Nån som testat påhängsmotor?

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
ja det vill jag, fast på sidan säger dom " med enkla justreringar "



Asgrymma :yoparty

Man får dom inte att gå 70-80kmh med "enkla justeringar", som det står på mekits sida.Det krävs lite mera jobb för det
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
offtopic: tror jag kanske köper en sådan http://www.superbilligt.se/product/62095/ och trimmar den lite.

OT:Är det någon som vet vad cyckel med påhängmotor räknas som? och vad är böterna, om det är olagligt?

Om du får tag på ett 50tals objekt så är det moped alt mc , men ett hemmabygge? = cykelped :D
Eftersom den är oregistrerad ,oskattad ,oförsäkrad ,allmänt olaglig lär det nog kosta ett antal tusenlappar i böter
 

mackan13

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2011
Ort
Oxelösund
Hoj
Påhängmotor trimmad
Om du får tag på ett 50tals objekt så är det moped, men ett hemmabygge? = cykelped :D
Eftersom den är oregistrerad ,oskattad ,oförsäkrad ,allmänt olaglig lär det nog kosta ett antal tusenlappar i böter

då kan man ju fixa en gammal cyckel, sen trimma motorn lite lagom mycket :tummenupp
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
då kan man ju fixa en gammal cyckel, sen trimma motorn lite lagom mycket :tummenupp

Så enkelt är det inte! det måste vara en cykel med hjälpmotor från tex 50talet för att räknas som moped, annars lika olagligt som med en ny cykel
 

Bifogat

  • novo54.jpg
    novo54.jpg
    215.1 KB · Visningar: 463

mackan13

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2011
Ort
Oxelösund
Hoj
Påhängmotor trimmad
Så enkelt är det inte! det måste vara en cykel med hjälpmotor från tex 50talet för att räknas som moped, annars lika olagligt som med en ny cykel

Och att trimma en gammal blir nog lite småjobbigt. aja, det blir nog påhängmotor från mekit.se , återkommer när den ska monteras, då kommer bilder, och kanske en testfilm med den! :)
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top