Surtees
GGG grinig gammal gubbe
Ser inte helt enkelt ut beroende på vilket lager som strularÄr det så jobbigt att byta ett styrlager på en BMW K1200 att en mc-verkstad hellre säljer den billigt som repobjekt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ser inte helt enkelt ut beroende på vilket lager som strularÄr det så jobbigt att byta ett styrlager på en BMW K1200 att en mc-verkstad hellre säljer den billigt som repobjekt?
Honda meken kollade på nätet hur man byter lager och sen "nä...inte en chans att jag gör det. Sälj skiten som repobjekt istället"Ser inte helt enkelt ut beroende på vilket lager som strularFinns väl ännu ett lager i övre gaffelkronan också
Kullederna kostar ca 2500-3000/st. Skulle nog kunna tänka mig att pilla med något sådant under vintern, men det räcker med två hojarHonda meken kollade på nätet hur man byter lager och sen "nä...inte en chans att jag gör det. Sälj skiten som repobjekt istället"
![]()
Nja, den har gått 7600 mil, och de vill inte lämna garanti på den.Är det så jobbigt att byta ett styrlager på en BMW K1200 att en mc-verkstad hellre säljer den billigt som repobjekt?
Allt beror ju på hur affären ser ut, helheten alltså.Är det så jobbigt att byta ett styrlager på en BMW K1200 att en mc-verkstad hellre säljer den billigt som repobjekt?
Nja, den har gått 7600 mil, och de vill inte lämna garanti på den.
En onödigtvis tillkrånglad konstruktion på en Saab förvånar inte. Jag har själv bytt en sån vattenpump och visste inte att det behövdes specialverktyg så det gick ändå.SAAB skit
Problemet är väl att hojen finns i Pajala, lite väl avlägset för de flesta. Det bor väl ett par hundra personer i Pajala, och risken att några av dessa är hojåkare är inte så stor.
Det argumentet var ju en icke-fråga för ett halvår sedan.Problemet är väl att hojen finns i Pajala, lite väl avlägset för de flesta. Det bor väl ett par hundra personer i Pajala, och risken att några av dessa är hojåkare är inte så stor.
Man skulle nästa kunna tro att det att det är en lågkonjunktur på eller nått så som folk håller i sitt nöjes/lekkapital...I år verkar det tvärdött. Jag brukar alltid sälja mina hojar på mindre än 2 veckor, men inte denna gången. 7000 under de andra på blocket (vilket jag tycker är rätt pris).
Saab hade uppenbarligen inte råd med industrispioner för de hittade på egna lösningar till allt.
Lågkonjunktur brukar innebära utmärkta tillfällen för de bemedlade att köpa billigt av de mindre lyckligt lottade. Miljardärerna kan köpa saker extra billigt av de som blir arbetslösa och inte klara amorteringarna längre.Man skulle nästa kunna tro att det att det är en lågkonjunktur på eller nått så som folk håller i sitt nöjes/lekkapital...![]()
Njae. 90.000kr för ett par leksaker? Tror inte det.Eller så fyndar man ett tvåpack av någon som har platsbrist, och kanske är arbetslös:
View attachment 477514
Det är för lång bort, annars hade jag åkt direktNjae. 90.000kr för ett par leksaker? Tror inte det.
Jag är tveksam till deras gaffel. Det verkar inte ha kommit så många kopior.Det kallas att vara innovativ, och ibland blir det skitbra, men man tar risken att bli ihågkommen för det som blev dåligt istället.
Jag vet inte riktigt var BMW's länkarmsframgaffel hamnar på skalan, innovativt, javisst, men blev det bra?
Lågkonjunktur brukar innebära utmärkta tillfällen för de bemedlade att köpa billigt av de mindre lyckligt lottade. Miljardärerna kan köpa saker extra billigt av de som blir arbetslösa och inte klara amorteringarna längre.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |