Dagens Blocket! (mc-relaterat)


"Constructed by Sunward International (Japan) in the 1970s to commemorate the successful Yamaha’s Speedblock liveried GP racers. Engine is understood to be a 31.7cc two-stroke engine with a pull starter."

Har väl gått på någon auktion för £5000 tyckte jag mig se på nätet


...och jag hittade en lite sliten tvilling med saknade delar som gick för $ 2000 för 2 år sedan.

Tradera lär INTE vara rätt kanal om man vill nå den internationella marknaden.
 
Budgivning med reservationspris är ju bara så korkat, sätt ett startpris då för helvete.
Håller med.
Undrar också vad fan det är för idé att hålla på och buda under reservationspris på en sådan pryl.
Visst, du kanske markerar att priset är för högt, och i princip så kan ju säljaren välja att sälja åt dig i alla fall om denne tycker att du är söt, men man ser ju saker med reserv på 10000€ som har 200+ bud och ligger på 3k....
 
...och jag hittade en lite sliten tvilling med saknade delar som gick för $ 2000 för 2 år sedan.

Tradera lär INTE vara rätt kanal om man vill nå den internationella marknaden.
Det verkar mest ha blivit en kanal för förtappade själar!
Den ena annonstexten märkligare än den andra, och man upphör aldrig att förvånas.
Annorlunda försäljningstanke att någon ska köpa ett motorfordon helt utan möjlighet att ens titta på det????

yzf1000.jpg
 
Det verkar mest ha blivit en kanal för förtappade själar!
Den ena annonstexten märkligare än den andra, och man upphör aldrig att förvånas.
Annorlunda försäljningstanke att någon ska köpa ett motorfordon helt utan möjlighet att ens titta på det????

View attachment 480910
Hahaha ja, fantastiskt att sälja hoj för 40K där köp ska vara bindande med referensen "fullt bruksskick" att gå på, lycka till att få den såld med de premisserna :D
 
Det bästa är att man får bara en visning efter slutfört köp med full betalning.

Sedan låser han in den igen? Eller får man ta hem den sen?
 
Det verkar mest ha blivit en kanal för förtappade själar!
Den ena annonstexten märkligare än den andra, och man upphör aldrig att förvånas.
Annorlunda försäljningstanke att någon ska köpa ett motorfordon helt utan möjlighet att ens titta på det????

View attachment 480910
40 000 för denna eller 28-30 000 för en likadan fast två år nyare som står hos en handlare och som man faktiskt får titta på innan man köper?
Fast då får man ju inte med det snygga sadelöverdraget från Ebay förstås. Hmmm... :unsure:
 
40 000 för denna eller 28-30 000 för en likadan fast två år nyare som står hos en handlare och som man faktiskt får titta på innan man köper?
Fast då får man ju inte med det snygga sadelöverdraget från Ebay förstås. Hmmm... :unsure:



Men bra!

Då paxar jag den där i Götene.
Den har ju både...
IMG_20230212_235455.jpg

...ABS och låsningsfria bromsar.

Dang! Det har man hört är bra.


#bilhandlarfånar



Edit:

Ja, alltså - på en 20 år gammal sporthoj. Det är ju fantastiskt...
 
Last edited:
Men bra!

Då paxar jag den där i Götene.
Den har ju både...
View attachment 480914

...ABS och låsningsfria bromsar.

Dang! Det har man hört är bra.


#bilhandlarfånar



Edit:

Ja, alltså - på en 20 år gammal sporthoj. Det är ju fantastiskt...
"Yttertemp mätare" är rätt användbart också på ett sånt fordon.

(Hade ändå valt "turingmaskinen", har alltid velat ha en sån.)
 
Men bra!

Då paxar jag den där i Götene.
Den har ju både...
View attachment 480914

...ABS och låsningsfria bromsar.

Dang! Det har man hört är bra.


#bilhandlarfånar



Edit:

Ja, alltså - på en 20 år gammal sporthoj. Det är ju fantastiskt...
Fast, det har den ju inte?
-Jävla idioter....
 
Det verkar mest ha blivit en kanal för förtappade själar!
Den ena annonstexten märkligare än den andra, och man upphör aldrig att förvånas.
Annorlunda försäljningstanke att någon ska köpa ett motorfordon helt utan möjlighet att ens titta på det????

View attachment 480910
Tradera är en auktions site du budar på en auktion så det är inget konstigt alls att du inte får provköra eller klämma.
 

Vad är detta för missfoster? Tio kilo navmotor i bakhjulet, 11kw och 12 mil räckvidd parat med ett ovanligt högt pris. Ful som stryk.

Hur är en intresserad köpare skapt?
Byggs i Anneberg mellan Göteborg o Kungsbacka - i en gammal snickerifabrik. Det är väl trevligt att någon försöker bygga elhojar i landet, men när jag ser hojen får jag en bild av hipstertyper med skägg, skinnväst o hatt, ätande vegansk mat och drickande öl från eget microbryggeri.
 
Tradera är en auktions site du budar på en auktion så det är inget konstigt alls att du inte får provköra eller klämma.
Jo, det är oerhört konstigt när det gäller ett motorfordon, eller andra prylar som kräver ett tränat öga och öra för att göra en korrekt värdering.
Förutom att det är en buckla på tanken så kan det vara en ännu större buckla som bildvinklarna inte visar, och den kan vara lagad med tuggummi.
Drivpaketet helt slut, liksom bromsar och varvräknaren trasig - allt det kan ingå i "bruksskick", och då får jag inte ens titta på den!
Visst, det är en auktion, och sista idioten är kanske inte född, men jag tycker att det är en märkbart fattig annonstext till ett sådant objekt.
Så, du har rätt i sak, det är en auktion, men jag tycker fortfarande att annonseringen är fruktansvärt märklig.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top