Hur många mil körde du i dag?

Nu på blocket såg jag, till förmån av en tenere 700. Hoppas den ger dig ett trevligare ägande.
Det är kul att byta hoj.
Japp! Idag fick det räcka med min lillmaskin xs400:an Jag älskar den och ångrade mig vid förra försäljningen och tog bort annonsen. Men jag vill åka låååååångt och bekvämt och lita på hojen att den startar i skogen.

Som jag känner nu ska jag lösa en 2022 i butik i veckan. De på blocket är för dyra för att det ska vara värt att köpa beg.

De nya färgerna för 2022 är så sjukt läckra med. Antingen blå eller röd/vit eller svart.

Har du värmehandtag. Funderar på att åka ca 8 mil till Uppsala men bara 3 grader imorgon förmiddag låter kallt för mej?
Japp. Värmehandtag på nya hojen och mycket nöjd med det valet. Inte minskt för att jag kan skippa de allra tjockaste handskarna, som ger lite dålig känsla för reglagen.
Tar man tid på sig för att gå in och värma sig då och då, så är det inga problem att köra när det är kallt, är min erfarenhet.

Idag å säkert även imorgon är de många som ska dra några mil då..
Hörde för en stund sedan ett gäng som drog längs 225.. Kommer säkert å höra flera då..

12 mil idag, Häckeberga och några andra småvägar! Temp 6-9 grader, sol och blå himmel!

Första riktiga finåkarturen för 2022 skulle jag vilja påstå.

4 mil idag. Sol och +11gr, men lite blåsigt. Första repan i år då jag inte frös om fingrarna. Underbart!

Har fortfarande inte tagit ut min landsvägs mc ännu. Blev några timmar enduro idag och blir samma imorgon.
Kanske nästa helg om fint väder

Kanske 2. Fortsatte att skruva på KLXen, och en provtur efter det.

2 timmars körning, fick monterat nytt drivpaket idag så fick äntligen dra ut på vägarna!
Ingen aning om hur många mil..

Det blev 16 mil idag, men det var svalt bitvis. Fjärde turen med MT09an. Först 2 mil, 4 och 8, men jag tror inte att det blir 32 nästa gång.

Det är fortfarande lite obehagligt när man kommer över ett krön eller runt en kurva och vägytan går från torr asfalt till spårig is.

0 mil idag. 0 mil i morrn. Det är skridskobana 300 meter fram till utfarten - där det också är skridskobana 300 meter ned till rondellen på länsväg 509 där man iaf saltat tidigare i vinter.

Det blev 15mil i lördags. Riktigt fint, men dammigt (ej sopat) och det var is på baksidan/i skuggan av några krön. 10-11 grader.
Kompisarna hade bättre anpassade hojar än jag denna gången.
20220312_143503_resized.jpg

Jag har inte sett en hoj hittills i år, men nu är de överallt. Såg minst 15 st igår, i klungor vid fiket och på vägarna. Från den ena dan till den andra bara. För kallt och halt för mig dock, dröjer nog en månad till. -4 grader nu på morgonen, och is och snö i norrlägen.

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025