen: Ja om det finns tillräckligt med ljuddämpande skärmar så att man kan föra telefonsamtal utan att det hörs över hela rummet.
Jag har sett alla tre i verkligheten.

Nej det är inte bevisat, tvärtom.
Här har du en maffig metastudie som säger att det finns många negativa effekter, både för hälsa och för produktivitet, och få positiva.

Taken as a whole, the review’s findings have important implications for decision makers deciding to restructure their single occupant enclosed offices into open-plan workplace designs. While open-plan workplace designs may offer many financial benefits for management, these appear to be offset by the intangible costs associated with the negative effects on workers’ health, satisfaction, and productivity.

Det finns väldigt, väldigt många studier som visar på en signifikant sänkt produktivitet i landskapskontor. Och om vi borser från produktivitetsbortfallet så är den ökade sjukskrivningen något man kanske ska ta i beaktande.

Även för arbetsgivare som skiter i de anställdas hälsa kostar det pengar att ha folk sjukskrivna.

Folk snackar alltså så mycket skit om varandra att de inte kan sitta i samma utrymme?

Starkt där, homo sapien...

Folk snackar alltså så mycket skit om varandra att de inte kan sitta i samma utrymme?

Starkt där, homo sapien...

Dom behöver inte snacka skit om varandra, jag orkar inte höra på folk som berättar om sina liktornar, om Loket är alkoholist, semesterresan till mallis ellet vilken låt som var best på mellon heller...

Jag vill ha tyst och lugnt omkring mig.

Ni vet McDonalds-scenen i Falling down med Michael Douglas? Det är verkligen så det fungerar. Jag Stod i en lång kön till bara en öppen kassa runt kl 4 på morgonen, det finns personal där som knappt ser ut att jobba men ingen mer kassa öppnas.
Jag har sedan flera minuter redan bestämt mig för vilken burgare jag vill ha, så kommer det ut en tjej och roterar skyltarna och nu är det alltså helt plötsligt frukosttid.
Väl framme vid kassan försöker jag ändå beställa min burgare men nej, nu är det frukost. Det faktum att jag befunnit mig i kön en bra stund före frukosttiden vilket jag såklart påpekar men det hjälper inte en sekund.

Ni vet McDonalds-scenen i Falling down med Michael Douglas? Det är verkligen så det fungerar. Jag Stod i en lång kön till bara en öppen kassa runt kl 4 på morgonen, det finns personal där som knappt ser ut att jobba men ingen mer kassa öppnas.
Jag har sedan flera minuter redan bestämt mig för vilken burgare jag vill ha, så kommer det ut en tjej och roterar skyltarna och nu är det alltså helt plötsligt frukosttid.
Väl framme vid kassan försöker jag ändå beställa min burgare men nej, nu är det frukost. Det faktum att jag befunnit mig i kön en bra stund före frukosttiden vilket jag såklart påpekar men det hjälper inte en sekund.
Det är där o då du skulle slita upp din Uzi, dra en salva i taket o dra något på nysvenska ”Ey len, ge mig min fukkin burgare bror innan jag gör terror walla”

Då jävlarsiminlillalåda hade det serverats så många hamburgare du önskat!!
:yoparty:fakta

Det har varit tvärtom för mig någon gång att jag har stått i kön och klockan har hunnit bli för mycket för att sälja "frukost"

Men det är många år sedan, jag äter hellre en macka hemma och gör gott kaffe och tar med mig i bilen än att stanna på donken.

McDonalds stänger sin citybutik i Umeå, det är andra gången dom inte lyckas konkurera med Max, första gången tog Max över deras fina lokal i centrum och där är dom kvar än.
Tydligen fanns det någon som ville ta över lokalen den här gången också, så det är inte läget som är fel.

Det har varit tvärtom för mig någon gång att jag har stått i kön och klockan har hunnit bli för mycket för att sälja "frukost"

Men det är många år sedan, jag äter hellre en macka hemma och gör gott kaffe och tar med mig i bilen än att stanna på donken.

McDonalds stänger sin citybutik i Umeå, det är andra gången dom inte lyckas konkurera med Max, första gången tog Max över deras fina lokal i centrum och där är dom kvar än.
Tydligen fanns det någon som ville ta över lokalen den här gången också, så det är inte läget som är fel.

Det kan var väldigt krångligt alternativt väldigt dyrt att vara kräsen ibland.
Jag var på en flygplats, och räknade med att få någon slags frukost på flygplanet några timmar senare så en burgare skulle helt enkelt ha suttit bra oavsett vad man nu tycker om olika matställen.
Max har tappat mycket av sin forna glans och har börjat bli ganska dåliga och dom har nog ändå ingen restaurang utan för Sveriges gränser.

Det kan var väldigt krångligt alternativt väldigt dyrt att vara kräsen ibland.
Jag var på en flygplats, och räknade med att få någon slags frukost på flygplanet några timmar senare så en burgare skulle helt enkelt ha suttit bra oavsett vad man nu tycker om olika matställen.
Max har tappat mycket av sin forna glans och har börjat bli ganska dåliga och dom har nog ändå ingen restaurang utan för Sveriges gränser.

Nej, man får ju ta vad som finns, och på flygplatser kan man ju lätt få betala 95:- för en kaffe och en inplastad bulle på en Starbucks, då framstår ju McD som ett prisvärt alternativ.

Typ några timmar tidigare åt jag pizza på pizzahut, enda orsaken var att den låg ca 10 meter från där bussen stannade och jag hade drygt 40kg bagage att bära.

Så jag accepterade att priset skulle landa på 460 peso, trots att jag kunde ätit för en tredjedel av pengarna. När jag väl får notan har dom lagt på en serveringsavgift så istället hoppar priset upp till över 500. På 30 dagar i landet har jag inte råkat ut för det vid en enda måltid.
Så jag påpekar saken och får svaret att det är pizzahuts policy.
Jag svarar att det är min policy att aldrig mer komma tillbaka till denna restaurang.

Fraud de luxe på bankkontot idag
Banken kan inte stoppa ett reserverat belopp :( måste vänta tills betalning skett och sen snacka med bängen (hoppas att det inte är nån överflyttad från trafikbängen som tar hand om ärendet). Sen reklamera betalningen, känns som en årslång process. :huvet
View attachment 480942

View attachment 480944
WTF :) En snabb info från lantbanken om att de har tagit tag i ärendet! :tummenupp

Hej, vi har idag tagit del av ditt ärende och valt att gå vidare med en reklamation till säljföretagets bank. I samband med det kommer ditt konto att krediteras med reklamerat belopp. Reklamerat belopp blir tillgängligt på ditt konto senast nästkommande bankdag. Säljföretagets bank har möjlighet att återkomma till oss med ny information i upp till 60 dagar räknat från dagens datum. Om vi får ny information i din reklamation återkommer vi till dig. Om du under tiden får information från säljföretaget som har med din reklamation att göra så ber vi dig att direkt kontakta oss. Med vänlig hälsning Kortreklamationer

Avskyr reklam i radion så det händer att jag tillfälligt lyssnar på P3 i bilen på väg till jobbet.
Utan tvekan den mest antiintellektuella radiostationen som finns.
Inte en enda programledare kan prata normal svenska, inte ens de som är genometniska svenskar.
De säger konsekvent "liksom" vartannat ord i varje mening och deras nyhetsuppläsare klarar inte uttala tekniska/vetenskapliga ord. Man tycker ju de hade haft lite tid på sej att läsa in telegrammen...

Idag på morgonen pratade de om vad som var "cringeit"...

Kan man anmäla P3 någonstans?

Avskyr reklam i radion så det händer att jag tillfälligt lyssnar på P3 i bilen på väg till jobbet.
Utan tvekan den mest antiintellektuella radiostationen som finns.
Inte en enda programledare kan prata normal svenska, inte ens de som är genometniska svenskar.
De säger konsekvent "liksom" vartannat ord i varje mening och deras nyhetsuppläsare klarar inte uttala tekniska/vetenskapliga ord. Man tycker ju de hade haft lite tid på sej att läsa in telegrammen...

Idag på morgonen pratade de om vad som var "cringeit"...

Kan man anmäla P3 någonstans?
- Svåraste ordet för en högskoleutbildad journalist: "interjuva"

Själv har jag gett upp på P3 och gått över till P1. "Plånboken" är ett favoritprogram.
Ja "Språket" också kanske. Åldersnoja? Icke sa Nicke. ? ?
Är det där folk gnäller över pensionen?
Språket? Är det programmet med den där jovialiska skånskan? Undrar vad hon äter för jag hade behövt samma.

En kollega till mig lyssnade alltid på P1 och han ropade alltid på mig lagom till dagens dikt...

Det började med att jag av slumpen stod brevid honom när det blev klockringning och dagens dikt, och den dagen var det en synnerligen underlig dikt.
Så det blev en daglig grej ett tag att avsluta lunchen med att lyssna på den.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D