Borgerlighetens misslyckanden

Han kommer att kunna förklara hur en sån resa kan se ut...

Skickat från min ASUS_Z017D via Tapatalk
Hon blir kanske ambassadör i något lämpligt land.
Magdalena lär ju regera ett tag till.
Får jag föreslå, Somalia, Eritrea, Syrien, Afghanistan, Iran, Irak.
Som icke rasist kommer Lööf trivas som fisken i vattnet.

Hon blir kanske ambassadör i något lämpligt land.
Magdalena lär ju regera ett tag till.
Får jag föreslå, Somalia, Eritrea, Syrien, Afghanistan, Iran, Irak.
Som icke rasist kommer Lööf trivas som fisken i vattnet.
Det var väl det som gjorde att Lööf lämnade direkt.
Gissar större chans bli utnämnd av Maggan som tack
än bli utnämnd av den konservativa sidan ( som liten "tack för senast" ).

Det var väl det som gjorde att Lööf lämnade direkt.
Gissar större chans bli utnämnd av Maggan som tack
än bli utnämnd av den konservativa sidan ( som liten "tack för senast" ).
Att bli mordhotad är det ingen som vill bli, men att lämna över ett sjunkande skepp efter 11 år gör att folk kommer att minnas henne som den som gav upp i en kämpigt läge.
Hon kan börja njuta av pensionen nu eftersom dem uppbär rätten till pensionsliv efter 8 år.

Tack för allt Ulf
d5cdb4554a216fbde76d3a40ae57b9d9.jpg

Det går alldeles utmärkt att sänka priset på diesel till samma nivå som bensin, se foto Danmark idag.
Jag är innerligt trött på svenskar som tror på lögnerna att allt som går att göra i resten av Norden är omöjligt att göra i Sverige, ni är problemet.
631cf8c84c3ebd1030b35819b009029b.jpg

Och tydligen kan man inte sänka skatten på ISK heller.

Det går alldeles utmärkt att sänka priset på diesel till samma nivå som bensin, se foto Danmark idag.
Jag är innerligt trött på svenskar som tror på lögnerna att allt som går att göra i resten av Norden är omöjligt att göra i Sverige, ni är problemet.

Våra politiker, dom som vi valde senast, är problemet.

Inte nog med att det ligger i deras händer, dom har ju dessutom loval 10kr/litern billigare soppa, och nu skiter dom fullständigt i att hålla det.

Vilket jävla gäng med sopor dom är, samtliga partier.

Jag håller inte andan för att dom ska infria några andra vallöften heller, dom kommer bara att skylla ifrån sig "Det är sossarnas fel" "Det är lågkonjunktur" "Vi får inte för EU"

Jävla sopor.

Förklara gärna för mig hur det skulle gå till att fyra olika partier, som vart och ett har olika vallöften skulle kunna ha genomfört samtliga sina vallöften några veckor efter att regeringen tillträtt, i synnerhet just de vallöften som är viktigast för just dig/mig/vemshomhelst.

Ett alternativt synsätt är att betrakta vallöftena som vart och ett av partiernas prioriteringslista. Dessa prioriteringslistor har genom förhandlingar sammanförts till en gemensam prioriteringslista (tidöavtalet) samt en prioriteringslista för regeringspartierna (regeringsförklaringen bl.a.) som även innehåller övriga politikområden. Sedan utgår man från dessa prioriteringslistor när man tar fram en budget och i den övriga praktiska politiken, där man givetvis även måste ta hänsyn till en mängd faktorer (den s.k. "verkligheten") för att avgöra vad som är möjligt att göra vid varje givet tillfälle.

Sedan är det mycket möjligt att mitt alternativa synsätt är totalt frikopplat från verkligheten och att Sveriges regering och regeringsunderlag i själva verket utgörs av illvilliga sopor som skiter i väljarna och bara är ute efter att blåsa dem för att få makten.

Förklara gärna för mig hur det skulle gå till att fyra olika partier, som vart och ett har olika vallöften skulle kunna ha genomfört samtliga sina vallöften några veckor efter att regeringen tillträtt, i synnerhet just de vallöften som är viktigast för just dig/mig/vemshomhelst.

Sedan är det mycket möjligt att mitt alternativa synsätt är totalt frikopplat från verkligheten och att Sveriges regering och regeringsunderlag i själva verket utgörs av illvilliga sopor som skiter i väljarna och bara är ute efter att blåsa dem för att få makten.

Samtliga lovade sänkta bränslepriser med mellan 5 och 10kr vid pump, dom sänkte en krona...
Visst, dom kanske tänker sänka 9 spänn till i morgon, men tror du på det?

Det lutar åt det senare.

Vill man lindra folks kostnader för bränsle så kan man, vill man inte så kan man inte.
Hade gått att konstruera en rad olika modeller, tex elprisstöd men för bränsle.
Än en gång, vill man inte så kan man inte.
Och sluta påstå att allt som går att göra i resten av Norden är omöjligt här eller förklara.

Ett alternativt synsätt är att betrakta vallöftena som vart och ett av partiernas prioriteringslista. Dessa prioriteringslistor har genom förhandlingar sammanförts till en gemensam prioriteringslista (tidöavtalet) samt en prioriteringslista för regeringspartierna (regeringsförklaringen bl.a.) som även innehåller övriga politikområden. Sedan utgår man från dessa prioriteringslistor när man tar fram en budget och i den övriga praktiska politiken, där man givetvis även måste ta hänsyn till en mängd faktorer (den s.k. "verkligheten") för att avgöra vad som är möjligt att göra vid varje givet tillfälle.

Alla var väl överens om sänkta bränslepriser? FP kanske inte men kör över dem då.

Varför kostar diesel 50% mer än bensin i Sverige men 0% mer i Danmark? Pga EU?

Alla var väl överens om sänkta bränslepriser? FP kanske inte men kör över dem då.

Varför kostar diesel 50% mer än bensin i Sverige men 0% mer i Danmark? Pga EU?
Bensinen är dyrare i Danmark. Dieseln är billigare. Kolla vautakurserna.

Varför ska de sänka när vi accepterar?
Det enda som skulle få dem att avstå dessa intäkter är om de får erfara motreaktioner som de inte kan värja sig mot, liksom de använder såna metoder mot oss.

Bensinen är dyrare i Danmark. Dieseln är billigare. Kolla vautakurserna.
Nej det kostar ungefär samma.

559f0fce27bbc46a0fba128b8655a541.jpg

Edit, ja okej nu hajar jag.
Ja exakt, men varför kostar det samma i Danmark men 40-50% skillnad i Sverige? Pga reduktionsplikten? Ta bort den då.

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back