Göra ”streetfighter” av hayabusa?

Nu är det förstås hojen man redan har, men ”streetfighter” och ”Hayabusa” är väl inte mycket lättare att få ihop än med ”GoldWing” eller ”långgaffel”…

Är det inte sjioukt mycket smartare att sälja Busan och skaffa en hoj med mer upprätt sittställning?

Fotpinnarna är kvar, liksom chassimått och utväxling osv.
Min åsikt oxå, men han hade nog förhoppningar att det skulle vara mer ekonomiskt å bygga om, vilket jag tvivlar starkt på..
 
En bättre investering är att göra nåt åt gubbkroppen. Några veckor med lite träning, marklyft, armhävningar, rygglyft så skall det nog funka bra att åka busa igen.
En snubbe jag åker med ibland kör busa och är 79 år. Han fixar en dagtur på 40 mil småvägar utan problem.
Tyvärr så är nog hans sönderkraschade nacke utom räddning, en galen R-hojsungdom sätter djupa spår:)
 
Det är stora kabelstammen inkl diverse boxar på vänstra sidan om ramen som är problemet och som man inte vill ha synlig. På högra sidan finns det inget som ser fult ut med kåpan av.

Om man vill lätta upp utseendemässigt och servicemässigt men slippa omdragning av el, byta instrumenteringen osv osv, så kan man kapa ner sidokåporna och/eller kåpglaset och montera ett rentalstyre.

Den här snubben har kåporna kvar men har kapat kåpglas och bytt styre


Jag har inget högre styre på min hoj, men har kapat bort nedre delen på sidokåporna. (så kallat "race cut" på amerikanska) Väldigt mycket bekvämare att överblicka, serva, tvätta mm. Och behöver jag ta bort sidokåporna så är det mycket enklare nu när de bara är hälften så stora, och man slipper skruvarna som satt/sitter under hojen.
 

Bifogat

  • Resized_20220625_225519.jpg
    Resized_20220625_225519.jpg
    230.5 KB · Visningar: 32
Last edited:
Ja b-king är ju idealet, men dom växer inte på begagnatträdet tyvärr, blir lite smalt utbud när dom togs in i Sverige i ett år eller vad det va
Det är synd att de byggde B-King på en helt egen ram. Tänk vad kul annars det hade varit med att bara byta bakram och kåpor "bolt on" mellan modellerna.

Och att de inte släppte den med kompressor som en prototyp hade. Hade konkurrerat fint med Kawa H2
 
Last edited:
Det är synd att de byggde B-King på en helt egen ram. Tänk vad kul annars det hade varit med att bara byta bakram och kåpor "bolt on" mellan modellerna.

Och att de inte släppte den med kompressor som en prototyp hade. Hade konkurrerat fint med Kawa H2
Ja, en sportig ram med en lite annorlunda bakram är ju egentligen allt jag vill ha, men inte fan finns det hos någon tillverkare. ?
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top