Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja, att vi inte kan fortsätta som nu kan vi vara överens om men inte hur vägen eller vägarna ska tas.Hur vi ska fortsätta det liv vi nu lever utan energin från olja är vad det handlar om, klart är att det inte kommer vara möjligt att transportera oss och inte heller konsumera produkter på det sätt vi nu gör då enrgiåtgången blir för stor samtidigt som en stor del av den eftersatta världen nu vill ha samma möjligheter vi haft i över 100år.
En omöjlig ekvation, en god diktatur hade bara förbjudit oss så hade det varit klart, förutsatt att diktaturen då kunnat göda en armé som stoppar "pöbeln"från att resa sig och en kritisk massa med nöjda människor som inte vill resa sig så är det lugnt.
Här i den "fria"världen däremot så får vi gå annorlunda tillväga och ett av sätten är att hålla alla med nödvändigheter till en acceptabel grundkostnad samtidigt som man gör allt övrigt så dyrt att det endast i undantagsfall är något som "pöbeln"vill och kan nyttja.
För en grundorsak till att vi här knyter näven i fickan är ju trots allt att vi är nöjda, vi har det vi behöver och mer där till när det kommer till nödvändigheter som mat och tak över huvudet, att vi knyter näven är för att vi vill ha mer men det behöver vi ju inte för då hade näven kommit upp och det snabbt, "bröd och skådespel...".
Höga energikostnader håller nere nöjesresandet och konsumtionen vilket är ett mål i sig, att detta sedan kommer dra ner ekonomin och med det stigande räntor vilket kommer utjämna tillgångarna är en "positiv"bieffekt men även det en del av målet.
Att få äger något idag är ju även det en utjämnande faktor som drar ner köpkraften kraftigt vid små förändringar av ekonomiska förutsättningar, lite högre ränta och bomiljonärerna får börja räkna småslantarna i slutet av månaden och leasingkostnaderna på bilen fortsätter ju ticka in även fast den är avställd om det blir för dyrt att använda den.
Titta lite på GB idag för att få en hint om hur det sannolikt kommer bli för "pöbeln", det blir så dyrt att värma och bo att när maten är betald så är resandet och övrig konsumtion ett ovanligt nöje.
Lite dyster, eller jättepositivt, inför vår framtid beroende på vem man är och vad man vill, själv ser jag till att ha kul medans det fortfarande går då få av mina nöjen är klimatpolitiskt korrekta...![]()
Jag hör er problembeskrivning och jag betvivlar inte att det är sant.
Vad är ert förslag till lösning? Att skattebetalarna ska stå för notan så ni får närmare till besiktningen?
34.Vi har nog lite olika synsätt på diskussion. Du hånar andra som missförstår dina tankar och åsikter men missförstår, förhoppningsvis oavsiktligt, andras. I min värld måste du inte tycka som mig.
En diskussion handlar, för mig, mera om att vidga synfältet med andras åsikter och argument. Vanligare i Sverige är att vi istället måste komma fram till samma slutsats istället för att tänka, Jaha, du tänker så...
Du är meroch
istället för
som skapar en trevligare stämning även om vi tycker olika.
Du kräver svar på frågor som om du vore arbetsgivare där det är arbetsvägran att inte svara. Jag är här frivilligt för att jag trivs på SportHoj och då kan ställa en fråga till dig!
Vem ligger bakom citatet nedan?
"You know the main thing in Life?
A SENSE OF HUMOUR
Lose that, and you´re done.
Du har sett det citatet fler gånger än det rörliga.
Att lägga till ett rörligt citat kan man också göra.
Det kan betydaeller något annat beroende på hur du uppfattar det.
Jag är inte, som sagt, digital där det är svart eller vitt, rätt eller fel utan det finns många färger i paletten. Att jag tycker att det fungerade bra med Bilprovningen betyder inte att jag älskar allt statligt. Men jag har ingen ideologisk låsning där skattepengar måste gå till statlig eller privat vinst. Jag har inga tankar på att starta en affärsverksamhet. Så det du säger att jag säger är inte det jag säger. Det stämmer alltså inte...
Jag tror inte vi kommer längre så jag lämnar dig med ett ljud ur en Coolfiberdämpare!
Som jag tycker du ska tolka som Tack och hej!
Kan visserligen även tolkas som...
![]()
Two Finger Salute Up Your Arse GIF - Two Finger Salute Up Your Arse Stick It - Discover & Share GIFs
Click to view the GIFtenor.com
![]()
Up yours: The gesture that divides America and the UK
Sometimes a gesture can convey a message more satisfactorily than words. Why tell someone to fuck off when you can just give them the finger? We like to think that gestures can transcend language, …stronglang.wordpress.com
men så är det inte tänkt...![]()
Tack för ett ärligt svar. Jag har inga invändningar mot det. Kan bara konstatera att våra åsikter skiljer sig då jag tycker att skattemedel inte ska gå till det.Hoppsan, här går det undan i svängarna...Man får inte ha ett jobb vid sidan av det professionella SH-debatterandet, då hittar man knappt igen sitt eget senaste inlägg...
Jo, jag tycker att det låter som ett alldeles utmärkt förslag att skattebetalarna står för min besiktning. De står ju redan för en skola, en sjukvård och en massa andra saker som du säkert använt någon gång och även för en infrastruktur som låter bra mycket dyrare än den infrastruktur jag fick, trots att den mestadels transporterar röstboskap och inte varor som kan mätas i pengar...?
Far min installerade elektriska element i hela huset 1967 för det var ju framtiden. Snacka om elräkningar. "Ei saa peittää".Elbrist inget nytt, Tage nämner den men även om jag är född på 60-talet kommer jag inte ihåg den. n
vi installerade elvärme 1971 för vi fick inte ha något annat för Halmstads Kommun.Far min installerade elektriska element i hela huset 1967 för det var ju framtiden. Snacka om elräkningar. "Ei saa peittää".
Jag tror det finns en viss tanke bakom. Inte en helt logisk förvisso, men en röd tråd ändå.Själv är jag inte övertygad om att MP är fullt så illistiga att de spelar ett så komplext flerstegsspel. Snarare att de känsloagerar utan minsta tillstymmelse till konsekvensanalys. Det raserar snabbt och effektivt en massa strukturer som etablerats under lång tid. Att dessa strukturer ser ut som de gör är inte en slump.
Det är en svaghet att han inte blivit utkastad för länge sen.Med tanke på att de är kineser så kan det ju också vara den här formen av "power restrictions" som menas:
![]()
Uppgifter: Kinas Sverigeambassadör avgår
Gui Congyou, Kinas ambassadör i Sverige, kommer att lämna sitt uppdrag under fredagen, enligt uppgifter till SVT Nyheter. Han ska ersättas av en ny ambassadör senare i år.www.svt.se
Helt uppenbart är ju inte ”marknaden” bra på att utföra fordonsbesiktning kostnadseffektivt, det gjorde ju staten mycket bättre.Nej en marknad är bra på att göra saker kostnadseffektivt och kvalitetssäkert.
Det där råder det uppenbarligen väldigt delade meningar om. Särskilt definitionen av "mycket bättre"Helt uppenbart är ju inte ”marknaden” bra på att utföra fordonsbesiktning kostnadseffektivt, det gjorde ju staten mycket bättre.
Det är en svaghet att han inte blivit utkastad för länge sen.
Enligt SCB drar en normalvilla ca 20 000KWh per år, så dom där serverhallarna drar alltså lika mycket el som 45 000 villor– I framtiden, så småningom, när alla våra tre hallar på alla tre platser är helt och fullt igång och används maximalt räknar vi med 700-900 gigawattimmar per år.
Det finns ungefär 75 000 villor i Gästrikland, så dom där tre hallarna drar lika mycket som 60% av alla villorna. Och det här är första steget, dom planerar redan att bygga fler hallar på dom tomter dom har blivit tilldelade!Ja men hur bra går det att använda Gästrikiska villor till att twittra på då? Va va? Allt handlar om prioriteringar.Microsoft har krupit till korset och gått ut med en siffra på hur mycket el deras serverhallar i Gästrikland kommer att förbruka: https://www.gd.se/artikel/sa-mycket-el-kommer-microsofts-datahallar-att-sluka-och-da-tas-de-i-drift
Enligt SCB drar en normalvilla ca 20 000KWh per år, så dom där serverhallarna drar alltså lika mycket el som 45 000 villorDet finns ungefär 75 000 villor i Gästrikland, så dom där tre hallarna drar lika mycket som 60% av alla villorna. Och det här är första steget, dom planerar redan att bygga fler hallar på dom tomter dom har blivit tilldelade!
Jag håller helt med, så länge jag kan vara online är det helt ovidkommande om jag har värme, kan duscha, laga mat eller ladda bilen.Ja men hur bra går det att använda Gästrikiska villor till att twittra på då? Va va? Allt handlar om prioriteringar.
Social kan du vara själv din jäkel!Ja men hur bra går det att använda Gästrikiska villor till att twittra på då? Va va?
Nu vet jag inte hur avtalen med Microsoft ser ut, men antaget kommer inte Gästrikland blomstra på intäkterna från elförsäljningen heller.Jag håller helt med, så länge jag kan vara online är det helt ovidkommande om jag har värme, kan duscha, laga mat eller ladda bilen.
Microsoft har krupit till korset och gått ut med en siffra på hur mycket el deras serverhallar i Gästrikland kommer att förbruka: https://www.gd.se/artikel/sa-mycket-el-kommer-microsofts-datahallar-att-sluka-och-da-tas-de-i-drift
Enligt SCB drar en normalvilla ca 20 000KWh per år, så dom där serverhallarna drar alltså lika mycket el som 45 000 villorDet finns ungefär 75 000 villor i Gästrikland, så dom där tre hallarna drar lika mycket som 60% av alla villorna. Och det här är första steget, dom planerar redan att bygga fler hallar på dom tomter dom har blivit tilldelade!
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |