Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Hon verkar försöka fokusera på diskrepansen mellan det som sker i praktiken och det som faktiskt rapporteras. I det här fallet på det blåa pillret och underrapporteringen map döda(eller egentligen akuta biverkningar).
Rött piller: 0.9 miljoner smittade och 14000 döda
Blått piller: 1.3 miljoner vaccinerade och 160 döda
Adverse events from drugs and vaccines are common, but underreported. Although 25% of ambulatory patients experience an adverse drug event, less than 0.3% of all adverse drug events and 1-13% of serious events are reported to the Food and Drug Administration (FDA). Likewise, fewer than 1% of vaccine adverse events are reported.
Hon verkar försöka fokusera på diskrepansen mellan det som sker i praktiken och det som faktiskt rapporteras. I det här fallet på det blåa pillret och underrapporteringen map döda(eller egentligen akuta biverkningar).
Yes absolut.Man ska nog trixa ordentligt kreativt för att det ska göra någon skillnad med tanke på att det skillnaden är ungefär 200 ggr högre dödlighet av viruset än vaccinet.
Rött piller: 15000 döda per miljon smittade
Blått piller: 77 döda per miljon vaccinerade
Krya på dig!Jahapp, då var man konstaterat smittad. Ct 15,8 vilket betyder rejält höga virusmängder.
Mest troligt fått det av sonen eftersom det är smitta på förskolan.
Symptomen började med feber på fredag. Övergick igår lördag till muskelvärk i hela kroppen och sprängande huvudvärk samt att jag blev helt orkeslös.
Prövade idag söndag maxdos paracetamol, ibuprofen och mollipect vilket gjorde underverk! Nu är jag uppe på benen igen och mår efter omständigheterna rätt OK.
Sjukdomsförloppet än så länge för mej verkar i stort likna den vanliga säsongsinfluensan, fast med betydligt mindre halsont och hosta.
Krya på dig!Jahapp, då var man konstaterat smittad. Ct 15,8 vilket betyder rejält höga virusmängder.
Mest troligt fått det av sonen eftersom det är smitta på förskolan.
Symptomen började med feber på fredag. Övergick igår lördag till muskelvärk i hela kroppen och sprängande huvudvärk samt att jag blev helt orkeslös.
Prövade idag söndag maxdos paracetamol, ibuprofen och mollipect vilket gjorde underverk! Nu är jag uppe på benen igen och mår efter omständigheterna rätt OK.
Sjukdomsförloppet än så länge för mej verkar i stort likna den vanliga säsongsinfluensan, fast med betydligt mindre halsont och hosta.
Tack!Krya på dig!
Intressant att veta hur folk känner sig. Det slår så olika, kanske beror det på vilken variant?
Har lagt märke till att par eller vänner i samma ålder som smittats och blir sjuka ofta får liknande symptom men det behöver väl inte vara ett riktigt samband.
Hur är det med lukt och smaksinne?
Pappas vänner, ett par i 70-årsåldern var båda inlagda på IVA men deras smak- och luktsinne påverkades inte. Resterande drabbade jag känner, runt 10 pers fick total avsaknad av smak och lukt under olika långa perioder.
Vissa klarar sig helt:
En grannes fru och dotter blev sjuka, ganska lindrigt men han kände själv inte av något. De är runt 50 år, dottern 15.
En kompis, 32 år kände inte av något men hans flickvän på 27 år mådde riktigt risigt förutom andningsbesvär. De bor tillsammans i en tvåa.
Tack!
Idag måndag känns det som jag är på bättringsvägen. Nästan återställd, men vet inte om det beror på att jag dragit i mej ett helt apotek.
Fortfarande i princip ingen hosta eller snuva, och då har jag ändå mild ansträngningsastma.
Ingen påverkan alls på smak och lukt. Det är lite si och så med aptiten, men jag försöker så gott det går äta mej ur sjukdomen.
Värst har det varit med huvudvärken. Utan smärtstillande hade jag förlorat förståndet.

Spelar det någon roll hur många som blir smittade.?Nu toppar Sverige hela Europa när det gäller smittspridning.
Av 15 områden med högst smittspridning ligger just nu 13 områden i Sverige !
Citat:
Av de 15 europeiska regioner som har högst smittspridning av coronaviruset just nu ligger 13 i Sverige. Den föga smickrande förstaplatsen innehas av Västernorrland, med 654 fall per 100 000 invånare förra veckan. Därefter följer Östergötland, Kalmar, Örebro och Kronoberg.
På sjätte plats kommer första regionen utanför Sverige, Ile de France i Frankrike. Den andra icke-svenska regionen på listan är polska Slaskie på plats 14.
slut citat
https://www.gp.se/nyheter/världen/13-av-15-regioner-med-högst-smittspridning-är-svenska-1.45678422
https://www.economist.com/graphic-detail/tracking-coronavirus-across-europe
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |