Dagens bild

Har gjort långfärdsmotorcykel av Scramblern.
"72 § Motorcykel får ha sidomarkeringslykta och sidomarkeringsreflex som kan visa orangegult ljus åt sidan." men det är inget lagkrav att ha blaffan klistrad på framgaffeln. På amerikanske hojar brukar det även sitta röda reflexer bak på sidorna. Ba som info.

"72 § Motorcykel får ha sidomarkeringslykta och sidomarkeringsreflex som kan visa orangegult ljus åt sidan." men det är inget lagkrav att ha blaffan klistrad på framgaffeln. På amerikanske hojar brukar det även sitta röda reflexer bak på sidorna. Ba som info.
Jag får väl montera lampor från Biltema istället för reflexerna...

Jag får väl montera lampor från Biltema istället för reflexerna...
Ingen fara, vi sitter i samma båt :)
Till och med på fartvidundret Chappy 80cc så verkar man ha prutat bort det när man tog in den i Sverige, just på grund av att man "får" men inte "måste".
Som tur var fanns gängade anvisningar i gaffeln för det, så nu är ordningen återställd! :tummenupp

20210802_221306.jpg

Dagens äventyr lyckade få ihop 847 km på 12 tim och 9 min. Hade tänkt fotografera mer men hyfsat mycket husbilar, husvagnar och långtradare gjorde att jag inte var då sugen att stanna till allt för ofta där det fanns nåt att fotografera.

Hoppas kunna göra om nån liknande körning men utan tidspress nåt annat år och sen kunna utgå från Hällingen och köra lite fler turer runt Jämtlands och Västernorrlands län

Är ju jäkligt fint efter indalsälven och serpentinkörningen ner mot indalsälven och upp mot liden är ganska frän fast det är grus.20210803_103015.jpg20210803_102940.jpg20210803_071549.jpg

5fc4dda53a78ab5b3dd1830552ec4e85.jpg

Det är konstigt att jag har 3 mil till jobbet men oftast typ 3 gånger så långt hem
Någon mer som stött på liknande problem?

Vanliga fall, Hedesunda-Östhammar, 100 km. Tar dryga timmen. Rastandes brorson som ÖK 160 km och 3 timmar på nästan alla asfalterade krokvägar i norduppland. 330 km totalt idag. Man kan bli sjösjuk för mindre - apropå lunchställets havsutsikt.
20210804_154613x1024.jpg
<edit>Del av färdväg dit:

Del av färdväg hem, passa på innan traktorerna lämnar lera på asfalten inför hösten:
</edit>

Last edited:
Ja, det där känner jag igen, angenämnt när det händer, och det är hela tiden :)
Jag har 11 mil till jobbet, men har aldrig lyckats att ta mig hem på mindre än 24 mil.
Så, vi kanske behöver träffas och prata ut :)

View attachment 462899

Skumt det där. Jag detta behöver diskuteras. Känns som en bit wellpapp, en tuschpenna och en 75a tullamore så har man nog rett ut det

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back