Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
För vecka 43 har hittills 30 bekräftade fall rapporterats avlidna. Av dessa var 4 ovaccinerade, vilket motsvarar 13 procent
Därför att smittkoppsvaccin, mässlingvaccin, röda hundvaccin och Calmette mot tuberkulos,Undrar vad som fick gemene man att tro att vaccinerade inte skulle kunna ta emot och sprida viruset vidare? Skulle viruset falla ner och dö om det kom inom 2m av vacccinerade människor, eller hur gick tankegångarna egentligen? Man är mest smittsam innan kroppen aktiverat försvaret. Under inkubationstid
Klart det heller inte förhindrar sjukdom, vaccin är väl i sak till för att lära immunförsvar att bekämpa virus. Vad brukar hända när kroppen aktiverar immunförsvaret annars? Feber? Hosta? Alla symptom beror på att immunförsvaret reagerar.
Infektion - Bakterier och virus - Infektionsguiden.se
När en bakterie, ett virus eller något annat smittämne invaderar kroppen har man drabbats av en infektion, men man behöver inte bli sjuk.www.infektionsguiden.se
...och därmed driver smittan. Men nog träffar de obesprutade. De stackarna borde ju dö i långt större utsträckning. Förutsätter att talen jag sett räknas lika, alltså sjukdöda/givet referenstal.Utan referensmaterial skulle den tänkande kunna gissa sig till att GB's vaccinerade beter sig som dumskallar och tror sig vara odödliga och kindpussar till höger och vänster på puben.
Varför skriver du att det inte rapporteras när det rapporteras?Varför rapporteras det inget om de massiva protester mot drakoniska, rent fascistoida åtgärder som pågår runtom i världen?
Om man följer nyheter så framgår att få saker rapporterats lika mycket om som just protester kring olika länders restriktioner och nedstängningar i Europa...
Ni som ropade på nedstängningar i Sverige för ett år sedan, var är ni nu? Gå tillbaka i tråden och läs.
Ja, där fick jag!Varför skriver du att det inte rapporteras när det rapporteras?
https://www.svtplay.se/video/32968274/rapport/rapport-21-nov-19-30-6?id=KXkynDX cirka 3 minuter in i sändningen.
Att i princip förneka att viruset kunde spridas utanför Kina, att påstå det ofarligt att resa till skidorterna, att släppa ut folk rakt ut i samhället när de anlände från smittområden osv och etc, det var bra eller?Om man följer nyheter så framgår att få saker rapporterats lika mycket om som just protester kring olika länders restriktioner och nedstängningar i Europa...
Ni som ropade på nedstängningar i Sverige för ett år sedan, var är ni nu? Gå tillbaka i tråden och läs.
Det var ett inslag av många jag sett senaste tiden och det enda jag kunde komma ihåg när det sändes.Ja, där fick jag!
Kollade från början, inte stort nog att nämna om dagens ämnen ens. Tycker inslaget var tanigt och deras sifferuppgifter är jag alltid skeptisk till. Sett länkar där de berört ämnet tidigare, (kan ha varit Australien) och demonstrationer med tiotusentals, möjligen hundratusentalet verkligt fredliga demonstranter blev till...ca 3000. Alternativt är jag lurad.
En förklaring kan vara att jag i princip helt gett upp att kolla på svt, ser oftast bara klipp. Trött på förljugenheten och i jämförelse med annan media framstår deras agenda så mycket tydligare. Inte mycket tvtittande för mig. Brukar kolla över svt nyheter bland allt annat jag slukar.
Tycker du att folkets reaktioner får proportionell uppmärksamhet?
Inte oenig om mycket där, men det är förfluget att anta saker om folks nyhetsinhämtning bara för att man avstår ett med tydlig slagsida.Det var ett inslag av många jag sett senaste tiden och det enda jag kunde komma ihåg när det sändes.
Jag är mest bara trött på att läsa "varför står inte det här i mainstream media" om saker som faktiskt finns där och det är inte alltför ovanligt att det sen följs av kommentarer om att man inte tittar på public service eller läser papperstidningar. Hur man då har tänkt sig få information om vad som finns där vet jag inte.
Jag vet inte hur många som demonstrerar i olika delar av världen, men det ger inget förtroende för att de demonstrerande ska vara speciellt bra på att distansera sig från andra när de samlas till sina protester.
Jag uppskattar inte att lagstiftning ändras snabbt för att kunna möjliggöra restriktioner och tvångsåtgärder, speciellt inte när de "råkar bli kvar" för att kunna användas senare.
Vilka?De är väl glada nu antar jag, de fick vänta ett tag men nu får de iaf lite som de vill fom 1 december.
![]()
De som...Vilka?
...ropade på nedstängningar i Sverige för ett år sedan...
Om du lägger till "...ifall de sätts in för sent och bibehålls under lång tid när smittan redan är spridd" efter dina fyra punkter ovan så håller jag medPoängen är att nedstängningar
1. inte fungerar
2. inte tolereras av medborgarna
3. skapar stora problem för enskilda medborgare under många år efteråt
4. skapar misstroende mot samhället
osv
Inte ens Nya Zeeland har lyckats hålla sin isolering trots enastående förutsättningar med en enda kontrollerad flyglinje till Australien.
Kravaller var det redan 2020 i många europeiska storstäder, regler överträddes, folk blev av med arbeten osv osv. Ekonomier har minskat. Människor har fått det betydligt sämre i sin vardag. Barn och unga har missat nästan två års utbildning mitt i den ålder då de utvecklas mest.
I Sverige har vi sett väldigt lite av detta trots ett nästan helt öppet samhälle, stark utveckling på arbetsmarknaden och öppna skolor. Men vi har haft restriktioner som faktiskt har varit möjliga att bibehålla över tid, vår sjukvård har trots obefintlig beredskap och en tidigt bred spridning klarat av sina uppgifter och idag snart två år senare är beredskapen otroligt mycket bättre, vi har över 80% vaccinationsgrad baserat på ren frivillighet och vi har ännu inte haft de ökningar i smitta som grannländerna har. Frågan är om det ens finns förutsättningar för det, det lär visa sig de närmaste veckorna.
Facit kommer kanske om några år, intill dess är det svårt att beskriva något som vare sig en succé eller katastrof, men än så länge finns det ingenting som talar för att man inte skall förlita sig på forskning och vetenskap.
Don't worry, be happy!Om du lägger till "...ifall de sätts in för sent och bibehålls under lång tid när smittan redan är spridd" efter dina fyra punkter ovan så håller jag med![]()
|
|
Missa inte Bikes sommarnummer!
Innehåll Bike powered by... |
|
|
Missa inte Bikes sommarnummer!
Innehåll Bike powered by... |
|
|
Shelby Turner, klar för GGN
Pressmeddelande 2026-08-05F... |