Jag kollade runt på kvarterets solceller, och inte ens med 45 graders takvinkel glider 2dm nollgradig blötsnö av. Det gör inte alltid pudersnö heller. Problemet på våra breddgrader är ju att det sällan är kallt, dvs är snön ofta väldigt klibbig.
Näe, precis, det beror ju på vilken typ av snö det är också, blöt snö på iskalla paneler låter ju som ett recept på att bottenlagret ska frysa fast...
Ett lager kall pudersnö i botten som funkar som kullager så skjutsar det nog av redan vid någon cm...
Det är ju egentligen konstigt att man inte ser mer lösningar, typ ett snöre spänt mellan två skenor som går fram och tillbaka och skär snön.
Att värma dom med värmeslingor skulle ju också gå, men då går man nog minus på energi...

Sen när det brinner uselt så verkar dom stoppa in lite av varje, gamla petflaskor, dåligt ursköljda yoghurtförpackningar och gamla cykeldäck. Förbannade stockholmare som inte vet hur man eldar, dom kommer att ställa till det för oss andra
Jag har tex hört från vissa att man bara behöver klyva ved för att den ska passa i hålet in i kaminen. Jag frågade varför dom inte hade köpt en kamin med större hål då, för att slippa klyva veden, men jag fick inget svar.