Hur många mil körde du i dag?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Nä, det håller jag inte med om. Det enda man verkligen MÅSTE är äta, skita och dö. Resten är prioritering. Jag räknar med att hinna drygt 100 mil närmsta veckan.

Och sova. I övrigt är det dagens sanning. Tid finns, bara man vill.
Det jävliga är ju när man "måste" prioritera något så poänglöst som arbete om det skall finnas ekonomi till att åka hoj, ja eller äta skita och dö också egentligen.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Fick väl ihop en sju-åtta, bara nyttokörning, till jobbet och hämta diverse förnödenheter.
Lite nöjje är det ändock när jag äntligen fått hojskrället att inte bara gå, utan gå bra. :)

Och efter 15 år på sporthoj så kan jag konstatera att det är lite satans fint med en pakethållare faktiskt. :hihi
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
76,5 mil idag i olika former av regn eller blöta väg. Fan jag är ju hemma igen så nu är det slut att se och posta bilder här? Hade tänkt posta en bild på GPS:en
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Inte något idag men har hunnit med 800mil hitintills iår med bla 2 södra Tyskland resor. Siktar på att komma över 1000 mil iår. Sen har det också blivit ca40-50 timmar enduro också så det har varit ganska bra iår än så länge
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Det blev 31 mil idag. Tredje rundan senaste veckan som innehållit minst en sanslös störtskur.
Passerade Rosenhill, men det såg ut att vara fullt.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
28 mil idag, bl.a. Kalvstigen x2 men sedan det mesta grus i skogen. Kort dag pga annalkande regnväder, blev någon timme i kompisens garage istället för en extra kardansplinesservice och oljebyte i bakväxeln.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
28 mil idag, bl.a. Kalvstigen x2 men sedan det mesta grus i skogen. Kort dag pga annalkande regnväder, blev någon timme i kompisens garage istället för en extra kardansplinesservice och oljebyte i bakväxeln.
Nåt liknande. 2,8 mil idag. En del regnmoln som cirkulerade och inte speciellt varmt. Totalt över 20 mil i år, inte illa.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
35 mil igår och 35 mil i förrgår med en fullpackad SLR650. Brukar alltid vara något litet som går sönder på långresorna. Denna gången var det bara glödlampan till bakljuset.
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Ingen hoj, men buss och promenad till garaget. , ca 5000 steg. Men hade iallafall Rossi (VR46) Dainese västen på mig. Rugga med gymkläder. Tar hand om cardion ;-), Hälsan.IMG_20220714_073343.jpg
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Igår då, men ca 70 mil varav 20 på riktigt regnvåta och nylagda skogsvägar mellan Matfors och Kramfors. Hojen simmade ovanpå som vore det tjällossning och jag fick ett riktigt tvåhjulssläpp i ungefär 70 knyck, det var ca 150 cm mellan spåren från fram- och bakhjul… först sladd vänster, sedan höger. Lyckades hålla mig på hjulen men så nära har det nog aldrig varit. Ca 40 kilo packning på hojen dessutom. En korv på macken i Kramfors satt bra. Sedan asfalt till Luleå…
2a6c64d8f0d35e8e8c8a32defc555dbf.jpg
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Igår då, men ca 70 mil varav 20 på riktigt regnvåta och nylagda skogsvägar mellan Matfors och Kramfors. Hojen simmade ovanpå som vore det tjällossning och jag fick ett riktigt tvåhjulssläpp i ungefär 70 knyck, det var ca 150 cm mellan spåren från fram- och bakhjul… först sladd vänster, sedan höger. Lyckades hålla mig på hjulen men så nära har det nog aldrig varit. Ca 40 kilo packning på hojen dessutom. En korv på macken i Kramfors satt bra. Sedan asfalt till Luleå…
2a6c64d8f0d35e8e8c8a32defc555dbf.jpg
Matfors... Minnen, gifte mig där. Höll till mycket i Vattjom ?
 

pjocke

Medlem
Gick med
15 Jun 2020
Ort
Malmö
Hoj
Aprilia Tuareg 660 2022
11 mil igår, de där sista innan 1000 km-servicen med regnet hängande i luften. Mina soffkuddar fick en provtur samtidigt i de nya väskorna. Kriega OS på SW-Motech Pro carriers. Älskar väskorna, helt ok nöjd med hållarna.

Image from iOS.jpg
 

Skynet

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2018
Ort
Växjö
Hoj
VFR 800 -98. Gasgas EC 300. Yamaha XTZ 660 Tenere
30mil igår Växjö-Simlångsdalen-Dalbergså.
48mil idag Dalbergså-Skåbu (Norge). Imorgon vänder i hemåt igen. ?
 

Nikehaj

Sporthojsnörd
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Sthlm
Hoj
r1200gs , MT 09 , och en jävla massa mc under 40+år :)
Inte en ända jävla centimeter!!..hm ska bättra mig..Trevlig Helg!..:fyllisar
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Min hoj fick vila, men frugans skulle besiktas, så jag offrade mig, men jag var tvungen att vara hemma 9:30. Så den blev rejält varmkörd och ursotad, 7 mil bombrepa, och 09:30 rullade jag in utanför garaget.
 
Nyheter
KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Top