"Det här köpte jag idag!"-tråden

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ni som följt mig och min aktivitet på detta forum vet att jag redan har ungefär en miljon icke färdigställda projekt och alldeles för mycket annat tids- och orkeskrävande i livet just nu för att knappt ens mäkta med att hålla de absolut mest nödvändiga på minsta möjliga sparlåga rent underhållsmässigt... Men ikväll fick jag chansen att förverkliga Barndomsdrömmen med stort B och kunde bara inte motstå, alldeles för bra tillfälle för att tveka och det var bara att slå till.

När jag var 12 så såg jag en bil som förändrade mitt liv. Det var det absolut häftigaste jag någonsin sett, en mullrande best klädd i mörkröd metallic med en stor svart örn på huven och vars frustande V8 gav mig gåshud. Den bilen var vad som fick mig motorintresserad på allvar, jag visste direkt att förbränningsmotorer var något av det bästa livet hade att ge och jag svor där och då att en dag äga en sån bil. Och nu gör jag det!! :yoparty :tummenupp

View attachment 460858

Pontiac Firebird/Trans Am kanske inte är den allra mest upphetsande modellen av bil enligt många, men för mig är det det absolut mest nostalgiska och något av det coolaste som går att få i motorväg. Även om just mitt exemplar behöver en del fix för att bli lika fin som den jag såg där på macken i min ungdoms dagar så är den körklar och besiktigad kan användas utan problem, till skillnad från många av mina andra projekt. Men Nu ska jag bara köra och njuta, och någon gång när orken och gnistan till slut infinner sig så blir det hög prioritet på att få denna i finare skick :tummenupp Men ja, tekniskt sett är det ytterligare ett långtidsprojekt som sällar sig till de övriga... :gnissla Men det skiter jag faktiskt i för såhär glad har jag inte varit på länge!! :banana :yoparty :tummenupp :rock
Vi hade en svart med guldörn på huven när jag var liten. :)

Själv hade jag samma dröm men gällande en svart honda med guldstripes.
Detta då farsan skjutsade mig på en sån när jag var några år gammal.
Har den fortfarande på näthinnan. :kär
Köpte en andra sommaren efter hojkort och kommer aldrig göra mig av med den. :)
CB650.jpg
(Antagligen inte en 650 jag blev skjutsad på men såg ut så här i mitt huvud.)
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Vi hade en svart med guldörn på huven när jag var liten. :)

Själv hade jag samma dröm men gällande en svart honda med guldstripes.
Detta då farsan skjutsade mig på en sån när jag var några år gammal.
Har den fortfarande på näthinnan. :kär
Köpte en andra sommaren efter hojkort och kommer aldrig göra mig av med den. :)
View attachment 460868
(Antagligen inte en 650 jag blev skjutsad på men såg ut så här i mitt huvud.)
Snyggaste färgsättningen alla kategorier :tummenupp
Bandit.jpg

Om man får drömma/önska så är nog detta målbilden för min bil på väldigt lång sikt. Det är ju ändå en ikon, den där banditen :rock Har också tänkt på att kanske försöka efterlikna bilen jag såg för länge sen och behålla den nuvarande fronten samt lacka i mörkröd metallic, men jag vet inte riktigt... Det kanske är en sån där grej som hellre ska få förbli ett fint minne, och så låter jag smaken utvecklas i den riktning den har gjort och lever drömmen på mitt eget vis. Jag tycker ju att -77 Bandit är den snyggaste modellen, även om den där röda var så jävla frän när jag var liten... Istället för att bara härma och hoppas att samma känsla som då ska infinna sig nu (troligtvis blir man besviken) ska jag kanske hellre köra på det som känns rätt nu och försöka göra bilen så som jag tycker blir snyggast just nu. Kluven minst sagt...

Snygg båge, håll hårt i den! :tummenupp
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Igår kom det hem med early bird, nästan aldrig hört talas om men verkar vara en kungbudfirma (för dom levererar no matter vad).

Äkta kinesium direkt från Kina via svensk sida där det lät som att dom leverera (o tillverka?) från baksidan men men. Billigt var det, blir kul att testa på något inte allt för hårt o jävligt:

(bilden är inte helt nykter)

20210521-203359.jpg
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Igår kom det hem med early bird, nästan aldrig hört talas om men verkar vara en kungbudfirma (för dom levererar no matter vad).

Äkta kinesium direkt från Kina via svensk sida där det lät som att dom leverera (o tillverka?) från baksidan men men. Billigt var det, blir kul att testa på något inte allt för hårt o jävligt:

(bilden är inte helt nykter)

20210521-203359.jpg
Är inte det dom som använder pressen morgontjänst (eller vad det heter...)? Och dumpar paketet utanför dörren, där det kan bli stulet. Och så också blev. Wish bytte till dom. Vi blev osams efter det, Wish och jag, då jag aldrig godkänt den typen av leverans. Och jag sa upp kontakten med Wish efter det.
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Är inte det dom som använder pressen morgontjänst (eller vad det heter...)? Och dumpar paketet utanför dörren, där det kan bli stulet. Och så också blev. Wish bytte till dom. Vi blev osams efter det, Wish och jag, då jag aldrig godkänt den typen av leverans. Och jag sa upp kontakten med Wish efter det.
Tycker early bird är jäkligt bra, går snabbt och det ligger i brevlådan före fan på morgonen, fast jag bor å andra sidan i en by långt ifrån dom stora huvudstråken med tjuvar.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Igår kom det hem med early bird, nästan aldrig hört talas om men verkar vara en kungbudfirma (för dom levererar no matter vad).

Äkta kinesium direkt från Kina via svensk sida där det lät som att dom leverera (o tillverka?) från baksidan men men. Billigt var det, blir kul att testa på något inte allt för hårt o jävligt:

(bilden är inte helt nykter)

20210521-203359.jpg
Lobomatic? ?
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Lite väl många trådgårdsprojekt i sommar så jag passade på att köpa en Vibrostamp från jula när den var nu var nedsatt tvåtusen spänn.
IMG_20210522_170325.jpg
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Är inte det dom som använder pressen morgontjänst (eller vad det heter...)? Och dumpar paketet utanför dörren, där det kan bli stulet. Och så också blev. Wish bytte till dom. Vi blev osams efter det, Wish och jag, då jag aldrig godkänt den typen av leverans. Och jag sa upp kontakten med Wish efter det.

Tråkigt men precis som ovanstående tror jag det finns för många hagelbrakare nästgårds häromkring så det simpla packet slipper vi nog i.a.f. ;) Sista jag hörde var något som knackat på ett förråd som dom hade larmat, sen kom det någon på rundspan med fanimig större handleder än mina lår. Supertrevlig var han, om det gick bra skulle vi inte höra något vidare om detta och det gjorde vi inte heller.

Jag "jaga" nya tidningsbilen någon morgon också.. sen la jag den karriären på is.
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Är inte det dom som använder pressen morgontjänst (eller vad det heter...)? Och dumpar paketet utanför dörren, där det kan bli stulet. Och så också blev. Wish bytte till dom. Vi blev osams efter det, Wish och jag, då jag aldrig godkänt den typen av leverans. Och jag sa upp kontakten med Wish efter det.
Har man godkänt leveransalternativ där man lämnar utanför dörren så är det såklart helt ok. Jag lackade på Wish då dom själva tog sig den friheten gällande leverans, utan att inhämta godkännande. Så nu är det mest Amazon, och random ebay.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Blev en umarex HDR 50 med gott och blandat i ammunitionsväg.

Ska bara plinka litet på landet, inte ha eldstrid med polare. I första hand iaf...

Edit: Ska det duelleras finns det pepparkulor och inte bara paintball i kaliber 50. Det här kan bli hur kul som helst när fruntimrena är borta några timmar. ??
 
Last edited:

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Visserligen igår?
Men åkte söder om stan å köpte en Kawasaki 1200 Ninja. Årsmodell 2000. Hade en 900 Ninja tidigare. Den är är smidigare å lättare att lägga ner. Härlig maskin. 6 växlar fuggar. Tokbillig försäkring ?
 
Nyheter
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Top