Problem med anliggande frambroms, nedslag på besiktningen

När man köper nya tätningar till bromsok får man med en liten påse med något man skall smörja på tätningarna innan kolvarna monteras. Jag vet inte vad som skall användas men det är garanterat inte bromsvätska i den lilla påsen.

När man köper nya tätningar till bromsok får man med en liten påse med något man skall smörja på tätningarna innan kolvarna monteras. Jag vet inte vad som skall användas men det är garanterat inte bromsvätska i den lilla påsen.
Gummifett är i påsen o det o bromsvätska är det enda som skall finnas i ett bromssystem.

Jag har använt wd40 utan problem, dock har jag bara sprayat på och sedan torkat bort med en trasa. Packningar har alltså inte badat i olja, utan det har varit en kortvarig kontakt. Inte så att jag ifrågasätter sakkunskapen här, men används olja med måttlighet kan det fungera.

BMW har mineralolja i kopplingssystemet o bromsvätska i bromssystemet. Orsaken sägs vara att man då slipper byta olja i kopplingen. Att vi byter bromsvätska är bla för att den drar till sig evt. vatten/fukt.
De som gjort misstaget att pytsa i bromsvätska i kopplingen råkar snabbt ut för kärvande huvud o kopplingscylinder (o-ringarna sväller) - hur slangarna påverkas vet jag inte, men troligen tar de stryk.

Jag har använt wd40 utan problem, dock har jag bara sprayat på och sedan torkat bort med en trasa. Packningar har alltså inte badat i olja, utan det har varit en kortvarig kontakt. Inte så att jag ifrågasätter sakkunskapen här, men används olja med måttlighet kan det fungera.
Men bara för att det "" har"" funkat betyder detta inte att det Är rätt utan fel ändå.

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage