Idag är jag förbannad därför att...

Just det där med övre halsen å svalget syns inte på vanliga gastronomin. Det var först på akuten karolinska som dom var bekanta med åkomman. Å körde ner en tunn slang med kamera i näsan. Jag tyckte det var mindre irriterande än den vanliga gastronomin

Jag var till läkaren i början på januari och han skulle remittera mig vidare, och när jag lite undrande frågade om det inte skulle ta ett halvår att komma dit så lovade han att jag skulle få en tid inom 2-3v. Nu 7v senare så visar det sig att han aldrig skickade någon remiss, trots att han tom skrev in att han skulle det i journalen. Tack som fan hörru :huvet

Jag var till läkaren i början på januari
När jag höll på att träna ihjäl mig runt 2006 refererade jag till vårdgarantin när man började konstra och ifrågasätta mitt vårdbehov (kortisolinducerat flimmer).

När jag höll på att träna ihjäl mig runt 2006 refererade jag till vårdgarantin när man började konstra och ifrågasätta mitt vårdbehov (kortisolinducerat flimmer).
Jo, men nu går det ju att skylla på pandemi, klimatkris och kriget i Ukraina så då gäller inget sånt där längre. Jag har bråkat om det här i flera år, och man studsar bara omkring. När jag började om på vårdcentralen senaste rundan så kom jag till en läkare som inte förstod ens vad jag sa, så jag fick sitta och rita skisser och visa honom istället. Normalt sett har jag inga problem med härkomst, hudfärg, läggning eller så, men just läkare måste ju kunna kommunicera med sina patienter. Läkaren kan ju vara extremt duktig, men det kvittar ju om man inte kan ha en dialog med patienten. Nu kanske jag har vissa funderingar kring hans kompetens också i det här fallet, och det gör ju inte saken bättre.

Men syrran jag pratade med i telefon om min remiss nyss erkände öppet att dom har lite problem med läkarbemanningen just nu. Pluspoäng där i alla fall. Normalt sett är dagens telefontider slut 8:15, men nu verkar alla ha gett upp att ringa dom, så nu ringde dom tillbaka efter någon minut nyss. Och ingen förstår varför köerna till närakuterna skjuter i taket :huvet

Jo, men nu går det ju att skylla på pandemi, klimatkris och kriget i Ukraina så då gäller inget sånt där längre. Jag har bråkat om det här i flera år, och man studsar bara omkring. När jag började om på vårdcentralen senaste rundan så kom jag till en läkare som inte förstod ens vad jag sa, så jag fick sitta och rita skisser och visa honom istället. Normalt sett har jag inga problem med härkomst, hudfärg, läggning eller så, men just läkare måste ju kunna kommunicera med sina patienter. Läkaren kan ju vara extremt duktig, men det kvittar ju om man inte kan ha en dialog med patienten. Nu kanske jag har vissa funderingar kring hans kompetens också i det här fallet, och det gör ju inte saken bättre.

Men syrran jag pratade med i telefon om min remiss nyss erkände öppet att dom har lite problem med läkarbemanningen just nu. Pluspoäng där i alla fall. Normalt sett är dagens telefontider slut 8:15, men nu verkar alla ha gett upp att ringa dom, så nu ringde dom tillbaka efter någon minut nyss. Och ingen förstår varför köerna till närakuterna skjuter i taket :huvet
Min farsa var in på 1177 och läste i sin journal i början av förra veckan och kunde då läsa bland annat ordet "Cancer". Han blev såklart rätt orolig då ingen nämnt detta för honom trots att han var inlagd i ca två veckor över nyår. Nu har vi och han försökt få tag på någon som kan svara på vem som skrivit in det i journalen och varför ingen informerat honom om det muntligen, men vi har bara blivit runtskickade mellan olika avdelningar som har begränsade öppettider och såklart inte i närheten av tillräckligt mycket telefontider.

Min farsa var in på 1177 och läste i sin journal i början av förra veckan och kunde då läsa bland annat ordet "Cancer". Han blev såklart rätt orolig då ingen nämnt detta för honom trots att han var inlagd i ca två veckor över nyår. Nu har vi och han försökt få tag på någon som kan svara på vem som skrivit in det i journalen och varför ingen informerat honom om det muntligen, men vi har bara blivit runtskickade mellan olika avdelningar som har begränsade öppettider och såklart inte i närheten av tillräckligt mycket telefontider.
Jobbigt läge :( Hoppas att ni får någon info snarast!

Jobbigt läge :( Hoppas att ni får någon info snarast!
Tack för det.
Han hade ett återbesök för efterkontroll bokat till igår, men det blev såklart inställt och framflyttat. Han hade väl hoppats på att åtminstone kunna ställa lite frågor på det besöket även om det handlar om andra kroppsdelar, men det sket sig alltså.

Enligt skatteverket är dom första 1,5 millionerna skatteutskick fel beräknade o kommer att skickas om.. Om du fått på kvira vill säga.
Har för mig att beräkningarna är rätt men att de på vissa har förväxlat ”få tillbaka” och ”att betala”.

enkelt att kontrollräkna själv.

Jobba ännu mer och dra ännu mer i skatt eller jobba mindre och.......ja du hajar.
Gnisslat tänder ett par dagar nu så det blir väl ett svindyrt tandläkarbesök snart, för sönderskattade pengar.

Int ja bitter int :(

Jag försöker se skatten som positivt vilket inte alltid är så lätt. Själv har jag fått två stycken pacemaker, utan dem hade jag sannolikt inte suttit och skrivit inlägg idag. Ena dottern har behövt väldigt många vårdkontakter, de är kostnadsfria och hade ruinerat familjen annars. Jag får betalt av staten för att i nästan två år vara hemma för att ta hand om mina barn.

Visst är det surt som fan när man ser mina/era pengar gå till bidragsbrott, politikerfiffel, urbota korkade offentliga upphandlingar och konst för maskar (ja, det har varit bidragsberättigad verksamhet om än inte i min kommun). Men skatten är av godo i princip och det är rimlighet samt kostnadskontroll som behövs.

Men tack för att ni bidragit till ett bibehållet liv för min del. Det betyder mycket att med er hjälp slippa ligga i en sjukhussäng ofta och kunna jobba heltid.

Men ja, restskatt suger!

Edit:
Förbannad över att det är så jävla halt ute. Hade jag inte haft barnvagn som rullator hade jag slagit mig fördärvad.

Jag försöker se skatten som positivt vilket inte alltid är så lätt.

Visst är det surt som fan när man ser mina/era pengar gå till bidragsbrott, politikerfiffel, urbota korkade offentliga upphandlingar och konst för maskar

Jag har försökt ha samma inställning som dig, det skulle vara betydligt lättare (och skatten skulle kunna vara sååå mycket lägre/gå till så mycket bättre saker) om man bara rensade bort utgifter.

Men eftersom påsen med skattepengar aldrig tar slut så köper man konst för maskar och skalbaggar för dom (I min kommun)

Men visst, ge mig någon annans plånbok som aldrig tar slut så skulle jag också köpa konstig skit, tills någon tog av mig pengarna och sa att jag inte var lämplig att handha plånboken.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back