Yamaha Ténéré 700

Är det för att det är snyggare eller finns det nån funktion med?

Hålen i originalskyddet är så stora så mindre Sten och skit åker rätt in i kylarn när man är ute på lite lerig grusväg eller traktorvägar. Nätet stoppar upp de mindre grejerna


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Vänta här?!? Finns det handpumpar till mc-däck? Då vill jag verkligen ha en sån! Liten, tyst och man får lite träning samtidigt!

Fanns tex original med BMW /7 modellerna. Inklusive däckverktyg.

Men jag har aldrig sett någon använda dem, och det bygger på att man använder slang, om man nu inte känner sig säker med butangas och tändare.
 
Hålen i originalskyddet är så stora så mindre Sten och skit åker rätt in i kylarn när man är ute på lite lerig grusväg eller traktorvägar. Nätet stoppar upp de mindre grejerna


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kolla så det inte ligger och gnager mot kylaren bara om det är monterat mellan skyddet och kylaren ,gnager fort på den om det ligger och vibrerar
 
Jag har Biltemas nyaste, och är helnöjd:

Kan tillägga att jag har en krok i taket också, bara för att minska risken att den kan välta.
Så inte för att lyfta, utan bara hålla lite "sträck".
Skulle den här funka?
Tänker på att den har litet "footprint" så kanske får plats på en mc-lyft. Frågan är om hojen balanserar med båda hjulen i luften?
 
Kolla så det inte ligger och gnager mot kylaren bara om det är monterat mellan skyddet och kylaren ,gnager fort på den om det ligger och vibrerar

Ingen fara, det är väldigt mjuk alu så nätet sliter i sånt fall in sig innan kylaren blir påverkad. Men tack för tipset!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
40 mil totalt igår och idag. Nya observationen är att fy satan vad bekväm den är även fast man kör på grusväg/håliga asfaltsvägar.

Denna hojen är sjukt kul att luta! Vet inte om det är för man sitter högre. Sen att den är tung gör att jag tycker den ligger som ett strykjärn i kurvorna!

körde 5mil grusväg idag och även fast det går sjukt långsamt så är det så himla roligt! Hittade tom en väg som hade svämmat över så fick köra 5m i vatten! Kul kul kul!

När man sen kommer ut på asfalt igen så går det undan, då känns det som man har fäste för 70graders lut! Haha

Gillar hojen mer och mer för varje åktur! Idiotblåst igår och idag men med öronpluggar ändå ok.
 
Såg ju väldigt ostabil ut, samt ”vikter upp till 200kg”.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Fan vad dålig design på yamman om det är som han säger i videon. Ska man inte ens kunna lyfta hojen i nedre ”ramen”. Suck.
 
Jag hade velat ha vanliga depåstöd som jag hade till min R1:a. Ska inte det gå på dessa hojar?
 
Men va fan! Det är ju en axel man installerar, då kan man ju inte byta bakdäck på stödet! Hahah
 
Fan vad dålig design på yamman om det är som han säger i videon. Ska man inte ens kunna lyfta hojen i nedre ”ramen”. Suck.
Det är ett överdrivet problem.
Jag har inte hört någon som har haft problem med detta, inklusive mig själv.
Det är ungefär som att man "måste" byta till nylonskruvar i framgaffeln :va
 
Låter bra, alla lyfter ju på detta sättet. Ska fråga YC hur de gör när de servar. De lyfter säkert hojen på samma sätt.
 
Låter bra, alla lyfter ju på detta sättet. Ska fråga YC hur de gör när de servar. De lyfter säkert hojen på samma sätt.
Troligvis, tid är ju också pengar.

Det finns många saker att fundera på om man läser manualen:
-Bromsslangarna ska bytas vart 4:e år
-Svinglagret ska fettas in var 5000:e mil
-Styrlagret ska fettas in var 2000:e mil
-Vartannat år bör huvudbromscylindrarnas inre komponenter bytas ut

Så, visst kan manualen vara bra, men jag har stor tilltro även på sunt förnuft, men det finns naturligvis olika åsikter även där, liksom vikten av en "årsservice" om man har kört sisådär 100 mil.
Men kolla gärna med verkstaden vad dom säger, för priset bör ju spegla arbetet.
Det blir nog en hyfsad prislapp om hojen är 4år, och ska in på sin 5000-milaservice om ovanstående ska följas. :)
 
Troligvis, tid är ju också pengar.

Det finns många saker att fundera på om man läser manualen:
-Bromsslangarna ska bytas vart 4:e år
-Svinglagret ska fettas in var 5000:e mil
-Styrlagret ska fettas in var 2000:e mil
-Vartannat år bör huvudbromscylindrarnas inre komponenter bytas ut

Så, visst kan manualen vara bra, men jag har stor tilltro även på sunt förnuft, men det finns naturligvis olika åsikter även där, liksom vikten av en "årsservice" om man har kört sisådär 100 mil.
Men kolla gärna med verkstaden vad dom säger, för priset bör ju spegla arbetet.
Det blir nog en hyfsad prislapp om hojen är 4år, och ska in på sin 5000-milaservice om ovanstående ska följas. :)
När garanti är slut kan man lämna hojen på service hos sånna som mig, kostar hälften i timmen, använder original grejer. Och ibland även har tid på helger! ? ?
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top