Idag är jag förbannad därför att...

Bensin 24kr/L, diesel 26kr/L, elen har varit uppe i över 8kr/kwh, regeringen säger fortsatt nej till NATO medlemskap trots pågående ryssinvation av Ukraina, och mitt i alltihop så ÖKAR förtroendet för Magdalena Andersson...

S-röstare borde omyndigförklaras, ni har visat gång efter annan att ni inte förtjänar att ha inflytande över svensk politik. Ni borde skickas först in i striden när ryssen kommer, det är ni som aktivt tackat nej till utomstående hjälp. Och ni kan gott ta och swisha mig en slant för el- och soppanotan ni tillfogat mig. Att vara värdelös är tydligen inte tillräckligt för vissa, en del envisas med att ha negativ inverkan på saker och ting...

Och naturligtvis har sossarna uppfunnit ordet Putinpris för att förklara de höga bränslepriserna. Det borde väl snarare heta Bylundpris.

Och naturligtvis har sossarna uppfunnit ordet Putinpris för att förklara de höga bränslepriserna. Det borde väl snarare heta Bylundpris.
Förneka, förvanska och förfalska, det enda sossar är bra på. Man undrar ju lite vad som pågår i deras huvuden... "Det var inte vi! Om det inte mot förmodan var något bra som hände förstås, då var det självklart vår förtjänst och vi var först med idén. Ty iiiiinternationaaaaalen...":dummer

Förneka, förvanska och förfalska, det enda sossar är bra på. Man undrar ju lite vad som pågår i deras huvuden... "Det var inte vi! Om det inte mot förmodan var något bra som hände förstås, då var det självklart vår förtjänst och vi var först med idén. Ty iiiiinternationaaaaalen...":dummer

Ja, dom kommer snart och pomperipossaförklarar att det är moderaternas fel.

Ja, dom kommer snart och pomperipossaförklarar att det är moderaternas fel.
Egentligen är det inte Ryssland som invaderat Ukraina, det är SD. Och det är moderaternas extremhögerkonvertering som gör att detta påverkar oss #sosselogik

Inte jag som var förbannad.

Gick i dag o visslade ryska national sången bara så där helt omedvetet o fram kom några rent jävulskt ilska polacker ?? helvitt vad korva prochny vitto o några perkele o en hel hög ord som jag ej kan texta ännu mindre stava?

Förstog dock varför dom var övergävligt förbannade så jag bjöd dom på en vetekrans då töade humöret en del på dom polska gossarna, allt går att köpa med vetebröd för 30 spänn?

Du verkar må bättre, (hoppas jag).
Det krävs mer än ett magsår för att dämpa mitt sosseförakt :hihi Men jotack, mår hyfsat. Får lite känningar ibland beroende på om jag äter något som inte leker tillräckligt snällt med magen, men i övrigt är jag inte särskilt allmänpåverkad :)

Pratat i telefon i en och en halv timme med en halvpackad polare om vilken hoj han ska köpa.
Det svängde mellan sport, motard, offroad, HD och allsköns utsvävningar om försäkringsklasser, skinnställ, hjälmtyp och så vidare.

Vi kom inte fram till nånting :rolleyes:

Pratat i telefon i en och en halv timme med en halvpackad polare om vilken hoj han ska köpa.
Det svängde mellan sport, motard, offroad, HD och allsköns utsvävningar om försäkringsklasser, skinnställ, hjälmtyp och så vidare.

Vi kom inte fram till nånting :rolleyes:
För att göra en kort historia lång, lät det som att man kan sammanfatta samtalet som. ?

Sett i en av "Mittmedia" blaskorna igår:

Efter kraftiga höjningar senaste veckorna – nu kommer en rejäl rekyl i drivmedelspriserna.

Och det med priser som går från nivån "Personlig konkurs" till "jag har fan inte råd med det här!"

Sett i en av "Mittmedia" blaskorna igår:

Efter kraftiga höjningar senaste veckorna – nu kommer en rejäl rekyl i drivmedelspriserna.

Och det med priser som går från nivån "Personlig konkurs" till "jag har fan inte råd med det här!"
Vad gissade dom på för priser? Under tian?

Stiger med 8 spänn, sjunker en "Kraftig rekyl"

Blir så irriterad på alla "djurvänner" som tar emot katter och andra husdjur från Ukraina.
Ukraina är klassat som högrisk för rabies och från vaccin ska det gå 4 månader innan djuret får passera gränsen.
Nu har Jordbruksverket gått ut med en Force Majeur som att rabies skulle bry sig om det.
Jag förstår att det är hemskt att lämna sin fyrbenta vän men vi är ju förskonade från rabies just för att vi har regler.
Förstår inte dessa djurvänner att deras agerande kan döda tusentals djur under flera årtionden där djur plågas ihjäl när deras nervsystem angrips.
dessutom så kan människor dö av det!

Blir så irriterad på alla "djurvänner" som tar emot katter och andra husdjur från Ukraina.
Ukraina är klassat som högrisk för rabies och från vaccin ska det gå 4 månader innan djuret får passera gränsen.
Nu har Jordbruksverket gått ut med en Force Majeur som att rabies skulle bry sig om det.
Jag förstår att det är hemskt att lämna sin fyrbenta vän men vi är ju förskonade från rabies just för att vi har regler.
Förstår inte dessa djurvänner att deras agerande kan döda tusentals djur under flera årtionden där djur plågas ihjäl när deras nervsystem angrips.
Karantän?

Är det avskaffat?

Förut fick man lämna sina djur till karantängårdar tills alla djur var testade och bevisade fria från rabies och annat.

Karantän?

Är det avskaffat?

Förut fick man lämna sina djur till karantängårdar tills alla djur var testade och bevisade fria från rabies och annat.
Jordbruksverket har kommit på en Force Majeur och skippat karantänsregeln, man har något slags självansvar när man kommit in i Sverige och så uppmanas man att vaccinera sitt djur omgående.
Om du söker asyl i sverige så får du som vuxen 71 kr per dag. och en rabiesspruta kostar omkring 700 kr. Hur många tror ni kommer ge den där sprutan till sitt husdjur. Jag gissar på inte en enda.
Migrationsverket tillåter inga djur på sina boenden. Under självkarantänen får djuret får inte träffa svenska djur men överallt så hjälper katt och hundvänner att ta hand om dessa husdjur.
Vilka är det då som tar hand om dessa....Jo det är ju företrädelsevis dom som redan har djur och då träffar ju potentiella rabiessmittade svenska djur helt okontrollerat.

Anledningen att vi är fria från just rabies är ju att det är hårda regler, ska vi nu skita i dom bara för att det är krig och dra in något vi är fri från?

21 dagar från vaccin till utresa från Sverige, gäller något annat in?
Vaccin förresten, är det för att djuren ska spåras med det hemliga chippet eller för att de ska kunna ha magnetiska koppel? :-)

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back