Vad behövs i ett hojgarage?

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Kamasa, Snap-on, Tengtools, Bacho eller nåt annat; vad är bäst och vad är skräp? Samma soppa?
Och förresten, Kamasa eller Kamasa-tools - är det nån skillnad?
Om man jobbar som mek så är de bättre me kvalitet, mekar man lite då å då så funkar dom billigare tycker jag...
Har man massa pengar att slösa å gillar att posera me sina verktyg så är de bara köpa stora Snap-on lådan me alla verktyg...
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Kamasa, Snap-on, Tengtools, Bacho eller nåt annat; vad är bäst och vad är skräp? Samma soppa?
Och förresten, Kamasa eller Kamasa-tools - är det nån skillnad?
Jag fick största Biltema satsen som fanns....1984 av min pappa.
Jäklar vad jag skruvat med det, kört tryckluft med hylsorna och allmänt misshandlat den.
Den är fortfarande intakt.
Fick dock en sträng förhållningsorder:
"-Du ger fan i att lossa, eller dra fast, med spärrskaftet, då går det sönder".
Lyssnar fortfarande till det.
Det man kan säga om den satsen är att hylsorna är klumpiga, har mycket gods, och spärrskaftet har jättelångt mellan "knäppen".
En utvikning kanske, nu kör jag med Kamasa, och är jättenöjd.
Men det finns säkert fler som är lika kvalitativa och smidiga.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Om man jobbar som mek så är de bättre me kvalitet, mekar man lite då å då så funkar dom billigare tycker jag...
Har man massa pengar att slösa å gillar att posera me sina verktyg så är de bara köpa stora Snap-on lådan me alla verktyg...
Som hojverktyg på hobbynivå utsätts de aldrig nån regelrätt misshandel. På jobbet hade jag ett tag Tengtools och där sprack en ringnyckel samt att kulan på en insexnyckel gick av. Är väl sånt man råkar ut för ibland.