XS400 82 Laddar ej efter omdragning av el.

Brun från regulatorn går till batteriet och kontakten ner i motorn/generatorn nu.

Ingen säkring men sätter dit om det funkar.
 

Bifogat

  • 5012FF61-67F9-40CC-B022-5CC18357577D.jpeg
    5012FF61-67F9-40CC-B022-5CC18357577D.jpeg
    2.1 MB · Visningar: 12
Jag blir fantamej tårögd! Stort tack för eran hjälp!

Jag fattade inte att generatorn behöver kräm och kunde inte tolka schemat vid fuseboxen!

Stort tack!!!!
 
Jag blir fantamej tårögd! Stort tack för eran hjälp!

Jag fattade inte att generatorn behöver kräm och kunde inte tolka schemat vid fuseboxen!

Stort tack!!!!
Fantastiskt! Satt och kallsvettades några minuter när du skulle prova utan säkring. ? Var inte helt säker själv. brukar finnas typ tusen olika elscheman till gamla hojar och man vet aldrig vilket som är rätt.

Ut och åk nu! ?
 
Fantastiskt! Satt och kallsvettades några minuter när du skulle prova utan säkring. ? Var inte helt säker själv. brukar finnas typ tusen olika elscheman till gamla hojar och man vet aldrig vilket som är rätt.

Ut och åk nu! ?
Haha Jag med!!! Jag stod och tittade på kabeln ifall den skulle börja ryka! Hahah

Nu kan jag snygga till detta och får jag den nya reg/rec så kan jag optimera bort en del och ha både teg och rect i samma.

Man ska alltid misstänka sin egen klåparel före Yamahas mekaniska! Hahah
 
Lite strul igen. Gick in till hojen nyss och batteriet var sopslut. 4.1V. Drar regulatorn och rectifiern nåt när hojen är av? Jag har kopplat in dem direkt på batteriet. Man behöver alltså inte trycka på ON switchen för att den kretsen ska vara på. Har jag tolkat elschemat fel ännu en gång?
 
Jag misstänker att den har konstant ladd till generatorn nu även när hojen är avstängd då?

Ja, så måste det fan va. När man stänger av hojen måste jag stoppa laddning till generatorn ju.
 
Batteriet laddat och generatorn kopplad till ON/OFF switchen.

Har testat med allting i nu, både Reg och Rect och batteriet sniffar upp till 14V vid det enormt häftiga gaspådrag på min brutala 39hk hoj!!!

Detta projekt har varit en succe ända från start, tydliga riktlinjer, bra exekverat och i tid och budget! Hahahahahaha

Idag, provtuuuuur!!!!

@gundj Såg du mitt senaste PM?
 
Ja. Det är magnetiseringslindingen som drar ström. I=U/R. 12 volt / 4 ohm = 3 ampere. Ett 14AH batteri blir sopslut på 4 timmar.
Och här har vi ett exempel på hur teorin stämmer överens med verkligheten. Tack, då vet jag 100% varför det var sopslut i morse.
 
Batteriet laddat och generatorn kopplad till ON/OFF switchen.

Har testat med allting i nu, både Reg och Rect och batteriet sniffar upp till 14V vid det enormt häftiga gaspådrag på min brutala 39hk hoj!!!

Detta projekt har varit en succe ända från start, tydliga riktlinjer, bra exekverat och i tid och budget! Hahahahahaha

Idag, provtuuuuur!!!!

@gundj Såg du mitt senaste PM?
Japp, suttit i möte hela dagen, allt är ok.
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top