Gamla enstånkor

Ja, och dom är 1% av hojköparna, och bland dom är dom kanske oerhört populära, medans 99% inte ens skulle peta på dom med en 2 meter lång käpp ens.
Vi finsmakare som förstår att uppskatta dessa klassiker är en liten minoritet, det är sant. Å andra sidan är utbudet av dessa hojar också ganska magert.
 
För att fruktansvärt eftertraktade motorcyklar med extremt lågt pris försvinner innan någon hinner följa länken och det blir svårt att förstå vad inlägget handlade om.
Ok, jag förstår. Tänkte att hela inlägget blev ointressant i och med att hojen är såld och annonsen borta. Jag ska bättra mig och lägga upp skärmdumpar på alla eftertraktade 250cc enstånkor jag hittar.
 
Ja, och dom är 1% av hojköparna, och bland dom är dom kanske oerhört populära, medans 99% inte ens skulle peta på dom med en 2 meter lång käpp ens.
Jag tror att det är mer än så.
Men även dom brukar vilja ha en SR500 istället.
 
Tammer har fått för sig att dom konstiga moppar just han vill ha är eftertraktade.

Ingen annan på forumet söker efter sådana.
För många hojbyggare är motorn eftertraktad som grund för ombyggnationer. De flesta av dessa hojar har blivit caferacers genom åren, inte minst utomlands.
 
Jag tror att det är mer än så.
Men även dom brukar vilja ha en SR500 istället.
Just den här SR250 är inte jag heller intresserad av. Den anges vara årsmodell -92, så det måste vara en importhoj. Här såldes den bara mellan -78 och -84. Dessutom obesiktigad och kräver "omsorg".
 
För många hojbyggare är motorn eftertraktad som grund för ombyggnationer. De flesta av dessa hojar har blivit caferacers genom åren, inte minst utomlands.

Ja, det är ju ett enormt kraftpaket till motor, helt omatchat prestandamässigt och med det grova ljudet man är ute efter på en caféracer, helt enkelt ett givet val...
Snygga är dom också, dom ser ut som karikatyren av utsvultna och nedssuttna hästar i Lucky Luke albumen.

Dom flesta skulle inte ens bemöda sig med att pissa på dom hojarna om dom tog eld ens
 
Ja, det är ju ett enormt kraftpaket till motor, helt omatchat prestandamässigt och med det grova ljudet man är ute efter på en caféracer, helt enkelt ett givet val...
Snygga är dom också, dom ser ut som karikatyren av utsvultna och nedssuttna hästar i Lucky Luke albumen.

Dom flesta skulle inte ens bemöda sig med att pissa på dom hojarna om dom tog eld ens
Namnet till trots är en caferacers inget kraftpaket, det handlar mer om stil och design. Ska vara strippad från all onödigt. Googla på "caferacer sr250" så får du se.
 
Namnet till trots är en caferacers inget kraftpaket, det handlar mer om stil och design. Ska vara strippad från all onödigt. Googla på "caferacer sr250" så får du se.
Alltså, jag har inget emot att man har sin egen uppfattning om saker, men det blir lite tokigt när man presenterar det som fakta.
 
Namnet till trots är en caferacers inget kraftpaket, det handlar mer om stil och design. Ska vara strippad från all onödigt. Googla på "caferacer sr250" så får du se.
Nu är ju inte sr 250 urfadern till caferacer så varför ska man googla på specifikt det ?
Googla på körglädje istället så får du ingen träff på sr 250 .
Man bygger på det man får tag på och det finns säkert nån stackare som inte fått tag på nåt bättre men det är synd om den och gör inte nåt så anskrämligt till en målbild
 
Kolla bara. SR250 - "a perfekt donor"
 
Kolla bara. SR250 - "a perfekt donor"
Ja k korthet så tycker dom att det är en bra byggbas då det är en enkel underhållsfri motor utan utanpåliggande oljeslangar och med elstart osv - som byggare av saker du kränger visst men det har ingen vill ha faktor och körglädje för det .
en tvåfemti är förjävla tråkig om den inte är tvåtakt och sitter i en enduro/cross
 
Många sådana byggen blir trailer queens och körs inte en meter för egen maskin.
Troligen för att föraren skulle somna omedelbart.
 
Back
Top