smilfinken
Gudomlig sporthojare
Den kinesiska biltillverkaren som bygger premiumbilar i Göteborg och håller rätt hög profil även när det gäller sånt här lull arbetar med blåtand lokalt och molntjänster remote, så tjänster och täckning är inte ett problem. Glömma att ladda telefonen är väl ingen som gör nu för tiden (åtminstone ingen som väljer ett sånt system), då glömmer man nog lika gärna en nyckel hemma. När billtillverkaren går i kånken kanske man å andra sidan är rökt efter ett tag när certifikaten inte längre förnyas automatiskt, eller man köper ny cool telefon efter sex till åtta månader.Jag vet inte om du använder Internet och med det kopplade tjänster, men det är ju inte helt ovanligt att tjänster ligger nere, allt från hela betalsystem till enskilda hemsidor. Och det vore ju faktiskt rätt humoristiskt att se alla som har gått på hypen stå där och svära över att dom inte kommer in i sin egen bil för att någon app har fuckat upp. Eller om dom har glömt ladda mobilen. Eller står någonstans med dålig täckning? Eller när bolaget som driver tjänsten går i konkurs, då blir det att köpa ny bil, och sälja den gamla på rot. Bara för att det går tekniskt så behöver det inte vara bra, det handlar enbart om att man måste hitta på nya funktioner för att sticka ut och sälja.
Klarar jag inte av att fiska upp en nyckel ur fickan, stoppa den i ett tändlås och vrida om så ska jag nog inte köra bil heller.
Jag hade tyckt det var bekvämt (har inte helt nyckelfri bil själv, än) att slippa komma ihåg nyckeln, på samma sätt som jag tycker det är bekvämt att slppa ta med mig ett fysiskt betalkort till affären. Telefon eller klocka har jag ändå alltid på mig när jag går ut.