Harley-Davidson Nightster

P1200VB

Medlem
Gick med
12 May 2012
Ort
Göteborg
Hoj
2013 HD Fat Bob
Harley-Davidson har precis släppt en ny Sportster vid namn Nightster. Det är nog inget för mig då jag redan har en hoj jag är nöjd med men den ser rätt fräck ut. Vad tycker ni?

 

Bifogat

  • 5e185929e587c022ca9d00bccaef2a21_bbb4c9091e4cd11d.jpeg
    5e185929e587c022ca9d00bccaef2a21_bbb4c9091e4cd11d.jpeg
    164.4 KB · Visningar: 52
  • fd33ade0e4869b51df822a7918690048_68ae434a3d37b6b0.jpeg
    fd33ade0e4869b51df822a7918690048_68ae434a3d37b6b0.jpeg
    138.7 KB · Visningar: 52
Vem vänder dom sig till med en dyr, slö vattenkyld v-twin?
Inte harley folk, och inte folk som åker ducati eller annan v-twin?

ÅAS, folk köper den säkert i USA (fuck yeah, skrikande örnar)
 
Tjänstevikt 221 kg
MOTORNS VRIDMOMENT 3
95 Nm
MOTORNS VRIDMOMENT (RPM)
5750
HÄSTKRAFTER
89 hk / 66 kW @ 7500 vpm

Väl inte så Sport kanske :p
Näe, det är väl Gubb-Touringhoj från 80 talet ungefär.

Men det är ju vrålmycket effekt i Harley kretsar, dom brukar väl ta ut 60 hästar ur 1.2 liter
 
H-D brukar inte ha så hög toppeffekt i sina maskiner då effektkurvan snarare är optimerad för att ge ett bra bottenvrid. Med bättre flödande luftfilter/avgassystem och vassare kamaxel kan man ändra karaktären en hel del även om det inte blir samma toppeffekt som i en modern radfyra.
 
Utseendemässigt haltar den lite med sidomonterad nummerplåt och de kantiga plastskållorna framför motorn. Att det är en 60-graders twin (likt vrod) mot tidigare 45 gör att ljudet inte längre låter "rätt". Mer hästar på bekostnad av HD-själen, mjä... Jag får lite känslan UJC på den där, Universal Japanese Cruiser. Hade man kommit med en fem-cylindrig motor, så jämra udda tufft det hade varit.
 
Ser ut vare något för den som inte tar passagerare. 1-sitsig.
 
...att den är lika relevant för medlemmarna på familjeliv eller Bukefalos som för oss på Sporthoj
 
H-D brukar inte ha så hög toppeffekt i sina maskiner då effektkurvan snarare är optimerad för att ge ett bra bottenvrid. Med bättre flödande luftfilter/avgassystem och vassare kamaxel kan man ändra karaktären en hel del även om det inte blir samma toppeffekt som i en modern radfyra.
Ja, man kan kanske få ut bortåt 75 hk med "luft och buller", men oftast får man bara mer buller
 
Ja, man kan kanske få ut bortåt 75 hk med "luft och buller", men oftast får man bara mer buller
Mycket sällan man bara får mer buller. Bättre flödande luftfilter/avgassystem och en bänkkörning på det brukar ge klart märkbar skillnad mot en originalmotor. Nu syftar jag på de äldre luftkylda maskinerna. Det blir inga räsermaskiner för det men klar förbättring då dom är hårt strypta från fabrik på grund av miljö och bullerkrav. Återstår att se om det går att skrämma bättre liv i de nya vattenkylda maskinerna. 1250 varianten som sitter i Pan America ger 150 hk original så den verkar ha en något vassare kamaxel.
 
Näe, det är väl Gubb-Touringhoj från 80 talet ungefär.

Men det är ju vrålmycket effekt i Harley kretsar, dom brukar väl ta ut 60 hästar ur 1.2 liter
Jag har 120 nånting i min hd + powercomander luftfilter, avgasystem och en inställning i bänken. Du kanske jämför med gamla veteran hd?
 
Var ett jävla gnäll på HD. Tycker den ser fin ut och effekten räcker väl till för att köra ihjäl sig....

Har kört nya Pan American ca 30 mil på skojvägar. Hade faktiskt högre förtroende för den när tempot skruvades upp än min egen Multi 1260 S. De kan om de vill jänkarna.
 
Var ett jävla gnäll på HD. Tycker den ser fin ut och effekten räcker väl till för att köra ihjäl sig....

Har kört nya Pan American ca 30 mil på skojvägar. Hade faktiskt högre förtroende för den när tempot skruvades upp än min egen Multi 1260 S. De kan om de vill jänkarna.
Det där förvånade mig mäkta.

Pan American något att ha?
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top