Sporthoj.com:s egna MC-Skrot!

Söker nån form av bromspedal i stål.
Från offroad typ xr 400, dominator osv.
Skall bara ta toppen för att svetsa på min pedal på min xt660z .
Krokigt, rostigt spelar ingen roll.
Skicka pm om ni har
fab6b5e81539ace1fa76200931758d5d.jpg

Moppedelar är billigare.

Bra tips. Ser dock inte ut att vara ledade. Finns på ebay annars. Tänkte mest om någon hade nått skrot liggandes hemma

Fan. Idag när jag bara skulle dra lite lätt i gasrullen så gick gasvajern av. Är det nån som har en gasrulle med vajer liggande? Jag har gjort mig av med mina. Hojen är en triumph 955i men jag kan nog få nästan vad som helst att passa då det är lite akut.
Jag behöver även ett bromshandtag till en Honda CBR1000rr.

Bortskänkes: Fäste för topbox på Er6-N årsmodellerna 09-12. Köpte ett sånt från Italien men har skippat topbox, köpte en tankväska i stället

Är det ngn som sitter på några eftermarknadspipor till en VTR1000F med lite trevligt ljud o till rätt pris så finns en presumtiv kund i mig
:tummenupp

Bortskänkes: Fäste för topbox på Er6-N årsmodellerna 09-12. Köpte ett sånt från Italien men har skippat topbox, köpte en tankväska i stället
Hej jag tar de gärna. kan hämta de när de passar dig. åker runt med service bil i sthlm på dagarna

Last edited:
Har ett par pipor till en vtr 1000f. Om det kan finnas någon som letar efter sådana kan dom fås billigt.
Letar själv efter topboxfästen till samma hoj. Gärna med en topbox till såklart.

Någon som vet vart man hittar en komplett motor? Är ute efter en gsx1100f eller bandit 1200 motor till min gsx750 -81 som jag bygger om. Billigaste jag hittat hittills är att importera en komplett hoj från Tyskland… där kan man hitta en fungerande för ca €1200. Lite krångel med att få hem dem bara. Ingen som har en motor liggandes?

Är det någonting att bygga på, ett flimsigt och ormande gammalt härke?
Jasså du tycker ramen är för klen? Har sett tips på hur man förstärker den för dessa ändamål. Att köpa en ny hoj att bygga på är tyvärr inte ett alternativ just nu. Men jag har det i åtanke! Tack!

Ack och ve. Spräckte oljetråget till min Honda CBR 600 F3. Någon som har en som passar?

Någon som har en styrdämpare liggande?
Den ska monteras på en CBR 600 F3, fästen tillverkas själv beroende på hur styrdämparen ser ut.
Kåpglas, broms/kopplingsgrepp (är ganska säker på att grepp från äldre Fireblade passar), "locket" som ska sitta över säkringsdosan på höger sida av toppkåpan, ensits-cuts/race bakkåpa och slip-on passanda CBR 600 F(3) 95-96, adaptrar för andra bromsok och/eller större skivor och andra "roliga" delar är också intressant.
Tanken är att bygga en enkel och billig hoj för bana.

Last edited:
Är det nån som behöver endast EN bromskiva? 300mm, 5 bult, passande suzuki SV650 och SV1000. Inget fel på den. Har egentligen två men den andra är skev. Kan tänka mig att byta mot nåt annat.

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back