Nån som testat påhängsmotor?


En jobbarkompis kör en sån där motor på en gamnal Hermes cykel, diskussionen på jobbet har varit vilket körkort som krävs då effekt/viktförhållandet blir ganska bra.

Har varit sugen på ett sånt där boardtrackbygge men ligger redan säker 5 år efter planeringen med de objekt jag har på listan.
 
En jobbarkompis kör en sån där motor på en gamnal Hermes cykel, diskussionen på jobbet har varit vilket körkort som krävs då effekt/viktförhållandet blir ganska bra.

Har varit sugen på ett sånt där boardtrackbygge men ligger redan säker 5 år efter planeringen med de objekt jag har på listan.

Om man försöker begränsa dom till 30km/h och bygger på en tillräckligt gammal cykel kan man försäkra den som moped "modell äldre"

Det var det en som gjorde här i stan innan det blev vanligt med kina import, han fick svänga förbi sitt försäkringsbolag och visa upp den.

Han sa "Jag vet inte vad det är, jag fick den av en granne på landet som hade den på ladugårdsvinden, jag tror att den är från 50 talet."

Den var helt nybyggd på en gammal militärcykel.
 
Om man försöker begränsa dom till 30km/h och bygger på en tillräckligt gammal cykel kan man försäkra den som moped "modell äldre"

Det var det en som gjorde här i stan innan det blev vanligt med kina import, han fick svänga förbi sitt försäkringsbolag och visa upp den.

Han sa "Jag vet inte vad det är, jag fick den av en granne på landet som hade den på ladugårdsvinden, jag tror att den är från 50 talet."

Den var helt nybyggd på en gammal militärcykel.

Det är ju lite mer en kul grej om behörigheter, han som kör är en outlaw utan kort för annat än bil?

80 cc och 3,5 kW kräver väl 35 kg i vikt för att få framföras med A1 och Hermesen tillsammans med kinesmotorn väger knappast detta. A2 blir väl 17,5 kg så det kan rent av vara så att det krävs A kort, dock har det inte blivit nån vägning av åket än.

Tror nog att det finns värre problem som tex att klara regbesiktning med endast bakbroms av mindre effektiv modell, plus att cykellyse med dymo och endast röd reflex bak inte heller riktigt klarar kraven ?
 
Om man försöker begränsa dom till 30km/h och bygger på en tillräckligt gammal cykel kan man försäkra den som moped "modell äldre"

Det var det en som gjorde här i stan innan det blev vanligt med kina import, han fick svänga förbi sitt försäkringsbolag och visa upp den.

Han sa "Jag vet inte vad det är, jag fick den av en granne på landet som hade den på ladugårdsvinden, jag tror att den är från 50 talet."

Den var helt nybyggd på en gammal militärcykel.
True story
 
Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back
Top