Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Nu är du ute på djupt vatten igen tammer , rc30 r7 rc45 gsxr750r osv var homologiseringsvarianter eller vad det heter tillverkade till superbikevm i extremt små serier så att jämföra sånt med en r1:a säger lite om kunskapen om såna och då ska man kanske inte yttra sig om det heller för det här är samlarhojar till skillnad från alla 125-250 du kallar för det
Chronic han före såg jag ;)
Där ser man. Lite som Ronnie Petersons Lotus eller sexhjuliga Tyrrell P34 ungefär? Kanske inte bäst eller mest prisvärd, men onekligen en ikon. Hur som helst så är det nog en väldigt smal kundkrets som efterfrågar hojar som rc30.
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Hela annonsen är lite provocerande/irriterande. 435.000kr för en 33 år gammal hoj som rullat över 2000mil. Plus krav på namn, adress och andra kontaktuppgifter för att man ens ska komma ifråga som spekulant.
Sen är det en hojtyp jag inte förstås mig på, är det nåt bara "finsmakare" kan uppskatta? Vad kan denna som inte en vanlig R1a för en tiondel av pengarna kan?
Den är liten - för mig som är 190 så känns det som att äntra en pocketbike - måste lyfta upp sista benet på fotpinnen (åldersberoende också). Den har ett grymt härligt motorljud, men i övrigt - som du säger - så kan den inte ens det som moderna sporthojar klarar, men det är väl av andra skäl man vill ha den (eller villhöver som frugan säger.....)
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Den är liten - för mig som är 190 så känns det som att äntra en pocketbike - måste lyfta upp sista benet på fotpinnen (åldersberoende också). Den har ett grymt härligt motorljud, men i övrigt - som du säger - så kan den inte ens det som moderna sporthojar klarar, men det är väl av andra skäl man vill ha den (eller villhöver som frugan säger.....)
Har inte RC30 banrekord på Ringen?
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Last edited:

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Dähne har rekord med RC30 för 20.832 meters banlängd (officiellt rekord) https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Nürburgring_Nordschleife_lap_times#Motorcycles

De olika banlängderna tror jag är såhär:
20.832 = hela Nordslingan
22.835 = Nordslingan + nya banan
19.100= Nordslingan minus den hastighetsbegränsade delen före och efter påsläppet
Bra info! :tummenupp

Men BtG då, hur långt är det varvet? Och ska man lägga till tjugo sekunder på varvtiden?
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Yamaha har aldrig släppt en R1 "first edition" vad jag vet
och skulle dom göra det, så hade "plattan" suttit på styrkronan och inte på sidan av ramen

kan det vara hemmagjort & dölja en repa eller bula kanske ? fälgarna ser ju inte ut att vara i mint condition direkt... men sedan har den rullat 8000 mil också

 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Ahh, en falskskyltare!

Eller ville du bara upplysa om att du yammar till den norska gruppen Aha när du är ute och kör?
Tänkte att det skulle varit riktigt taskigt av polisen att bötfälla mig för den korta seansen jag ville köra under årets event ”majrundan”.
Folk måste ju få se den, och klämma på den.
Det gick i alla fall bra i år, så får vi se om den någonsin kommer i trafik igen ?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Tänkte att det skulle varit riktigt taskigt av polisen att bötfälla mig för den korta seansen jag ville köra under årets event ”majrundan”.
Folk måste ju få se den, och klämma på den.
Det gick i alla fall bra i år, så får vi se om den någonsin kommer i trafik igen ?

Ja, det skulle måsta till en synnerligen humorbefriad polis för det.
Man kan ju bara helt enkelt dra på munnen och glömma att slå på regnumret.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Tänkte att det skulle varit riktigt taskigt av polisen att bötfälla mig för den korta seansen jag ville köra under årets event ”majrundan”.
Folk måste ju få se den, och klämma på den.
Det gick i alla fall bra i år, så får vi se om den någonsin kommer i trafik igen ?
Men din var väl reggad på riktigt? Och skulle du sälja din om jag bjöd 80 lax?
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Men din var väl reggad på riktigt? Och skulle du sälja din om jag bjöd 80 lax?
Ja, om just du vill ha den så är inte pengarna viktiga.
Jag misstänker att ett besök bland dina juveler gör att jag tänker att den skulle passa bra där, av någon som verkligen kan njuta av den, och visa upp den ??
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Hela annonsen är lite provocerande/irriterande. 435.000kr för en 33 år gammal hoj som rullat över 2000mil. Plus krav på namn, adress och andra kontaktuppgifter för att man ens ska komma ifråga som spekulant.
Sen är det en hojtyp jag inte förstås mig på, är det nåt bara "finsmakare" kan uppskatta? Vad kan denna som inte en vanlig R1a för en tiondel av pengarna kan?
Efter att ha läst det här inlägget förstår jag Stenmark så mycket bättre.
Giv mig styrka!
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Här vill han sälja en krockad hoj och hänvisar till "vad delarna (som går att använda) kostar" i sin prissättning.
Med det resonomanget skulle alla hojar kosta tre gånger så mycket eftersom de kan säljas i delar och då "är värda mycket mer"
Huruvida denna hoj är värd 45.000:- eller ej låter jag vara osagt.....
 

Henrik Y

Officiellt Invalid
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Falun
Hoj
Virago 535, Honda CB750F, Suzuki K50, Suzuki GP125, GasGas ES 280.
Här vill han sälja en krockad hoj och hänvisar till "vad delarna (som går att använda) kostar" i sin prissättning.
Med det resonomanget skulle alla hojar kosta tre gånger så mycket eftersom de kan säljas i delar och då "är värda mycket mer"
Huruvida denna hoj är värd 45.000:- eller ej låter jag vara osagt.....
Det är han som försöker dubbla pengarna!
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Då är ju frågan varför inte han plockar isär den och säljer den i delar?

Jasså är det inte så lätt att sälja hojen i delar?

Riskerar man att stå kvar med 90% osålt och 10 annonser på blocket som ingen ringer på?
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top