"Det här köpte jag idag!"-tråden

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Härdnings ugn?
Egentligen inte helt inkorrekt då man använder ässjan till att härda... Men också för generellt smide såklart. Att anlöpa i en ässja är däremot svårare, om än görbart, och att härda i en anlöpningsugn är nog hyfsat omöjligt. Fast vad vet jag, kanske finns anlöpningsugnar som uppnår härdtemp för vissa typer av stål? :va
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Dayton Audio ND28F-6 1-1/8'' Neodymium Dome Tweeter

Bytte originalen i dynavoice mot dessa erkänt mjuka i ljudet softdome.

Yess alla ssss ljud försvann o det går att spela riktigt duktigt högt utan att diskanten tar över som dom gärna gör annars. 600 spänn paret är ett riktigt klipp om man vill ha rent men mjukt diskant ljud.Screenshot_20220826_202835_com.ebay.mobile.jpg
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Dayton Audio ND28F-6 1-1/8'' Neodymium Dome Tweeter

Bytte originalen i dynavoice mot dessa erkänt mjuka i ljudet softdome.

Yess alla ssss ljud försvann o det går att spela riktigt duktigt högt utan att diskanten tar över som dom gärna gör annars. 600 spänn paret är ett riktigt klipp om man vill ha rent men mjukt diskant ljud.View attachment 475573
Någon nytillkommen läsare kan möjligen uppfatta dig som nördig...
I love it! ??
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Dayton Audio ND28F-6 1-1/8'' Neodymium Dome Tweeter

Bytte originalen i dynavoice mot dessa erkänt mjuka i ljudet softdome.

Yess alla ssss ljud försvann o det går att spela riktigt duktigt högt utan att diskanten tar över som dom gärna gör annars. 600 spänn paret är ett riktigt klipp om man vill ha rent men mjukt diskant ljud.View attachment 475573
Hm, vet inte vad du har för diagnos(er), eller hur man skaffar den/dem...
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Hur många extra rundskruv o gängsallad brukar ni plocka med er?

20220827-182827.jpg
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Bra! Nu var det dock bara en presentsoffa till svärödlan och några Billys till ungarna, när vi ändå var där... men man vet vem som får rycka ut med reservdelar när monteringsanvisningen inte stämmer.

20220827-184609.jpg
u
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag har slutligen tvingats besöka mitt lokala IKEA, inte för egen del, men för att hjälpa till att bära saker åt äldre släktingar.

Något som slog mig (och min släkting som har varit där ofta sedan dom öppnade) var hur många hyllor som gapade tomma nu.

Vid första besöket så var det en garderob som enligt webben fanns inne som inte fanns på plats, den fanns dock fyra meter upp på pallställaget, men dom kör inte in truckar och lyfter ner saker medans varuhuset är öppet?
Sedan var det en massa andra saker som inte fanns inne, hyllkonsoler, knoppar och annat småkrafs...

Vid andra besöket (10 dagar senare) så fanns garderobs-stommen och småkrafset, men inte garderobsdörren?
Den skulle finnas i lager om tre veckor???

En gång i tiden åkte farbror Kamprad runt och pekade med hela handen och såg till att allt fanns i lager alltid och låg snyggt presenterat på hyllorna.

Nu känns IKEA som ett överprisat Rusta eller Ö&B
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Ja Billys hade dom frontat ut mot kassorna så de var tomt i Hylla 03 Fack 01 utan hänvisning.. skapa arbete. Men mobajlen sa 33st i lager så vi ana oråd, nummerlapp o kundstjälpen senare så guida dom oss till dessa as till paket i gången. Då hade jag redan läst varningstexten vid Hylla 03 Fack 01 att det var tungt så vi använde 4 armar för att baxa över tre paket på vagnen.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jag har gett upp att själv gå in på ikea. Beställer på hemsidan och hämtar på eget valt klockslag i varuutlämningen. Hittills har allt funkat som det ska och personalen har varit glad och hjälpsam.

För jäkla smidigt.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag har gett upp att själv gå in på ikea. Beställer på hemsidan och hämtar på eget valt klockslag i varuutlämningen. Hittills har allt funkat som det ska och personalen har varit glad och hjälpsam.

För jäkla smidigt.

Jo, men generationen jag hjälper att handla är inte så Internet-kunniga...
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
En uppsättning radialtätningar och skrapringar, samt olja till en EN500. Det ska bli så roligt att sniffa på gammal sunkolja som antagligen inte blivit bytt sedan 90-talet.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top