Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Jävligt mycket jobb att byta ram och ändå dyr. Sen har man en tio år äldre hoj när man är klar….

elen kapad?

Stackars kille, vilken jävla soppa alltså
Soppa?
Helt hemlagad i så fall.

Han har köpt en hoj utan giltlig titel och hoppats att Transportstyrelsen skulle kolla...?

Åsso försöka reda av denna soppan med en ram från en gammal 1100...?

Troligen har dessa två ramar mer olikheter än likheter - speciellt vad gäller fästen till kåpor, utrustning och framförallt den mycket speciella väsklösningen.

...och sedan strösslar han persilja över anrättningen genom att berätta hur han tänkt fuska ”hojen” genom besiktningen?

Okay.
”Soppa” räcker inte. Jag skulle vilja lägga ”sopa” till beskrivningen.

30.000 begärt pris?

Jag bjuder 3.000 spänn.
Men, då är jag lite schysst och hämtar grejerna hemma hos honom. Han behöver inte leverera.

Edit:

Nu ser jag sista bilden i annonsen.
Han har ju strippat ner 1300an redan?!

Upptäckt jobbiga skillnader, kanske?

Last edited:
Honda ST1300 hade väl samma ram 2002-2013.
Osäker om de ändrat något fäste, men jag tror inte det.

Sant.
Det var jag som läste något som inte fanns i annonsen. Jag var bombis på att det stod att han handlat en ST 1100-ram från Holland, och den ramen är något helt annat.

Oh well - tar tillbaka epitet "sopa" och sätter det på mig själv istället, tillsammans med en stjärngossestrut dessutom.

Nå, då är ju allt bra ju..?
Den nya hojen kommer att bli besiktningsbefriad 10 år tidigare, och somliga gillar att lägga klart andras pussel.

Men det är fortfarande för dyrt.

10 mil på mätaren. Tröttnade man snabbt eller var det bara en testkörning innan försäljning?

Mera info om hojen:
Det var nog en Fredde.

Hoppet stiger och sjunker när man läser denna annons, en hel del fina grejer faktiskt men sen ”startar den inte för att nålen sitter fel” känns som en halvstökig hoj att ta över…

Visst, jag har gjort det några gånger såklart men priset och beskrivningen lär ju inte leda till snabba affärer? Sånt här får man fan fixa innan eller så får man nöja sig med åtta papp och ett HubbaBubba

Hoppet stiger och sjunker när man läser denna annons, en hel del fina grejer faktiskt men sen ”startar den inte för att nålen sitter fel” känns som en halvstökig hoj att ta över…

Visst, jag har gjort det några gånger såklart men priset och beskrivningen lär ju inte leda till snabba affärer? Sånt här får man fan fixa innan eller så får man nöja sig med åtta papp och ett HubbaBubba
Hade det inte varit för just den detaljen så hade den varit riktigt nice även för det priset.
Men är man lite hemma på förgasarpill så är den ju ett klipp.

Hade det inte varit för just den detaljen så hade den varit riktigt nice även för det priset.
Men är man lite hemma på förgasarpill så är den ju ett klipp.

Han har troligen släck tändstiftet, vanligt förekommande på XTZ. I med nytt Iridium och kör.

Skickat från min iPad med Tapatalk

Förvånas återigen över utbudet av hojar. Om man kollar på Blocket i kategorin "under 20.000kr" är det nästan bara crossar. De 5 första annonserna är

Yamaha PW50,
Husqvarna wr250,
Yamaha yz 450f,
Husqvarna te 250 4t,
Husqvarna TE250

Crossåkande måste var Sverige största sport.

Förvånas återigen över utbudet av hojar. Om man kollar på Blocket i kategorin "under 20.000kr" är det nästan bara crossar. De 5 första annonserna är

Yamaha PW50,
Husqvarna wr250,
Yamaha yz 450f,
Husqvarna te 250 4t,
Husqvarna TE250

Minsta, därför säljs hojarna :-)

Yamaha PW50,
Husqvarna wr250,
Yamaha yz 450f,
Husqvarna te 250 4t,
Husqvarna TE250

Pisstråkigt utbud just nu…..

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back