Kändisar på MC...?

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
"Fräsig..."??? Det var ett ord jag inte sett på väldigt länge... iofs så klassar ju både knytkofta och Lasse B in på det också...länge sen alltså.

Apropå på det så halkade min ex på en isfläck för många herrans år sen, utan för gamla anrika Cleo på Storgatan i Luleå. Hon nådde dock aldrig marken eftersom någon fångade henne, och det var 2 meter Lasse B som gjorde det. Borde sett roligt ut eftersom hon bara är 156 cm lång... :D
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Två år har gått, och du verkar ha fått rätt - ingen har tagit upp den fallna handsken.
Sorry, såg tråden först nu... :)

Vesa kultalahti var min stora idol på 80-talet. Dels när han körde CB1100 R i Superbike och körde hojen mellan hemmet och banorna. Bytte däck, rejsade, bytte däck och körde hem igen.
Han hade ju inget sidostöd heller (Rejshoj) så han lutade hojen mot en stolpe utanför lägenheten... :)

När det blev poppis med VHS (videoband alltså) så gjorde tidningen Bike sin inte så berömda "Bike Video" som inte blev sådär värst populär, eller ens bra.
Hursomhelst var Vesa med som förare och skulle köra en Rickmankawa fram och tillbaka framför kameran. När han skulle vända på den smala vägen så bromsade han bara runt den utan att stanna vilket reste en del frågor från kamerateamet och det redaktionella personalen, eftersom en Rickman var en ganska dyr hoj. Vesa förklarade det med att det var säkrast så eftersom han inte nådde ner till marken... :D
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Såg att Johan Petersson och Mattias Särnholm körde hoj tillsammans med HannaCJohanssons på hennes instagram och det hade jag ingen aning om tidigare.

Johan är tydligen ambassadör för Triumph

Mattias
 

Zeromannen

Guest
Leif Mannerström vill jag minnas hade en sexcylindrig Honda, för typ 40 år sedan.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Joel Kinnaman körde ju faktiskt lite hoj i Robocop-remaken, och han har åtminstone poserat på/med ytterligare en båge. Vet inte hurpass aktivt det innebär att han kör till vardags, men bevisligen kör han ju litegrann iallafall.
joel kinnaman vike 2.jpg
joel kinnaman bike.jpg
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Känns lite som att större delen av kändiseliten har hoj mest för att bättra på ball-statusen. De tar helst hojen till situationer där de gärna fastna på paparazzibilder... Eller är det bara som jag tror? Vet nån hur många kör "på riktigt", som vi vanliga gör?
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + VTR
Känns lite som att större delen av kändiseliten har hoj mest för att bättra på ball-statusen. De tar helst hojen till situationer där de gärna fastna på paparazzibilder... Eller är det bara som jag tror? Vet nån hur många kör "på riktigt", som vi vanliga gör?
Jerka körde väl ”på riktigt”...?
:va
 

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Ort
på landet långt i söder
Hoj
alldeles för många
Känns lite som att större delen av kändiseliten har hoj mest för att bättra på ball-statusen. De tar helst hojen till situationer där de gärna fastna på paparazzibilder... Eller är det bara som jag tror? Vet nån hur många kör "på riktigt", som vi vanliga gör?
carola körde på riktigt. hon körde ofta på sin fritid. vete fan om hon kör längre
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
Pja, bor man i Stockholm så är det väl ändå inte helt osannolikt att man skulle kunna stöta på Petter längs vägarna. Körde, i varje fall tidigare, en Ducati 860 GTS och en Kawasaki Z750T.

Sedan har jag inga som helst problem med att acceptera hojåkare som riCktiga hojåkare, oavsett vad de kör, hur mycket de kör och av vilka skäl de kör, inte ens om det mest skulle vara rekvisita i ett kändisskap... De som säger annat kan jag varmt rekommendera valfri fördjupningskurs i självkännedom...!

Hej-å-hå!

 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top