De hände redan 10-20 år tidigare då...Vården har aktivt avvecklats sedan 90-talet, och nu när vi behöver den så är den "överbelastad"?
På 70-talet funka de någorlunda..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
De hände redan 10-20 år tidigare då...Vården har aktivt avvecklats sedan 90-talet, och nu när vi behöver den så är den "överbelastad"?
At 24 hours after infection, the Omicron variant replicated around 70 times higher than the Delta variant and the original SARS-CoV-2 virus. In contrast, the Omicron variant replicated less efficiently (more than 10 times lower) in the human lung tissue than the original SARS-CoV-2 virus, which may suggest lower severity of disease.
This research is currently under peer review for publication.
IDG har fuckat till det så att det inte går att läsa något alls just nu på deras sajter.Jobbar man på Google är det nu vaccination som gäller, annars sparken:
Så klart inte helt svart eller vitt, men grundprincipen verkar vara att de anställda måste kunna visa upp bevis på att de är vaccinerade. Annars väntar först 30 dagars betald tjänstledighet, därefter upp till 6 månaders obetald tjänstledighet och slutligen uppsägning. Google säger själva att nästan alla anställda i USA faller inom ramen för detta krav. Undantag ges av medicinska eller religiösa själ eller om man har en tjänst som utförs 100% remote, men detta verkar endast beröra ett fåtal. Det stora flertalet som hittills arbetat hemifrån förväntas återgå till att arbeta 3 dagar per vecka från kontoret nästa år och för dessa gäller vaccinationskrav.IDG har fuckat till det så att det inte går att läsa något alls just nu på deras sajter.
Läser man vad andra sajter berättar om saken kan de fortfarande jobba hemifrån om tillämpligt. Däremot att arbeta från kontoret gäller annars individuella överenskommelser. Dvs som vanligt, det är inte "svart" eller "vitt" som gäller.
Jobbar man på Google är det nu vaccination som gäller, annars sparken:
![]()
Google till sina anställda: vaccinera er – annars får ni sparken
Det kommer vara möjligt att ansöka om undantag med anledning av medicinska eller religiösa skäl.computersweden.idg.se
Tur att det finns konkurrenter som Altavista, Lycos och InfoseekOch därmed tar jag bort min reklam från Google.
Tur att det finns konkurrenter som Altavista, Lycos och Infoseek![]()
Tom FOX News och Newsmax (tror jag) har krav på vaccin eller dagligt negativt covid-test.Så klart inte helt svart eller vitt, men grundprincipen verkar vara att de anställda måste kunna visa upp bevis på att de är vaccinerade. Annars väntar först 30 dagars betald tjänstledighet, därefter upp till 6 månaders obetald tjänstledighet och slutligen uppsägning. Google säger själva att nästan alla anställda i USA faller inom ramen för detta krav. Undantag ges av medicinska eller religiösa själ eller om man har en tjänst som utförs 100% remote, men detta verkar endast beröra ett fåtal. Det stora flertalet som hittills arbetat hemifrån förväntas återgå till att arbeta 3 dagar per vecka från kontoret nästa år och för dessa gäller vaccinationskrav.
![]()
Google tells employees they'll lose pay and will eventually be fired if they don't follow vaccination rules
In a memo circulated by leadership, Google told employees they will lose pay if they don't comply with the vaccine policy within 30 days.www.cnbc.com

Sen är pandemin över...
Tom FOX News och Newsmax (tror jag) har krav på vaccin eller dagligt negativt covid-test.
Kommer nog sprida sig.
Jag tror deras mandat till stor del beror på politik snarare än vetenskap.
Pga av en extremt polariserad debatt där borta inte minst beroende på ovan mediabolag och deras motsvarigheter på vänsterkanten.
Själv är jag, som vanligt, lite kluven.
Jag är emot mandat men jag är för att företag skall få sätta regler för att få sin dagliga verksamhet att fungera så länge det inte bryter någon lag.
Jag tycker inte vaccinmandat hör dit men jag styr inte dessa företag (som tur är).
Edit:
Skulle ju också kunna vara så att världens största insamlare/inhämtare av information har analyserat datat kring vaccin och covid och kommit fram till resultatet med mandat.![]()
Kan vara så.Kan ju ocks vara så att världens största insamlare av data har analyserat fram sitt beslut pga vad majoriteten av folket tycker.
Lättare om det kommer från en president för då VET man att det är politik.En inte helt obetydlig faktor i sammanhanget lär väl även vara att president Biden lagt en exekutiv order om att amerikanska företag med över 100 anställda ska se till att deras anställda antingen är fullt vaccinerade eller testas regelbundet för covid-19 från och med den 18 januari.
Det är väl tvärtom numera. Politiker ger råd och sakkunniga bedriver politik.Lättare om det kommer från en president för då VET man att det är politik.![]()
|
|
Pressmeddelande 2026-08-05F... |
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|