DampKid
Gudomlig sporthojare
Jodå, jag inser förstås att ordet scrambler i sig är tillintetförpliktigande design och består till 95% av kosmetika och 5% av verkliga förbättringar för offroadkörning. Likafullt, varje vinter tänker jag att jag borde "scrambla" min lilla MT-03. Grunden finns ju där: 168 kg fulltankad, lite drygt 40 pigga hEstar och en rätt sund, solid grundkonstruktion, borde väl inte bli så fel? Även om det smala effektregistret och en rätt kass, stötig fjädring knappast är optimalt?
I första hand tänkte jag väl egentligen bara slänga på lite grövre sulor och ett högre och bredare styre. Men, kanske också höja markfrigången och försöka få till en längre fjädringsväg. Fast hur långt kan man gå utan att helt ruinera landsvägsegenskaperna? Jo, visst - det är förstås bara att sätta igång och testa, men mina tidigare försök i genren har väl inte varit enbart big succes, direkt. Finns det några ideér om vad man absolut ska testa och vad man definitivt ska avstå?
I första hand tänkte jag väl egentligen bara slänga på lite grövre sulor och ett högre och bredare styre. Men, kanske också höja markfrigången och försöka få till en längre fjädringsväg. Fast hur långt kan man gå utan att helt ruinera landsvägsegenskaperna? Jo, visst - det är förstås bara att sätta igång och testa, men mina tidigare försök i genren har väl inte varit enbart big succes, direkt. Finns det några ideér om vad man absolut ska testa och vad man definitivt ska avstå?