Hur många mil körde du i dag?

lillalbin

Sporthojsnörd
Gick med
25 Jun 2019
Ort
söderhamn
Hoj
1999 honda vfr800 honda varadero
Måndag. Solen tittar fram och på en gång åker kläderna på och hojen ut. En tur väster-ut till Anders B för fika. Där var det inge sol. Hem igen innan ner-mörkt... Ca.8 mil. men än är det inte snö...
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
51,6 mil runt värnern i går med lite avstickare. +5° ich ned mot +2° uppe i Kristinehamn. Sträck körde konstant stannade bara för att tanka gick ca 20 liter soppa billigt som vanligt.

Massor av äventyrs hojar vid varenda fik o motel kafé men endast 2 sportigare hojar som min. den ena sportigare hojen var en BMW som höll 120+ från Jönköping upp till Kristinehamn sedan drog den E18 norrut. Den andra kröp ut på E18 söderut strax före Karlstad, hälsade på den när jag drog om.

Ni som kör så här långt ofta, hur FN håller ni er alerta och konsentrerade? Närmare 6 timmars malande tar på fokuset helt klart.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
51,6 mil runt värnern i går med lite avstickare. +5° ich ned mot +2° uppe i Kristinehamn. Sträck körde konstant stannade bara för att tanka gick ca 20 liter soppa billigt som vanligt.

Massor av äventyrs hojar vid varenda fik o motel kafé men endast 2 sportigare hojar som min. den ena sportigare hojen var en BMW som höll 120+ från Jönköping upp till Kristinehamn sedan drog den E18 norrut. Den andra kröp ut på E18 söderut strax före Karlstad, hälsade på den när jag drog om.

Ni som kör så här långt ofta, hur FN håller ni er alerta och konsentrerade? Närmare 6 timmars malande tar på fokuset helt klart.
Frågan du kanske ska ställa dig är - varför 6 timmars "malande"?
Jag gör bara roliga saker på min fritid, så det blir alltid en fika, eller två, eller tre, kanske mat också.
Men....inget svar på din fråga, för jag undviker det helt enkelt, det är min lösning :)
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
51,6 mil runt värnern i går med lite avstickare. +5° ich ned mot +2° uppe i Kristinehamn. Sträck körde konstant stannade bara för att tanka gick ca 20 liter soppa billigt som vanligt.

Massor av äventyrs hojar vid varenda fik o motel kafé men endast 2 sportigare hojar som min. den ena sportigare hojen var en BMW som höll 120+ från Jönköping upp till Kristinehamn sedan drog den E18 norrut. Den andra kröp ut på E18 söderut strax före Karlstad, hälsade på den när jag drog om.

Ni som kör så här långt ofta, hur FN håller ni er alerta och konsentrerade? Närmare 6 timmars malande tar på fokuset helt klart.
Kör jag själv så tappar jag fokus helt klart. Samtidigt så är målet med att nöjesköra själv, för mig, att tömma skallen. Hojåkningen blir som meditation eller fiske. Kör ganska lugnt då.

Är man ett gäng som är ute och nöjeskör så har jag inga problem att vara alert. Tempot är i regel högre och man måste fokusera mer då någon tjomme helt plöstligt ska wheela förbi en med noll marginal.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Frågan du kanske ska ställa dig är - varför 6 timmars "malande"?
Jag gör bara roliga saker på min fritid, så det blir alltid en fika, eller två, eller tre, kanske mat också.
Men....inget svar på din fråga, för jag undviker det helt enkelt, det är min lösning :)
Just hoj åkande är som balsam för skälen att stanna o fika upplever jag som grymt stressande o tids ödande det är därför jag alltid kör själv.
Känner alltid att jag inte kommer långt nog innan stopp vill verkligen vidare. Hade det inte regnat som fasen hade det blivit en tur till Borås vidare till mark ned till Varberg o sedan hemmåt idag. Men det har öst ned hela dagen.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Ni som kör så här långt ofta, hur FN håller ni er alerta och konsentrerade? Närmare 6 timmars malande tar på fokuset helt klart.

Frågan du kanske ska ställa dig är - varför 6 timmars "malande"?
Jag gör bara roliga saker på min fritid, så det blir alltid en fika, eller två, eller tre, kanske mat också.
Men....inget svar på din fråga, för jag undviker det helt enkelt, det är min lösning :)

Jag undviker "rakaste vägen" eftersom det sällan är den trevligaste vägen. När det går upp och ner, höger och vänster med ibland inte helt jämnt underlag kan man inte sitta i telefon eller pilla på GPS utan måste vara vaken. Då blir det inget "malande" i sadeln utan en trevlig körning som dessutom ger däcken ett slitage även på sidorna. ;)
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Jag undviker "rakaste vägen" eftersom det sällan är den trevligaste vägen. När det går upp och ner, höger och vänster med ibland inte helt jämnt underlag kan man inte sitta i telefon eller pilla på GPS utan måste vara vaken. Då blir det inget "malande" i sadeln utan en trevlig körning som dessutom ger däcken ett slitage även på sidorna. ;)

Ok, men jag tolkade tidsapekten "non-stop" i sadeln som frågan egentligen.
För mig spelar det ingen roll hur vägen ser ut, jag fixar inte 6 timmar utan att få ta en kaffe, filosofera, insupa atmosfären, och sedan åka vidare, det är min lösning, men inget svar på den egentliga frågan.
Men förstår att vi är alla olika där, "moddlaren" funderade väl mest på tips om hur man skapar sig förutsättningar för många timmar i sadeln.
Vet inte riktigt vad telefon och GPS hade med just det att göra? :va
Men kurviga vägar i 6 timmar kanske är en lösning för för någon?
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Oslagbart är att stanna på en vacker plats, ta fram termos eller kök och göra sig en kopp kaffe samtidigt som man sträcker ut sig lite. Yoga på hjul.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Jag undviker "rakaste vägen" eftersom det sällan är den trevligaste vägen. När det går upp och ner, höger och vänster med ibland inte helt jämnt underlag kan man inte sitta i telefon eller pilla på GPS utan måste vara vaken. Då blir det inget "malande" i sadeln utan en trevlig körning som dessutom ger däcken ett slitage även på sidorna. ;)

Jo jag undviker gärna större vägar o kör gättegärna små krokiga vägar även om detta ger 10 mil längre sträcka.

Men jag får väll slänga på toppboxen istället för tank väskan SaaS jag får med köket o lite annan bråte så det går bra att stanna i koka bullens pilsner korv o kaffe.

Känner mest att man blir lite mosig i skallen efter 5-6 timmar, röv o rygg o handleder är inga problem med.

Så jag lyssnar på er som är betydligt mer erfarna än jag själv.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Pauser, musik eller ljudbok i hjälmen, gymnastik på hojen, ungefär så gör jag de där gångerna jag måste köra långt och på tråkig väg.

Jag brukar tänka i tankstopp, så vet jag när jag ska stanna nästa gång, det gör det enklare för huvudet än att jag stannar när jag känner för det.

Annars är ju det bästa att ha tid att köra roliga vägar, då är det inget problem alls. :squid
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Jävlar har du käkat på alla ställena?
Tjock jag! Om man scrollar nedåt till Lappens Grill i vänsterkolumnen så brukar alla platser dyka upp på kartan till höger. Finns även reviews för fyra platser i USA, fast bara för de dragstrips jag frekventerade varje fredag och helg. Eastside Speedway på fredagar, Natural Bridge lördagar, New London alternativt Sumerduck söndagar. Varje vecka. :hoppskrat

Som du ser har jag halva Dalarna kvar, efter fem års intensiv körning à 1500 mil om året. Hälsingland ljungfrulig mark fortfarande.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Jag har inte sett en hoj på vägarna de senaste veckorna, då bor jag i och för sig i Stockholm. I landets södra delar kanske det fortfarande är sommar?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top