Du har såklart rätt i det, egentligen... Men ärligt talat... Såpass väl som jag tagit hand om det nu så tvivlar jag på att det blir bättre om läkare/sjuksyrror ska öppna upp, titta och sen stänga till igen. Jag var snabbt på det och har tvättat noga samt tejpat ihop såret ordentligt så nu tänker jag att det bästa är att bara låta det läka. Kanske blir något litet ärr men vem bryr sig, ett cm stort ärr på ett finger tror jag knappt ger någon ärrersättning. Har ett fem cm ärr efter ett jack mitt i pannan och det fick jag inte många tusenlappar för. Framförallt tror jag inte att detta skulle ge någonting eftersom det är omgivet av andra ärr som jag inte bemödat mig med att få dokumenterade

Jag avskyr verkligen sjukhus, framförallt akutmottagningar är rena döden. Det är alltid samma sak, man åker in för att man vill ta det säkra före det osäkra, får vänta bort hela dagen och när man väl får träffa en läkare så tar mötet fem minuter och resulterar i ingen vidare åtgärd. Inte sugen på det, det är inte värt de eventuella pengarna man eventuellt kan ha rätt till. Förutsatt att det läker ordentligt såklart, skulle det börja konstra sig så åker jag såklart in. Men just nu känns det som att jag har det under kontroll, och då värderar jag sinnesfriden högre än att jag frivilligt åker till akuten om jag inte tror att jag är döende.