Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Det mesta vi såg i bänkarna med ZX9:eek:rna var runt 132 på bakhjulet. Den nyare modellen som kom -98 kunde med helsystem och munstycken komma upp i 139-140 hästar, vilket med 13% förlust ger ganska precis 160 i motorn. En -95 ger kring 150 i motorn...och då är det med helsystem, luftfilter och en väldans massa justerande med munstycken. Enbart en SS2R ger typ noll...
Hur mycket gav klistermärkena?
Och var det skillnad på Powercommander märken och Vance&Hines märken?
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Hur mycket gav klistermärkena?
Och var det skillnad på Powercommander märken och Vance&Hines märken?
Det fanns ju ingen powercommander på den tiden, vergaser vettu... :D
Så det enda som funkade var Vance&Hines märken och de gav faktiskt 0,3 hästar i bänken...som att smörja kedjan... :)
 
Last edited:

smilfinken

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Nov 2020
Ort
Lindome
Hoj
Bonneville

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det mesta vi såg i bänkarna med ZX9 orna var runt 132 på bakhjulet. Den nyare modellen som kom -98 kunde med helsystem och munstycken komma upp i 139-140 hästar, vilket med 13% förlust ger ganska precis 160 i motorn. En -95 ger kring 150 i motorn...och då är det med helsystem, luftfilter och en väldans massa justerande med munstycken. Enbart en SS2R ger typ noll...
Jag har en med V&H pipa!
Kammar, portad topp.

Sitter minnet rätt så gav den 136 en gång för länge sedan.

Och är pålitlig ungefär som en italiensk printer.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
Surkukina som Tammer nämner är ju inga lysande stjärnor på hojhimmlen....2 hjul o thats it.....kostade ca lika mycket nya 82/83 som dom begär idag.
Päronens gsx400fws var ju lite mer en "revolution" på den tiden o kostade 21 papp -83.
Undrar vad min lilla gsxr400 kostar idag?? Troligen mindre än vad som lycksökarna ovan begär!!

//jj
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Är det verkligen nån som köper alla dessa rejält prissatta 80-talshäckar för dessa pengar?
En sur gamma 400cc twin. Jag har själv kört i många år med liknande, men då för 6-7' kanske 8000kr.
(Tyvärr har jag inte lärt mig hur man gör skärmdumpar än...)
Den ena såg ju i alla fall fin ut, en vacker pryl för ögat.
Hade det varit en Yamaha så skulle den kunna ha varit en kandidat till en läcker tavla.
Har ju en tanke på att klyva en hoj längs med, och hänga upp den på väggen.
Hittar jag då en likasinnad människa så tror jag att jag kan sälja den andra halvan för en hygglig peng om resultatet blir lyckat.
8000kr för en enastående tavla är ju småpengar :)

GSX400.jpg
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
Hannuse- tänker du gjuta in tilltänkt objekt i epoxi (som ett stort block) och sen bandsåga 2 halvor?!? Som tanke gillar jag idén att ha en halv moppe på väggen??.

//jj
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Alla tekniska lösningar är välkomna, jag har inte landat i vilken metod som kan vara den fördelaktigaste :)
Gjut in hela hojen som den är, i väggen mellan två rum. Då kan du njuta av den vänstra halvan i vardagsrummet och den högra halvan i sovrum/kök/hall, och har dessutom hela hojen kvar i fungerande skick.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Gjut in hela hojen som den är, i väggen mellan två rum. Då kan du njuta av den vänstra halvan i vardagsrummet och den högra halvan i sovrum/kök/hall, och har dessutom hela hojen kvar i fungerande skick.

Då faller ju hela idén med att det blir en skithoj mindre på våra vägar, jag trodde att det var huvudsyftet att få bort en kalleankachopper
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Då faller ju hela idén med att det blir en skithoj mindre på våra vägar, jag trodde att det var huvudsyftet att få bort en kalleankachopper
Läs inlägget från hannuse. Vi är många finsmakare som vet att uppskatta dessa hojar för deras rätta värda. Dessutom är ju huvudsyftet att ha den som dekoration på väggen, men att eventuellt någon gång i framtiden kunna restaurera den och återigen låta den förgylla våra vägar med sin blotta uppenbarelse.
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Ingen här med en transalp 650 som vill göra ett klipp?

Dessutom bredare fotpinnar till 600an men går ju att justera så de passar nästan vad som helst.

CB43AF27-EE57-4B3F-995E-A24326F804B6.jpeg
 

Bifogat

  • DC365679-A3AB-4162-AB84-7D45945F2665.jpeg
    DC365679-A3AB-4162-AB84-7D45945F2665.jpeg
    123.8 KB · Visningar: 19
  • 7C8590F4-8A95-4C57-B035-EDB5DB196CE2.jpeg
    7C8590F4-8A95-4C57-B035-EDB5DB196CE2.jpeg
    68.5 KB · Visningar: 18

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Denna oerhört eftertraktade hoj för finsmakare och samlare står alltså en halv Tammer ifrån mig och kostar en halv Tammer.

Jag skulle kunna åka dit med hälften i kontanter och slå dom i bordet, men risken är att jag får den för det priset.


En annan pärla i mitt upptagningsområde är den här som det säkert också går att pruta på:
 
Last edited:

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Denna oerhört eftertraktade hoj för finsmakare och samlare står alltså en halv Tammer ifrån mig och kostar en halv Tammer.

Jag skulle kunna åka dit med hälften i kontanter och slå dom i bordet, men risken är att jag får den för det priset.


En annan pärla i mitt upptagningsområde är den här som det säkert också går att pruta på:
Vem fan går och köper en Virago 250 ny? Vad kan de ha kostat, 50-60.000? 70? Och sen köra 200 mil innan man spyr på all brist på effekt...
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Denna oerhört eftertraktade hoj för finsmakare och samlare står alltså en halv Tammer ifrån mig och kostar en halv Tammer.

Jag skulle kunna åka dit med hälften i kontanter och slå dom i bordet, men risken är att jag får den för det priset.


En annan pärla i mitt upptagningsområde är den här som det säkert också går att pruta på:
Virago 250 har jag varit intresserad av länge nu, typiskt att detta klipp är för långt bort. Verkligen bra pris.
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top