Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Rackarns då, nåja mitt avtal löper ut 1 november 2024 ?Just nu, inte alls, men när avtalet går ut lär det bli betydligt dyrare att binda om, ifall inte förutsättningarna förändras.
Men indirekt påverkas du ändå genom att varor och tjänster som behöver el för att produceras kommer bli dyrare.
Vad är det som gör att el blir så mycket dyrare i framtiden? Eller menar du att möjligheten till bundet elavtal försvinner?Jag har iaf missat något låter det som.Just nu, inte alls, men när avtalet går ut lär det bli betydligt dyrare att binda om, ifall inte förutsättningarna förändras.
Men indirekt påverkas du ändå genom att varor och tjänster som behöver el för att produceras kommer bli dyrare.
Vad är det som gör att el blir så mycket dyrare i framtiden? Eller menar du att möjligheten till bundet elavtal försvinner?Jag har iaf missat något låter det som.
Märkligt bara att flummarna i C inte fick någon känga, trots att de med kort varsel valde att avstå från att rösta för den budget de förhandlat fram med S+MP.Inte konventionellt, men ändå rakryggat och statsmannamässigt gjort av Norlen. Flummet behöver få en uppsträckning när flummet bryter mot det som anses vara praxis.
Vi har ju sett en prisutveckling senaste månaderna som saknat motstycke och detta påverkar så klart även de som vill binda avtalen. Binder man elpriset idag är det dyrare än för ett år sedan osv.Vad är det som gör att el blir så mycket dyrare i framtiden? Eller menar du att möjligheten till bundet elavtal försvinner?Jag har iaf missat något låter det som.
Haha, Sverige har sex kärnreaktorer som kommer driftas till minst 2040. Utöver Barsebäck så har annars fyra reaktorer beslutats avvecklas av såvitt jag vet 100% företagsekonomiska anledningar.Har du missat den där lilla detaljen med avvecklande av kärnkraften? Den har vart på tapeten ett tag den frågan.
Oavsett, resultatet, dyrare el.
Vi har ju sett en prisutveckling senaste månaderna som saknat motstycke och detta påverkar så klart även de som vill binda avtalen. Binder man elpriset idag är det dyrare än för ett år sedan osv.
Anledningarna till dyrare elpriser har vi diskuterat en hel del i den här tråden - nedläggning av kärnkraften, brist på överföringskapacitet, brist på effekt, brist på planerbar energi, omställning till el osv. osv.. Har själv svårt att se hur det skulle förändras på något fundamentalt sätt till det bättre närmaste tiden.
Haha, Sverige har sex kärnreaktorer som kommer driftas till minst 2040. Utöver Barsebäck så har annars fyra reaktorer beslutats avvecklas av såvitt jag vet 100% företagsekonomiska anledningar.
De senaste veckorna har landet drabbats av en mycket svårförutsägbar förutsättning. Den kallas för vinter.Har vi verkligen effektbrist i Sverige?
Såvitt jag vet har det inte skett någon systemisk förändring av svensk kraftproduktion de senaste månaderna, så det kanske finnas andra anledningar till att priset ökat under den perioden?
Lyckligtvis och än så länge inte effektbrist i dess bokstavliga bemärkelse att man behövt stänga av delar av elnätet, men marginalerna har minskat rejält de senaste åren, vilket gör att ett sådant scenario har blivit en mer påtaglig risk. Faktorer som bidragit till detta är bl.a. att det inte finns tillräcklig planerbar elproduktion i och överföringskapacitet till de delar av Sverige där den största förbrukningen finns, vilket gör elnätet känsligare och svårare att reglera.Har vi verkligen effektbrist i Sverige?
Såvitt jag vet har det inte skett någon systemisk förändring av svensk kraftproduktion de senaste månaderna, så det kanske finnas andra anledningar till att priset ökat under den perioden?
Märkligt bara att flummarna i C inte fick någon känga, trots att de med kort varsel valde att avstå från att rösta för den budget de förhandlat fram med S+MP.
Konsekvensen av X är vad den är oavsett varför X sker.
Så konsekvensen av att tex lägga ner kärnkraftsproduktion blir vad den blir oavsett varför kärnkraftsproduktionen lades ner.
Visst, men om vi har tillräcklig med produktionseffekt för att hantera vintern så har ju problemet inget med sammansättningen av kraftproduktionen i vårt land att göra utan någon annat, eller hur?De senaste veckorna har landet drabbats av en mycket svårförutsägbar förutsättning. Den kallas för vinter.
Den har egenheten att påverka elkonsumtionen radikalt. Och därmed priset då tillgången i effektform är klart begränsad.
Om du släpper floskel och fjantförklaringarna som precis alla vet är skitsnack, inklusive du själv.
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |