blacktriple
Har två Aprilior!
...
Men så kan det bli när man envisas med att besöka en öken...
Money talks.
För det är väl oljemiljarderna och inte suget efter kamelsafari som är GP-cirkusens största anledning till race i Qatar...
...
Men så kan det bli när man envisas med att besöka en öken...
Rätt snyggt i sändningen när dom la in Dohas skyline alldeles bakom/invid banan....Men så kan det bli när man envisas med att besöka en öken...
Nej jag vill minnas mest öken faktisktRätt snyggt i sändningen när dom la in Dohas skyline alldeles bakom/invid banan.
Inte riktigt så jag kom ihåg omgivningarna...
Money talks.
För det är väl oljemiljarderna och inte suget efter kamelsafari som är GP-cirkusens största anledning till race i Qatar...
Fast det är väl delar av utmaningar att bemästra för att kunna vinna ett VM?Exakt min åsikt, för ur ett tekniskt perspektiv så är två tester plus två race i Qatar snudd på bortkastad tid. Varannan testdag blåser bort, varje "morgonträning" flera sekunder långsammare för att det helt enkelt är för varmt och var och varannan exit under "eftermiddagsträning" har olika grepp från kurva till kurva...Svårt för förarna att förstå och ännu svårare för teknisk personal att dra slutsatser...
Men så kan det bli när man envisas med att besöka en öken...
Qatar brukar ju ha väldigt lite med resten av säsongen att göra överlag.Fast det är väl delar av utmaningar att bemästra för att kunna vinna ett VM?
För mig som åsiktsmaskin vid TV:n är det variationen som gör att jag vill titta. Är det perfekta förhållanden och asfalt helt utan egenheter och regelbundna kurvradier blir det möjligen lättare för tekniker och förare, men knappast ett utslagsgivande sätt att skilja förare och team åt.
Den som är bäst under rådande omständigheter är mest värdig en pokal.
Det gör den banan ännu mer värd att ha tävlingar på som jag ser det. Det är väl ingen mening att åka runt hela planeten och besöka "samma ställe"?Qatar brukar ju ha väldigt lite med resten av säsongen att göra överlag.
Fast det är väl delar av utmaningar att bemästra för att kunna vinna ett VM?
Det var riktigt snyggt! Jag tänkte först att nu jävlar har de byggt snabbt som fan där nere tills jag insåg att det var dataeffekter.Rätt snyggt i sändningen när dom la in Dohas skyline alldeles bakom/invid banan.
Inte riktigt så jag kom ihåg omgivningarna...
Ja jag säger inget om det, men efter race där brukar det komma massa spånanden om säsongen baserat på utgången och banan och förhållandena är så olika att det inte säger något alls om säsongen.Det gör den banan ännu mer värd att ha tävlingar på som jag ser det. Det är väl ingen mening att åka runt hela planeten och besöka "samma ställe"?
McPhee får alltså böter + depåstart + 10sekunder för att ha deltagit i slagsmål på banan. Alcoba får böter + depåstart + 5 sekunder för samma sak. Var är straffet för "irresponsible riding"? Är det inte viktigt alls? Som jag fattat det av kommentatorerna så är det inte direkt första gången Alcoba ställt till det för McPhee (eller andra för den delen).Konsekvenser av dåligt uppförande för två Moto3-förare:
McPhee apologises for gravel trap brawl with Alcoba
The Scotsman has come out and said sorry after the pair threw kicks and punches following their late crash at the Doha GPwww.motogp.com
”The pair then came to blows at Turn 1, with punches and kicks thrown in both directions as frustrations got the better of them.
The pair were handed pitlane start penalties for the upcoming Portuguese Grand Prix, as well as a ten-second penalty for McPhee and five seconds for Alcoba. Plus, they were fined €1,000 each for their part in the scrap. ”
It marked the fourth time since Alcoba made his Moto3 debut at the start of last season that there has been an incident between the pair, and not the first time that McPhee has been wiped out of a race by Alcoba.
Han verkar ju vara lite av en Fenati in the making och även om Dorna inte ska ha favoriter så är det ju onekligen så annars hade ju han aldrig fått beträda ett gp-race igen(Fenati alltså).McPhee får alltså böter + depåstart + 10sekunder för att ha deltagit i slagsmål på banan. Alcoba får böter + depåstart + 5 sekunder för samma sak. Var är straffet för "irresponsible riding"? Är det inte viktigt alls? Som jag fattat det av kommentatorerna så är det inte direkt första gången Alcoba ställt till det för McPhee (eller andra för den delen).
Doha GP's other big incident makes Miller/Mir more infuriating - The Race
The lack of action regarding the Miller/Mir Doha GP flashpoint was puzzling in the moment - and deeply frustrating in a wider context.the-race.com
Jag gissar att det är mer tjafs om "irresponsible driving" som ju är "subjektivt" än slagsmål som är väldigt konkret.McPhee får alltså böter + depåstart + 10sekunder för att ha deltagit i slagsmål på banan. Alcoba får böter + depåstart + 5 sekunder för samma sak. Var är straffet för "irresponsible riding"? Är det inte viktigt alls? Som jag fattat det av kommentatorerna så är det inte direkt första gången Alcoba ställt till det för McPhee (eller andra för den delen).
Doha GP's other big incident makes Miller/Mir more infuriating - The Race
The lack of action regarding the Miller/Mir Doha GP flashpoint was puzzling in the moment - and deeply frustrating in a wider context.the-race.com
Subjektivt är fan inte ordet att använda. Inkonsekvent är mer passande.Jag gissar att det är mer tjafs om "irresponsible driving" som ju är "subjektivt" än slagsmål som är väldigt konkret.
Så det är enklare (men fegare) att ge straff för slagsmål än körningen.
Tycker inte man ska slåss i sandfållan men jag gissar att hormon-nivån är något förhöjd om man tvingats av banan av en annan förare...
Men... Alcoba torpederar väl inte McPhee? Jag tycker det ser ut som han gör ALLT för att INTE torpedera ledaren? Och så råkar McPhee vara i vägen. Eller?Alcoba torpederar McPhee och får inget för torpederingen (men för bråket eftersom det är ett PR-problem).
Ja, RD har ju ifrågasätts tidigare i olika trådar.Subjektivt är fan inte ordet att använda. Inkonsekvent är mer passande.
Alcoba torpederar McPhee och får inget för torpederingen (men för bråket eftersom det är ett PR-problem). Artigas gjorde en liknande manöver en vecka innan - får bestraffning. Foggia svängde in i Tatay veckan innan då Tatay knep en lucka som Foggia inte räknade med - Tatay fick bestraffning.
Alcoba gör allt för att inte torpedera ledaren, förutom att bromsa i tid.Men... Alcoba torpederar väl inte McPhee? Jag tycker det ser ut som han gör ALLT för att INTE torpedera ledaren? Och så råkar McPhee vara i vägen. Eller?
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024
Husqvarna TREK 2024 –... |
|
Snart dags för ”We Ride As One”
Den 4 maj är det åter dags ... |
|
Nyheter från skinnjätten Dainese!
Under 80- och 90-talet och ... |
|
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen
”och om du tittar här... |
|
Sex nya MC-stipendiater 2024
För tolfte året bidrar Sved... |
|
Start2Ride tar bron över till Danmark
Efter flera års framgång i ... |
|
Sex nya MC-stipendiater
Sex mc-stipendiater får cha... |
|
Förlängd Husqvarna-garanti
Husqvarna Motorcycles erbju... |
|
Förlängd Husqvarna-garanti
Husqvarna Motorcycles erbju... |
|
Vi kör MV Agusta Enduro Veloce
Magnus Mossberg om första t... |