Idag är jag förbannad därför att...

Finns nog några i just Moskva som ganska många skulle vilja se döa just nu.
För hoppningsvis klarar sig i varje fall Putin ett tag till.
Så länge Putin leder Rysslands "försvar"
så kommer det gå lika bra för Ukraina med Allierade som för de Allierade i kriget mot korpralen !

Last edited:
Ja du har rätt.
Kan du göra rent såret och tejpa det själv blir det bra.
En läkare tog ut två stift ut höger handleds båtben på mig på Mölndals handkirug 3/11
och det snittet i skinnet tejpade läkaren. Och snittet har läkt bra.
Och förhoppningsvis växer båtbenet ihop mer, det som fortfarande inte läkt.
Peppar , peppar , ta i trä.
Jag har bara varit på akuten här i Göteborg 5 gånger
(3 ggr Sahlgrenska, 2 ggr Ortopeden i Mölndal)
och har blivit väl omhändertagen alla 5 ggr.
Har kanske haft tur ?
Jodå, la om såret idag och det ser rent och fint ut och verkar ha börjat sluta sig fint. Sparade x antal timmar på akutbesök och får troligtvis ett minst lika bra resultat rent funktionsmässigt vilket är det enda jag bryr mig om. Utseendet var ändå inget som kunde bli mycket värre, bara på den skadade tummen har jag ytterligare fem-sex ärr från diverse hobbyrelaterade småskador så vad det än blir av detta kommer bara smälta in :hihi

Håller tummarna (det jag har kvar av dem :hihi ) för att du gör en en rask och komplett återhämtning :tummenupp Men ja, du har nog haft tur. Jag brukade vara mer ängslig av mig och åkte hellre in en gång för mycket, så jag har varit med om många bortkastade dagar med tiotals timmar väntan för obefintlig eller ingen åtgärd. Numera söker jag verkligen bara om det blir absolut nödvändigt, något jag inte kan reda ut själv.

Kommunen är ju så korkade.
I kommunen har vi en industritomt som inte längre används, den har djuphamn, den har järnväg, 2 km till E4 och ca 2 km till närmsta 400Kv ledning och ligger i Elområde 1.
Och vad lyckas man då locka dit i den gröna omställningens tecken.....En jävla datorhall ska få bygga.
Vad blir det....typ tre arbetstillfällen på ett unikt område.
Om man då tänker sig att en datorhall är viktig så varför sätter man den inte på någon annan av alla oändligt många områden man har att sätta sånt på?

Kommunen är ju så korkade.
I kommunen har vi en industritomt som inte längre används, den har djuphamn, den har järnväg, 2 km till E4 och ca 2 km till närmsta 400Kv ledning och ligger i Elområde 1.
Och vad lyckas man då locka dit i den gröna omställningens tecken.....En jävla datorhall ska få bygga.
Vad blir det....typ tre arbetstillfällen på ett unikt område.
Om man då tänker sig att en datorhall är viktig så varför sätter man den inte på någon annan av alla oändligt många områden man har att sätta sånt på?

Jag ser fram emot när forumets regimförsvarare kommer in och förklarar att du har fel och politruckerna har gjort det bästa för både kommunen och Sverige. Tydlig förklaring till varför du har fel tvivlar jag däremot på att vi får.

Jag var på en ögonundersökning till sjukan i morse. Får några droppar i ögonen. Först ska de inte ta effekt, men nu 12 timmar senare har skiten fortfarande inte gått ur vänster öga. Får inte köra innan skiten gått ur och ser suddigt.

Jag skulle ju kört hoj till träningen ikväll, men istället så ser man halvsuddigt på ena sidan, får huvudvärk av lampjävlar och har avståndsbedömning som en drogad jävla geriatriker. :mad:

Ser ut som en pillerknaprare gör jag också. Och tagit ut en semesterdag för nöjet.

Att en 15 minuters undersökning ska behöva förstöra precis hela djävla dagen.

Jag var på en ögonundersökning till sjukan i morse. Får några droppar i ögonen. Först ska de inte ta effekt, men nu 12 timmar senare har skiten fortfarande inte gått ur vänster öga. Får inte köra innan skiten gått ur och ser suddigt.

Jag skulle ju kört hoj till träningen ikväll, men istället så ser man halvsuddigt på ena sidan, får huvudvärk av lampjävlar och har avståndsbedömning som en drogad jävla geriatriker. :mad:

Ser ut som en pillerknaprare gör jag också. Och tagit ut en semesterdag för nöjet.

Att en 15 minuters undersökning ska behöva förstöra precis hela djävla dagen.
Vad du gnäller i Ghana hade du inte fått undersökningen.

Vad du gnäller i Ghana hade du inte fått undersökningen.
Och i stora delar av subsahara (eller kanske Västerås, om 4 år?) så skulle Busken få kapa av sitt finger med handjagare, vad menar du, det är bittert att vara halvblind, fast andra har det värre.

Just i Ghana, så har det jävligt mycket att göra med vem du är, och var du bor, om du får den eller nä.

-Riktig eller plastgran i år? (på altan)
-Det är november.. den riktiga förra året var väl bra, tar en sån.. sen.
-Ska vi byta altantaket? (reglar och rubbet)
-Det snöar.
-Ja?
-..

Kapa plasttak, internet föreslår:

Sticksåg, vinkelkap, multimaskin(vibrator) med fintandad mojäng, sax.

Kökssaxen(blommig) fungerade över förväntan, 3 skivor att yxa till.

Nu är det snö över hela altanen, kan inte sätta upp plasttaket för julslingan(som aldrig ska ner tydligen) måste upp först.

20221119-132648.jpg

20221119-132725.jpg

Skifta till vinterhjulen på våra bilar idag också, bröt väl röven två gånger och Jeep's hjulbultar kan dra någonstans = skräp.

Kan inte eu avskaffa vintern eller nåt?

Nu är det snö över hela altanen, kan inte sätta upp plasttaket för julslingan(som aldrig ska ner tydligen) måste upp först.

Skifta till vinterhjulen på våra bilar idag också, bröt väl röven två gånger och Jeep's hjulbultar kan dra någonstans = skräp.

Kan inte eu avskaffa vintern eller nåt?

Ahh, så det har börjar nu?
Jag har laddat upp med handhjärtan att skicka till alla mina bekanta i stockholm.
Postnord kanske bjuder på portot på hjälpsändningar till stockholm?
Jag har en kartong med mössor, vantar, isskrapor och annat som inte finns i stockholm att skicka, röda korset kan stå på centralen och dela ut...

Ahh, så det har börjar nu?
Jag har laddat upp med handhjärtan att skicka till alla mina bekanta i stockholm.
Postnord kanske bjuder på portot på hjälpsändningar till stockholm?
Jag har en kartong med mössor, vantar, isskrapor och annat som inte finns i stockholm att skicka, röda korset kan stå på centralen och dela ut...

Du har inget paket för däckbyte?
Hört av mina kompisar att det var lite jobbigt idag... :hihi

Medtrafikanter som på fullaste allvar inte inser det olämpliga på gränsen till lågbegåvade att ge sig ut med en bil med sommardäck idag. Ifall man inte agerar i nöd förstås, nöd är inte att mjölken är slut eller att man ska till bolaget.

Medtrafikanter som på fullaste allvar inte inser det olämpliga på gränsen till lågbegåvade att ge sig ut med en bil med sommardäck idag. Ifall man inte agerar i nöd förstås, nöd är inte att mjölken är slut eller att man ska till bolaget.
Åkte in till Söder idag för att gå på inflyttningsfest. Såg ett par olyckor på e4, och lite bilar glida i sidled inne i smeten. Själv skiftade jag min bil igår. För en gångs skull timing!
Ska nog kasta ur allt glas ur skåpbilen och oss och sladda lite med den i innerstan. :hihi

Jag var ute på sommarpuckar. Det var något vitt i luften men plusgradig asfalt och bara vägar måste ju betyda "icke vinterväglag", right?

Mamma fick däremot på piggadäcken igår. Man får vara rädd om sin mor.

Jag var ute på sommarpuckar. Det var något vitt i luften men plusgradig asfalt och bara vägar måste ju betyda "icke vinterväglag", right?

Mamma fick däremot på piggadäcken igår. Man får vara rädd om sin mor.
Runtomkring mitt närområde var vägbanan vit och tempen precis kring nollan.

Du har inget paket för däckbyte?
Hört av mina kompisar att det var lite jobbigt idag... :hihi

Jag har jobbat i branchen ett år när snön kom överraskande tidigt här uppe, jag åkte till jobbet extra tidigt, det hade chefen också gjort, så en halvtimme innan vi öppnade hade vi 48 bilar i kö......

Jag har jobbat i branchen ett år när snön kom överraskande tidigt här uppe, jag åkte till jobbet extra tidigt, det hade chefen också gjort, så en halvtimme innan vi öppnade hade vi 48 bilar i kö......
?
Överraskande tidigt är det nog inte i Stockholm...;)
Och min kompis gissade att det var 1-2km kö nånting.
Och ja, jag skällde lite på honom för att vara sen.

Det är lite samma varje år när första snön kommer.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back