Hoztic
Alltid på väg mot nya mål
Jag köpte en FJR för att jag trodde att den skulle vara bekväm, efter min krock med ett räcke på Gotland ring hade jag rätt ont i ryggen så gixxern byttes bort, men vi kom inte alls överens. Man sitter ombonat, vindskyddat och bra på alla vis, men jag fick ont i ryggen av den, jag hamnade i något konstigt läge mellan upprätt och fosterställning som blev väldigt obekvämt efter ett tag. Nu är jag visserligen 6 cm längre än TS och har orangutangarmar, så det kanske är helt annorlunda för honom, och det är en poppis hoj för dom som åker längre än långt, så det var mer kombinationen med mig som skar sig. Sen köpte jag en K1300S, och där sitter jag hur bra som helstUpp till 30-40 fyrcylindrig japan med hyfsad komfort för återfallsknutte i mogen/rätt ålder, tja varför inte Yamaha FJR1300? Du hittar en med ABS för de pengarna. Mer än hyfsad körställning, snabb så det räcker och gör inte bort sig på något område. Motsvarande hojar (och oftast lite mer fartbetonade) från övriga japsmärken har också lite generösare chassimått - Hayabusa, ZZR och Blackbird. BMW har ju sin K1200S/1300S som kanske går över din budget lite grann men är förstås modernare med mycket mer lull-lull. Alla hojar har effekt = tillräckligt och bra egenskaper på de flesta sätt.