Valår 2022

Vilka valvakor rekommenderar ni? Jag brukar växla mellan TV4 och SVT.

Fy fan, det här ska bli spännande. Älskar valnatten.

Jan Guillou emigrerar om fel sida vinner! Bara det är ett bra argument för att gå och rösta. Tyvärr förtydligar han sig längre in i texten och ska emigrera först efter ytterligare en valförlust om fyra år.

Last edited:
Jan Guillou emigrerar om fel sida vinner! Bara det är ett bra argument för att gå och rösta. Tyvärr ändrar han sig längre in i texten och ska emigrera först efter ytterligare en valförlust om fyra år.

Rösta SD

En sak jag inte får grepp om gällande valet;
Man kan förtidsrösta och sedan ångra sig och rösta på valdagen också, så stryks ens förtidsröst.
Men hur vet de vilken förtidsröst att stryka utan att valhemligheten röjs?

Man kan förtidsrösta och sedan ångra sig och rösta på valdagen också, så stryks ens förtidsröst.
Finns inga valhemligheter. De vet.

Dina valkuvert ligger i ett annat kuvert med dina uppgifter på

Dina valkuvert ligger i ett annat kuvert med dina uppgifter på
Och sen ska det kuvertet öppnas och snabbt ska de tre kuverten slängas ihop med alla andra kuvert för att anonymiserar på riktigt.

Kan köpa konceptet, men fasen vilken tunn, riktigt tunn gräns det är till att valhemligheten är röjd.

Men det är väl inte så många som förtidsröstar och sedan röstar igen på valdagen (och ändrar sig)

Och sen ska det kuvertet öppnas och snabbt ska de tre kuverten slängas ihop med alla andra kuvert för att anonymiserar på riktigt.

Kan köpa konceptet, men fasen vilken tunn, riktigt tunn gräns det är till att valhemligheten är röjd.

Men det är väl inte så många som förtidsröstar och sedan röstar igen på valdagen (och ändrar sig)
Det är några stycken representanter från olika partier som övervakar processen, så förhoppningsvis tillåter de inte felaktigheter. OM du inte ändrar dina röster kommer ju de inre kuverten i valurnan, ändrar du dig måste de på något sätt destrueras, förhoppningsvis utan det yttre kuvertet.

Men visst, bara rösta på valdagen är ju säkrare.

Det är några stycken representanter från olika partier som övervakar processen, så förhoppningsvis tillåter de inte felaktigheter. OM du inte ändrar dina röster kommer ju de inre kuverten i valurnan, ändrar du dig måste de på något sätt destrueras, förhoppningsvis utan det yttre kuvertet.

Men visst, bara rösta på valdagen är ju säkrare.

Dom tog bort en förtidsröst före mig i valsedelsmottagningen, det tog en jävla tid, men dom rotade fram kuvertet ur högen med förtidsröster, kontrollerade att numren stämde och plockade bort det.

Jag såg inte om dom makulerade det, men den som röstade om var nöjd och gick därifrån IAF

Nu har jag gjort min plikt och röstat.
Nu kan jag kräva min rätt att klaga på hur landet styrs.

Dom som inte har masat sig iväg och röstat blankt åtminstonde ska bara hålla tyst!

Last edited:
Min uppfattning är att sossarna ofta sitter i regeringen under högkonjunktur och då får man mycket gratis. Trots det ser vi ett samhälle som inte utvecklats bra. Ska de borgerliga ta över igen under lågkonjunktur med media som klagar på regeringen för att sedan tappa makten igen när vi går mot bättre tider?
Vore det inte för risk för fastighetsskatt samt andra kraftigt höjda skatter som straffar lägre medelklassen hade det varit bra för folket att se S i lågkonjunktur.

Min uppfattning är att sossarna ofta sitter i regeringen under högkonjunktur och då får man mycket gratis. Trots det ser vi ett samhälle som inte utvecklats bra. Ska de borgerliga ta över igen under lågkonjunktur med media som klagar på regeringen för att sedan tappa makten igen när vi går mot bättre tider?
Vore det inte för risk för fastighetsskatt samt andra kraftigt höjda skatter som straffar lägre medelklassen hade det varit bra för folket att se S i lågkonjunktur.
Det är standard. Sossarna kör skiten i botten, borgarna tar över och räddar det samtidigt som sossarna skyller på att det är borgarna som är ansvariga för krisen. Sossarna tar över. Repeat.

Exkat, repeat!

Finns dock en chans att om SD blir stora så surar Kristersson och Maggan öppnar sin famn för M och blir av med V och MP.

Stämmer detta?
Jag påpekade att valurnan inte var plomberad.Tanterna med socialdemokratiskt utseende sa att kommunen tagit beslut på att det inte behövs. Kan de göra det?

Funderar på att sticka ner och fota det. Den här kommunen är förlorad och närmar sig botten snabbt. Bland de 40 sämsta på listan. Ursossar.

Kompisen var lite skamsen, lär ha röstat S igen.

Exkat, repeat!

Finns dock en chans att om SD blir stora så surar Kristersson och Maggan öppnar sin famn för M och blir av med V och MP.
Har svårt att se det men inget förvånar mig längre. Tror dock att både S och M hade förlorat på det. Ju fortare de andra partierna slutar isolera SD ju snabbare kan de börja ta tillbaka röster.

Direkt till videon:

Får vem som helst bli röstmottagare eller finns några krav på person? Och finns någon officiell strävan på sammansättning, typ att de ska spegla befolkningen i stort?
Pratas det inte väldigt lite om denna process och hur den går till eller är det bara jag som lyssnar dåligt?

Direkt till videon:
Vidrigt

Har svårt att se det men inget förvånar mig längre. Tror dock att både S och M hade förlorat på det. Ju fortare de andra partierna slutar isolera SD ju snabbare kan de börja ta tillbaka röster.
Det verkar ju vara såväl Annie Lööfs som Magdalena Anderssons våta dröm, att M skall lockas över till deras sida. Enda chansen att det skall hända är att landet slungas in i en mycket svår kris på flera plan samtidigt som tidigare försök att få ihop en S-ledd regering misslyckats, så att man kan hävda att det är ett undantag vid extraordinära omständigheter. Det kluriga är att just det scenariet skulle kunna bli fullt realistiskt, i såna fall i början på nästa år.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!