Hänger inte med.
Är det självförsvar att utesluta personer pga nationalitet?
Vilket våldshandling har alla skidåkare från Ryssland som vill delta utfört? Har de gjort något sådant så tycker jag såklart det är fel.
Jag fattade detta som att de blir uteslutna pga att de råkar vara födda i fel land, kan ha fattat det hela fel såklart.
Har en individ oavsett nation initierat våld så får man såklart försvara sig.
Edit. Kan väl lägga till att om en person arrangerar en tävling så har denne rätt att utesluta vilka han vill utifrån vilka preferenser som helst, typ hudfärg. Det betyder inte att jag kommer tycka att agerandet ät bra.
Ska försöka förklara då om det är svårt att hänga med.
1 - Ryssland invaderar Ukraina och utför våldshandlingar.
2 - Ukraina, och världen, inför åtgärder för att
minska våldet från Ryssland och helst få det att upphöra helt
.
Hänger du med så långt?
Vi har ju redan tidigare varit inne på dina lite, ska vi säga, oortodoxa beskrivningar på "våldshandlingar" och vem som är offer eller inte.
Att hävda, vilket är förlängningen av ditt resonemang, att bara ryssar som fysiskt utför våld bör straffas är bara naivt fånigt.
Bara dom ryssar som skjuter?
Bara om dom träffar?
Om dom kör sin tank nerför gatan i Kiev utan att vilja vara där?
Putler har väl inte utfört någon våldshandling personligen och är alltså skuldfri?
Jag vet att du, som vanligt, kommer skriva något inlägg till svar som inte kommer leda någonstans denna gången heller.
Så jag kan bara skriva att förstår du inte ovan behöver du inte svara då inte heller denna diskussion kommer leda någonstans och jag ser utbytet som avslutat.