Idag är jag förbannad därför att...

Har du några tips om man har en sambo som istället vill prata med mig när hon är förbannad? Det vore ju jätteskönt om hon höll sig undan tills hon lugnat sig.
Samma lösning som ovan.
En burk och så dra åt locket hårt.
En rejält stor burk alltså.

Efter 17 år som särbos blev vi sambos o ytterligare 3 år senare ca 7-8 månader sedan blev vi på min bejäran särbos igen eller vad det nu är, men satan i gatan vad lungt o skönt det är igen, saker ligger kvar där dom är placerade.
Sedan har möblemang små prylar som kallas prydnadssaker slutat hoppa rund o dyka upp överallt o ingenstans.

Nu vet jag att hon läser allt jag skriver på sporthoj så det blir väll tystare än vanligt i några veckor men det är skönt utan diskutioner.

Efter en massa år som ensamboende så tror jag inte att det finns någon jag skulle stå ut med att dela boende med, än mindre någon som skulle stå ut med mig.

Sista kvinnan som bodde hos mig ibland blev förbannad och drog då jag sa:
"Jasså du har tänkt sova här även då vi inte kan k*ulla" när hon packade upp ett paket tamponger i mitt badrum.....

Skämta aldrig med en kvinna när det är den veckan....

Alltså vilka superfina fruar ni verkar ha!!! Grattis ? När det största problemet med dom tycks vara att de inte slruvar på korkar liksom. Fint på nått vis ?
:lol Den var rolig.... :(

Jag är mest förundrad över vilken jubelidiot som inte håller i korken när de skakar yoghurt/ketchup /whatever. Det är ju som att whueeela utan att täcka bakbromsen det iaf!

Sveriges Radio har tydligen endast 7 skivor med ett spår på som dem varierar lite fritt från morgon till kväll sju dagar i veckan, då det blir jävligt tjatigt och tröttsamt då alla låtarna är skitdåliga.

Lyssnar på många kanaler men vill gärna också höra samtal och diskussioner samt lite referat som sker på bland annat sportradion.

SVT/SR ska vara neutrala och får inte ha åsikter om någonting, men måste dem börja varje jävla mening med "jag tänker" som dem sedan dumpar över på den dem pratar med då man kan höra "vad/hur tänker du då" då blir jag förbannad.

Sveriges Radio har tydligen endast 7 skivor med ett spår på som dem varierar lite fritt från morgon till kväll sju dagar i veckan, då det blir jävligt tjatigt och tröttsamt då alla låtarna är skitdåliga.

Lyssnar på många kanaler men vill gärna också höra samtal och diskussioner samt lite referat som sker på bland annat sportradion.

SVT/SR ska vara neutrala och får inte ha åsikter om någonting, men måste dem börja varje jävla mening med "jag tänker" som dem sedan dumpar över på den dem pratar med då man kan höra "vad/hur tänker du då" då blir jag förbannad.

Jag kan berätta att Sveriges Radio har listor med musik dom bör spela, när man har spelat ett tillräckligt antal från listan kan man få smyga in något som inte ligger på den listan.

Sist jag var med i radio från en studio så lånade jag datorn medans dom spelade en låt och jag sket i listan och gjorde en sökning fritt i systemet och härrejävlar vad dom har musik i arkivet.
Obskyra gamla punklåtar, något lokalt hårdrocksband sedan 80 talet och Johnny Bodes snusklåtar.

Jag vade dock en låt med Queen.... Låg inte på listan, men var relevant för programmet

Jag kan berätta att Sveriges Radio har listor med musik dom bör spela, när man har spelat ett tillräckligt antal från listan kan man få smyga in något som inte ligger på den listan.

Sist jag var med i radio från en studio så lånade jag datorn medans dom spelade en låt och jag sket i listan och gjorde en sökning fritt i systemet och härrejävlar vad dom har musik i arkivet.
Obskyra gamla punklåtar, något lokalt hårdrocksband sedan 80 talet och Johnny Bodes snusklåtar.

Jag vade dock en låt med Queen.... Låg inte på listan, men var relevant för programmet
En av SR:s reportrar var ute på uppdrag och fick en önskan om Eddie Meduzas "jag skiter i allt" en låt som SR inte hade sa han men vi kan spela "full gas" istället.

Ganska säker på att SR inte heller har Ove Törnqvist "Sverigebesöket"

den låten har vi inte = vill inte spela på grund av censur.

Jo, Sveriges Radio hade väl en av de största skivsamlingarna när det begav sig. Har dock för mig att en del av arkivet gick förlorat i en brand vid något tillfälle och hur det ser ut idag när allt är digitalt vet jag inte.

Jo, Sveriges Radio hade väl en av de största skivsamlingarna när det begav sig. Har dock för mig att en del av arkivet gick förlorat i en brand vid något tillfälle och hur det ser ut idag när allt är digitalt vet jag inte.

Här sålde dom ut skivor, men trots att dom behandlades ytterst försiktigt och bra var dom tydligen i dåligt skick.

Här sålde dom ut skivor, men trots att dom behandlades ytterst försiktigt och bra var dom tydligen i dåligt skick.
De gjorde detsamma på biblioteket i området där jag bodde i mitten av 90-talet. De skivorna var dock överlag i bra skick och jag fick med mig några LP med Bowie, T-Rex och Pink Floyd för 10:- styck.

De gjorde detsamma på biblioteket i området där jag bodde i mitten av 90-talet. De skivorna var dock överlag i bra skick och jag fick med mig några LP med Bowie, T-Rex och Pink Floyd för 10:- styck.

Ahh, ja, bibliotek där man kunde låna eller lyssna på skivor, det försvann på 80talet va?

Jag brukade vänta på bussen efter träningen utanför biblioteket, missade man bussen var det en timme till nästa så då brukade jag sitta i värmen och lyssna på skivor.

Ahh, ja, bibliotek där man kunde låna eller lyssna på skivor, det försvann på 80talet va?

Jag brukade vänta på bussen efter träningen utanför biblioteket, missade man bussen var det en timme till nästa så då brukade jag sitta i värmen och lyssna på skivor.
Mitt exempel utspelades -95 eller -96, men det var ett mindre bibliotek i Västerås (Skiljebo) så det är möjligt att de var sena med att avveckla musikutlåningen.

Lite på temat minns jag att det även fanns film att låna på bibliotek åtminstone fram till sekelskiftet. Vet inte om det finns kvar längre?

Ditt "bör spela" läser jag som ska spela eftersom låtarna spelas om och om igen dagligen och alla är i genren pop.
Med tanke på sin publik så borde dem utöka sina spellistor rejält och inte bara rikta sig till ungdomar som ändå inte lyssnar på P4.

Nyheter
Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn